کد خبر: ۳۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان مطرح کرد:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی، گفت: در راستای طرح ارتقای کیفیت گوشت، خط دوم در کشتارگاه های طیور در حال احداث است.

تعدادی کشتارگاه سنتی که قابلیت نصب پیش سرد کن نداشتند، تعطیل شدند/ مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه انواع مرغ ندارد و تنها با قیمت گرانتر فروخته می شود/ تب برفکی تحت کنترل درآمده است / هیچ مرگ و میری در اثر تب کریمه کنگو نداشتیم

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی، گفت: در راستای طرح ارتقای کیفیت گوشت، خط دوم در کشتارگاه های طیور در حال احداث است.

حسین رشیدی در این رابطه تشریح کرد: در راستای این طرح گوشت مرغ گرید بندی شده و بر حسب امکانات کشتارگاه و نوع بسته بندی، گرید بندی می شود که بهترین گرید aپلاس است.

رشیدی با اشاره به تبلیغات صورت گرفته برای مرغ سبز گفت: گوشت سبز و یا مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه ندارد و تنها با قیمت گرانتر فروخته می شود ولی این گرید بندی پایه علمی دارد.

او در خصوص شاخص بهداشت مواد غذایی گفت: در راستای ارتقای این شاخص کشتارگاه های استان به پیش سرد کن مجهز شده اند و لاشه گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد کن نگهداری می شود تا آلودگی ها و مخاطرات اعم از تب کریمه کنگو برطرف شود.
رشیدی در ادامه افزود: در همین راستا تعدادی کشتارگاه سنتی که قابلیت نصب پیش سرد کن نداشتند، تعطیل شدند.
مدیر کل دامپزشکی استان همچنین در ادامه صحبت هایش از راه اندازی کشتارگاه های بوقلمون، کبک و بلدرچین خبر داد.

خبرنگار گفتار نو در این نشست خبری در راستای صحبت های مدیر کل دامپزشکی مبنی بر گرید بندی گوشت مرغ پرسید دلیل این کم کاری در استان چیست که هیچ کدام از کشتارگاه های استان به گرید aنرسیده اند؟

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی در پاسخ به این پرسش، گفت: بالاتر رفتن گرید با ارتقا تکنولوژی و نوع فرآوری در کشتارگاه ها در ارتباط است که در اختیار بخش خصوصی است.

صدیقه کاظمی نیا در ادامه افزود: به طور کلی ار تقا گوشت مرغ در طرح اولیه ارتقا گوشت مرغ آماده است و ما در نظر داریم تا کشتارگاه های استان را ارتقا دهیم.

او با بیان این جمله که در خط ۲ کشتار ، تخلیه اتوماتیک اندوخته مرغ صورت می گیرد، گفت: یک الی ۲ کشتارگاه این تکنولوژی را دارند اما هنوز راه اندازی صورت نگرفته است.
کاظمی نیا خاطر نشان کرد: لازمه ارتقای کیفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی است که باید در این زمینه حمایت لازم از سمت استانداری و سایر سازمان ها صورت گیرد.
معاونت سلامت دامپزشکی کرمان همچنین در پاسخ به این پرسش که نظارت بر فروش دام زنده در مبادی ورودی شهر با چه کسی است، گفت: در این راستا دستورالعمل میادین دام را شهرداری با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته است.

کاظمی نیا با اشاره به این نکته که در زمان های بحرانی و خاص همچون عید قربان و تاسوعا و عاشورا نظارت به طور ویژه توسط همکاران ما انجام می شود ، گفت: این خلع در مقاطع و زمان های مختلف وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: به طور کلی دو داوطلب بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد، ولی باید شرایط و حریم به طور کامل مشخص شود. در مجموع سعی بر این است که ما تا پایان سال میدان رسمی برای این زمینه داشته باشیم.

در ادامه این نشست خبری مدیر کل دامپزشکی استان با بیان این جمله که نظارت جامع از مزرعه تا آشپزخانه وجود دارد ، گفت: کار نظارت بهداشتی بر فرآورده ها و محصولات دامی از مرحله تولید این مواد تا زمان عرضه وجود دارد.
رشیدی در ادامه افزود: مراکز بسته بندی استاندارد با پیگیری های این اداره تاسیس شده و لیبل گذاری و کد رهگیری برای محصولات انجام شده است .

بنا به گفته مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، تب برفکی تحت کنترل درآمده و در راستای سایر بیماری های دام، خصوصا بیماری های مشترک دام و طیور اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

رشیدی خاطر نشان کرد: از ورود بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان به استان کرمان با انجام اقدامات قرنطینه جلوگیری کردیم و اجازه ندادیم که این بیماری به استان کرمان برسد .
او همچنین افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز که در انسان موجب خونریزی پیش رونده می شود با انجام اقداماتی کنترل شد و ما امسال هیچ مرگ و میری در اثر این بیماری نداشتیم .

مدیر کل دامپزشکی استان در واکنش به انتقادهای خبرنگاران مبنی بر وضعیت سگ های ولگرد در استان گفت: شهرداری هامتصدی سگ های ولگرد هستند و در حال حاضر شهرداری با مراکز بخش خصوصی قراردادهایی بسته است.

او در ادامه افزود: کار آن طور که ما انتظار داریم انجام نمی شود و سرعت چندانی ندارد ولی آن چه مربوط به وظایف ماست واکسیناسیون سگ های گله است که همه ساله انجام می شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)