کد خبر: ۳۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان عنوان کرد:
سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان با تاکید برآنکه تصمیم‌گیرندگان اصلی باید زمینه‌های عملی یک رقابت را به‌وجود بیاورند، گفت: اصلاح‌طلبان به سهم خود تلاش می‌کنند و از مردم به خاطر کاستی‌هایی که داشتیم پوزش می‌طلبیم و صمیمانه تقاضا می‌کنیم که در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند.

وحدت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان بیشتر است/ اصلاح‌طلبان در مجلس دارای فراکسیون بسیار قوی هستند اما اکثریت نیستند/ هنوز مشخص نیست اما برخی از نمایندگان فعلی در لیست اصلاح‌طلبان خواهند بود/ وضعیت از انتخابات مجلس هشتم که در کرمان اکثریت را به دست آوردیم بدتر نیست/ مردم دلخوری‌ها دارند که حق با آنهاست/ امیدوارم به مشارکت بالا و رقابت عادلانه توجه بیشتری شود

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان با تاکید برآنکه تصمیم‌گیرندگان اصلی باید زمینه‌های عملی یک رقابت را به‌وجود بیاورند، گفت: اصلاح‌طلبان به سهم خود تلاش می‌کنند و از مردم به خاطر کاستی‌هایی که داشتیم پوزش می‌طلبیم و صمیمانه تقاضا می‌کنیم که در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند.

محمد میرزایی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدا از مشارکت مردم در انتخابات سخن به میان آورد و گفت: مشارکت مردم در همه نظام‌های مردم سالاری تعیین کننده و عاملی است که می‌تواند پشتوانه امنیت ملی، دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتظارات از مجموعه دولت و مجلس، آنچنان که باید برآورده نشده است

وی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد امیدواریم مردم مشارکت خوبی در انتخابات پیش رو داشته باشند، گرچه براین باوریم که تصمیم‌گیرندگان اصلی نظام باید به این موضوع عنایت داشته باشند که مردم مقداری دچار سرخوردگی شده‌اند و انتظاراتی که از مجموعه دولت و مجلس داشتند آنچنان که باید برآورده نشده است.

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان افزود: انتظار می‌رود که به اصول اولیه مشارکت بالا که رقابت و خصوصا رقابت عادلانه است، توجه بیشتری شود و ما نیز انتظار داریم اولیاء امور خصوصا دستگاه‌های نظارتی به این واقعیت که در وضعیت فعلی کشور که دچار هجمه شدید اقتصادی هستیم و مشکلات شدید اقتصادی داریم و عامه مردم تحت فشار هستند، توجه بیشتری کنند لذا اقدامات عملی در ایجاد یک رقابت عادلانه و پرشور به صحنه آوردن مردم کمک کند.

از مردم به خاطر کاستی‌هایی که داشتیم پوزش می‌طلبیم

وی با تاکید برآنکه تصمیم‌گیرندگان اصلی باید زمینه‌های عملی یک رقابت را به‌وجود بیاورند، افزود: اصلاح‌طلبان به سهم خود تلاش می‌کنند و از مردم به خاطر کاستی‌هایی که داشتیم پوزش می‌طلبیم و صمیمانه تقاضا می‌کنیم که در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند.

میرزایی، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را دو گرایش عمومی و کلی در ایران دانست و بیان کرد: عامه مردم نیاز دارند که انتظاراتشان در زمینه یک رقابت جدی برآورده شود و این می‌طلبد که سعه صدر بیشتری دستگاه‌های نظارتی و تصمیم‌گیر در کشور داشته باشند و ما نیز به سهم خودمان تلاش می‌کنیم که مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشیم.

اقدامات اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس

وی از اقدامات اصلاح‌طلبان و میزان آمادگیشان برای حضور در انتخابات مجلس، سخن به میان آورد و اظهار کرد: شوراهای اصلاح‌طلبان در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است و اکنون در حال برنامه‌ریزی‌های بعدی هستیم ضمن آنکه برتحزب و انسجام سیاسی بیشتر اصرار داریم.

مسئول کارگروه هماهنگی شهرستان‌های شورای اصلاح‌طلبان افزود: به همین دلیل سعی کردیم که شوراهایی که مقرر است امور انتخابات را پیگیری کنند با شرکت احزاب و منتخبینی از افراد با سابقه در اصلاحات تشکیل شده ضمن آنکه کارگروه‌هایی همچون کارگروه امور شهرستان‌ها، کارگروه تدوین راهبردها و برنامه‌ریزی، کارگروه ارزیابی و پایش و کارگروه ارتباطات و رسانه همه فعال هستند تا بتوانیم انتخابات مناسبی داشته باشیم.

وحدت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان بیشتر است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی‌کنید از رقیب (طیف اصولگرایان) عقب هستید؟ بیان کرد: خیر. ما انسجام تشکیلاتیمان از رقیب بیشتر و رقیب با اتکا به قوای انتصابی به نظر می‌آید که تصور می‌کنند که آراء به نفع آنهاست در نتیجه رقابت درون گروهی بین آنها زیاد شده و وحدتی که در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد، در اصول‌گرایان نیست و به همین دلیل تصور می‌کنیم چنانچه زمینه مشارکت در کشور بوجود بیاید و یک رقابت عادلانه در کشور شکل بگیرد، وضعیت اصلاح‌طلبان بهتر از اصول‌گرایان باشد.

میرزایی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما آیا این است که اکثر کرسی‌های مجلس را همانند شوراهای شهرها و مجلس فعلی اصلاح‌طلبان تصاحب خواهند کرد؟ گفت: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، چنین انتظاری داریم.

وی ادامه داد: در بسیاری از مراکز استان‌ها اکثریت اعضای شورای شهرها را اصلاح‌طلبان تشکیل می دهند و آنها در حد خودشان تلاش کردند گرچه مشکلاتی وجود دارد و آنگونه که انتظار می‌رفت کار نشده ولی نسبت به شوراهای قبلی وضع بهتر است.

همه تصمیمات مجلس شورای اسلامی فعلی متوجه اصلاح‌طلبان نیست

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان افزود: در مجلس شورای اسلامی سه فراکسیون است و اصلاح‌طلبان فراکسیون قوی دارند منتهی اکثریت کرسی‌های مجلس در اختیار ندارند و تعیین کنند نیستند. شما در انتخابات ریاست مجلس و هیات رئیسه این موضوع را مشاهده کرده‌اید لذا مجلس فعلی یک مجلس یک دست اصلاح‌طلب نیست و یک فراکسیون اصلاح‌طلبی در مجلس است که تا کنون به وظایف خود عمل کرده است گرچه کاستی‌هایی داشته اما در مجموع ما همه چیز را در گرو مشارکت بالای مردم می‌دانیم.

وی مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در مجلس دارای فراکسیون بسیار قوی هستند اما اکثریت کرسی‌ها را در دست ندارند که مسئولیت کلی مجلس را متوجه اصلاح‌طلبان بدانیم گرچه برخی کاستی‌ها را می‌پذیریم اما مسئولیت آن عمومی است و این واقعیت را بپذیریم که مجلس سه فراکسیون دارد.

مسئول کارگروه هماهنگی شهرستان‌های شورای هماهنگی اصلاحات در رابطه با وضعیت اصلاح طلبان در شهرستان‌ها بیان کرد: کارگروه‌ها در شهرستان‌ها تشکیل یا در حال تشکیل هستند و به دنبال فعال نمودن این کارگروه ها در شهرستان‌ها هستیم. در دوره قبل تعدادی نماینده در شهرستان‌ها معرفی کرده بودیم که در حال حاضر عملکرد آنها توسط کمیته ارزیابی و پایش در حال بررسی است و پس از این بررسی‌ها تصمیم‌گیری برای آنکه از کدام نمایندگان حمایت کنیم، را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان فعلی اصلاح‌طلب استان در مجلس شورای اسلامی در لیست جدید قرار دارند یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز دقیق مشخص نیست اما قطعا برخی از آنها در لیست ما خواهند بود اما جواب قطعی پس از بررسی کمیته ارزیابی اعلام خواهیم کرد.

واکنش اصلاح‌طلبان در زمان رد صلاحیت نامزدهایشان توسط شورای نگهبان چه خواهد بود؟

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان در پاسخ به این سوال که اگر برخی از نامزدهای مورد نظرتان از فیلتر شورای نگهبان رد نشوند، چه می‌کنید؟ بیان کرد: این مشکل وجود دارد اما انتظار داریم که شورای نگهبان با قوانین شفاف‌تری عمل کند و زودتر اقدام کند اما به‌طور معمول تلاش می‌کنیم افرادی کاندید کنیم که هیچ مشکل قانونی نداشته باشند.

وی خطاب به شورای نگهبان گفت: انتظار داریم به خاطر مسایل امنیت ملی و انسجام بیشتری که کشور برای مقابله با تحریم‌ها و دشمنی‌های رو در رویی که به ما و اقتصادمان روا داشته می‌شود، نیاز دارد، وضعیت بهتر باشد.

میرزایی خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: علی‌رغم گلایه‌هایی که از سیستم اجرایی و قضایی کشور داشته باشید اما به‌هر حال روش مردم سالاری را انتخاب کردیم و باید با پشتکار پیش برویم. ما ثابت کردیم در انتخابات هشتم علی‌رغم آنکه وضعیت ما خوب نبود مجریان و ناظران همه از یک جناح بودند اما ما توانستیم در استان کرمان با اتحادی که بین اصلاح‌طلبان بوجود آمده بود، مردم را با خودمان کنیم و نتیجه انتخابات دوره هشتم به نفع اصلاح‌طلبان شد و فکر نمی‌کنم وضعیت کنونی بدتر از آن زمان باشد، گرچه مردم متوقع و دلخوری‌هایی دارند که حق با آنهاست ولی می‌توانیم با تلاش انسجام بیشتری داشته باشیم.

اصلاح‌طلبی؛ گرایش اکثر مردم کرمان

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما گرایش مردم کرمان بیشتر اصلاح‌طلبی است یا اصول‌گرا؟ اعلام کرد: اگر مشارکت بالا باشد اصلاح‌طلبی. مردم کرمان همواره نشان داده‌اند که اگر زمینه رقابت عادلانه بوجود آید، اصلاح‌طلبان برنده خواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)