کد خبر: ۳۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون خدمات شهری شهرداری در گفت و گو با گفتارنو مطرح کرد:
معاون خدمات شهری شهرداری گفت: پروژه های عمرانی که شهرداری می خواهد اجرا کند حتما باید در کمیسیون ماده 7 مطرح شوند. به هیچ عنوان مجوز قطع درخت نمی دهیم و برای پروژه های عمرانی فقط بحث جابجایی درختان را داریم. ما محل جانمایی درختان را بررسی می کنیم و فقط پروژه هایی که مصوبه شورای ترافیک استان و کمیسیون ماده 5 را داشته باشند، مانند «پروژه های تقاطع غیر همسطح» در کمیسیون ماده 7 مطرح می شوند و تا جایی که بتوانیم مخالفت می کنیم اما وقتی به دلایل امنیتی و ایمنی مردم پروژه ای باید اجرا شود ما به الزام مجوز می دهیم.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در گفت و گو با گفتارنو، از عدم نظارت بر اجرای کمیسیون ماده 7 در گذشته گفت و افزود: طی جلسه ای که با نایب رییس شورای شهر به عنوان نماینده شورا و کمیسیون خدمات شهری و مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به عنوان نماینده سازمان پارک ها برگزار شد مقرر شد کمیسیون ماده 7 مجددا تشکیل شود تا بر فضای سبز شهری بیشتر نظارت شود.

به گزارش گفتارنو، مهدی نکویی تصریح کرد: این کمیسیون بنا دارد بر فضای سبز شهری نظارت کند و اجازه ندهد به هنگام تصادف، ساختمان سازی و یا اینکه اگر درختی جلوی دید محل کسب و ... را گرفته است قطع شود و کسی پاسخگو نباشد.

وی اضافه کرد: به شهرداری های مناطق اعلام کردیم که موظف هستند در زمان صدور پروانه حتما از ملک شخص بازدید و حتما وضعیت فضای سبز موجود در ملک و معابر اطراف را بررسی کنند و به هیچ عنوان مجوز قطع درخت ندهند و بعد از پایان کار باید درختان حتما در ملک شخص باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری هدف از اجرای کمیسیون ماده 7 را مراقبت از فضای سبز شهری عنوان کرد و گفت: ما تا جایی که می توانیم اجازه نمی دهیم درختی آسیب ببیند. در همین راستا در زمان تهیه نقشه برای ساخت و ساز، مسئول مربوطه حتما باید جانمایی درختان در روی نقشه را کنترل کند و اگر مثلا محل درب پارکینگ در مسیر درخت بود باید تغییر کند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو مبنی بر اینکه کمیسیون ماده 7 بر پروژه های عمرانی شهرداری نیز نظارت می کند، گفت: پروژه های عمرانی که شهرداری می خواهد اجرا کند حتما باید در کمیسیون ماده 7 مطرح شوند. به هیچ عنوان مجوز قطع درخت نمی دهیم و برای پروژه های عمرانی فقط بحث جابجایی درختان را داریم.

نکویی ادامه داد: ما محل جانمایی درختان را بررسی می کنیم و فقط پروژه هایی که مصوبه شورای ترافیک استان و کمیسیون ماده 5 را داشته باشند، مانند «پروژه های تقاطع غیر همسطح» در کمیسیون ماده 7 مطرح می شوند و تا جایی که بتوانیم مخالفت می کنیم اما وقتی به دلایل امنیتی و ایمنی مردم، پروژه ای باید اجرا شود ما به الزام مجوز می دهیم.

وی گفت: در حال رایزنی با شهرستان های تبریز، شیراز و تهران هستیم تا بتوانیم دستگاه های جابجا کننده درخت را از آنها خریداری کنیم. اما با این حال تا جایی که بتوانیم جابجایی درختان را در فصل مناسب انجام می دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه اگر درختی به دلیل تصادف یا اینکه بدون مجوز قطع شده باشد حکم قضایی گرفته و شکایت می شود، گفت: بحث جریمه نقدی چندان برای ما ارزش ندارد آنچه مهم است این است که فرد متخلف به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته مرتکب تخلف شد موظف است دو برابر درخت قطع شده را در سطح شهر بکارد.

نکویی با بیان اینکه درختان کاج اگر سربرداری شوند خشک می شوند، گفت: تعدادی از مردم برای اینکه در حین ساخت و ساز داربست نصب می کنند تعدادی از این درختان را سربرداری می کنند یا اینکه در بزرگراه شمالی اداره برق یکسری از درختان کاج را سربرداری کرده است. این ها معضل است اما به لحاظ قانونی آنها هم قوانین و تبصره هایی دارند که اگر درختی به کابل های برق آسیب زد مجبورند درخت را قطع و سربرداری کنند و ما در اینگونه موارد راهکار قانونی نداریم اما مردم می گویند این درختان چرا خشک می شوند.

وی اضافه کرد: خشک شدن همه درختان فقط به علت کم آبی نیست و موارد خاصی در آن دخیل است. مشکلی که در سطح شهر داریم این است که خیلی از درختانی که در جوی آب هستند تغذیه نمی شوند و امسال هزار تن کود تهیه کردیم تا کل درختانی که در معابر و جوی آب هستند تغذیه شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو، مبنی بر اینکه طرح فضای سبز بلوار جمهوری چقدر با اقبال عمومی مواجه شده است، گفت: نوع گونه ها، تنوع درختان و مسافت بر اساس نظرات کارشناسی شده انجام شده است وطرح فضای سبز بلوار جمهوری با کمک اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر و طراحان منظر شهری اجرا شد.

نکویی همچنین مدعی شد: طرح فضای سبز بلوار جمهوری با استقبال مردمی نیز مواجه شده است و مردم درخواست داشتند از سه راه هوانیروز به سمت میدان آزادی نیز طرح را ادامه دهیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)