کد خبر: ۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد:
در جلسه ستاد تنظیم بازار عنوان شد: نرخ نان ۴۰۰ گرمی سنگک با قیمت یک هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. همچنین قیمت سایر اقلام نان نیز به ترتیب برای تافتون دوار ۴۰۰ گرمی، ۶۰۰ تومان، تافتون سنتی ۳۴۰ گرمی ۶۰۰ و بربری ۴۲۰ گرمی، ۷۰۰ تومان تعیین شد.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

اگر چه قیمت نان در سال گذشته به دلیل افزایش هزینه های تولید به طور غیر رسمی افزایش یافت اما به واسطه غیر رسمی بودن این نرخ نامه عملا هیچ نظارت موثری بر روی این قوت غالب انجام نشد و قیمت نان دست مایه متخلفینی شد که یا با افزایش قیمت و یا کاهش وزن، زمینه سودآوری خود را فراهم نمودند.

حال آنکه این افزایش قیمت هیچ تاثیری در کیفیت نان نداشت و کماکان نان در استان کرمان با کیفیت پایین تر نسبت به تهران و سایر استان های کشور عرضه می شود.

به گزارش گفتارنو، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: مکاتبه ای از سوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت و معدن خطاب به استانداران سراسر کشور درباره ابلاغ قیمت نان در واحدهای سهمیه پذیر و واحدهای آزاد پز ارسال شده است و در این رابطه دو جلسه کمیته نرخ گذاری در سازمان صنعت و معدت برگزار شده است.

محمدرضا خواجویی با بیان اینکه قیمت گذاری نان به عهده کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان است، گفت: قیمت نان باید در کارگروه تنظیم بازار تعیین و پس از تصویب به کارگروه ساماندهی، گندم و نان برود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در این جلسه با اشاره به این نکته که تمامی قیمت ها در پایتخت ۱.۵ برابر گرانتر است، اظهار داشت: قیمت ما حداکثر باید ۸۰ درصد قیمت نان تهران باشد.

به گزارش گفتارنو، با توجه به جداول و توضیحات ارائه شده در این جلسه قیمت نان یارانه ای سنگک در تهران هزار و ۲۰۰ تومان، نان تافتون ۵۵۰ تومان و نان لواش ۳۰۰ تومان خواهد بود.

شایان ذکر است که جداول و نرخ های ارائه شده توسط اتحادیه نانوایان در کرمان تا حدی بیشتر از نرخ های تهران بود .

نمایندگان اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف در پاسخ به کمتر بودن نرخ های نان تهران ، پاسخ دادند: قیمت آرد در تهران ۸۱۵ است ولی در کرمان آرد با احتساب هزینه حمل و نقل با قیمت ۸۴۵ تومان به دست ما می رسد.

دهقان در واکنش به اظهارات نماینده اتحادیه نانوایان ، گفت: کرایه ها و هزینه ها در تهران چندین برابر کرمان است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه خطاب به اعضا گفت: نانواها از قبل به پیشواز افزایش قیمت ها رفته اند، ما نباید قیمت های تهران را برای کرمان تصویب کنیم.

ارسلان میری در ادامه افزود: نباید شوک جدید برای مردم ایجاد کرد، ضعف دستگاه ها است که نان ۵۰۰ گرمی را با وزن کمتر تحویل مردم می دهند لذا متولیان باید شفاف سازی لازم را در خصوص قیمت آرد انجام دهند.

بخش قابل ملاحظه ای از وقت جلسه به بحث بر روی اختلاف قیمت آرد در کرمان گذشت که با اعتراض یکی از اعضای حاضر در جلسه مواجه شد.

این فرد خطاب به کارنما، رئیس اتحادیه نانوایان گفت: شما به ازای اختلاف تنها ۳۰ تومانی قیمت آرد ، تقاضای چقدر افزایش دارید.

با توجه به اعتراضات صورت گرفته در این جلسه، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خطاب به حضار گفت: قیمت نان را حتی یک ریال هم نمی خواهیم افزایش دهیم بلکه بحث ما این است که افزایش قیمت گذشته را که به صورت غیر رسمی صورت گرفته است را قانونی کنیم تا امکان نظارت وبازرسی وجود داشته باشد.

محمد علی دهقان در ادامه خطاب به رئیس اتحادیه نانوایان گفت : استان کرمان در ۷ ماه قبل قیمت نان را نسبت به سال ۹۳ یک و نیم برابر افزایش داد و ما اکنون وزن نان را از ۵۰۰ گرم به ۴۰۰ گرم کاهش دادیم لذا در مجموع به نفع نانواها بوده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در ادامه صحبت های دهقان ، گفت : یک نان سنگک ۵۰۰ گرمی باید هزار تومان باشد ولی من معتقدم که ما نان ۵۰۰ گرمی دست مردم نمی دهیم.

این گفته رضا سنجری با تایید اعضای جلسه همراه شد و برخی از حضار مدعی شدند که در کرمان نان ۳۶۰ گرمی سنگک را با قیمت هزار تومان به مردم داده می شود.

این درحالی است که رئیس اتحادیه نانوایان معتقد است که نان سنگک در کرمان با وزن ۷۰۰ گرم به مردم تحویل داده می شود.

در این جلسه مقرر شد که نرخ نان ۴۰۰ گرمی سنگک با قیمت یک هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. همچنین قیمت سایر اقلام نان نیز به ترتیب برای تافتون دوار ۴۰۰ گرمی، ۶۰۰ تومان، تافتون سنتی ۳۴۰ گرمی ۶۰۰ و بربری ۴۲۰ گرمی، ۷۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین در پایان این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطر نشان کرد: قیمت مرغ زنده 8 هزار و 550 تومان و قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 12 هزار و 900 تومان باشد و از روز چهارشنبه (10 مهرماه) بازرس‌ها برای برخورد با گران فروشان آغاز کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)