کد خبر: ۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون عمرانی استاندار کرمان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه آلودگی آب شرب و خاک امری نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم اظهار داشت: ما مدافع همه دستگاه‌ها هستیم، اما تامین امنیت بهداشتی و آب شرب شهروندان در اولویت کاری ما قرار دارد و هرگونه هزینه و اقدامی هم که نیاز باشد برای امنیت بهداشت شهروندان باید به کار گرفته شود.

دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان کرمان در سال جاری با چهار دستور کار، ساز و کارهای اجرایی شدن قانون حفاظت از خاک، بررسی و پیگیری محل دفن زباله‌های شهرستان رابر، بررسی استقرار یک دستگاه بی‌خطرساز در بیمارستان امام حسین (ع) و پیگیری محل دفن پسماندهای ویژه صنعتی و معدنی، در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان برگزار شد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در جمع‌بندی دستور کار این جلسه عنوان کرد: تصویب و اجرای محل دفن پسماندها با تایید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، جهادکشاورزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد و اگر آلایندگی در خاک و آب ایجاد کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

وی به ماده 19 قانون حفاظت از خاک اشاره داشت و خواستار بازدید گروه کارشناسی متشکل از محیط زیست، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده‌های دفاتر شهری و روستایی استانداری از محل لندفیل‌ها جهت بررسی آلایندگی احتمالی در خاک شد.

آیت‌اللهی موسوی همچنین در خصوص محل جدید سایت دفن پسماند شهرستان رابر گفت: با توجه به قرارگیری محل دفن پسماندهای عادی شهرستان رابر در حوزه آبریز سد شهیدان امیرتیموری و مشکلاتی که ایجاد کرده بود، جابجایی این محل در دستور کار قرار گرفت.

وی با موافقت مکان پیشنهادی شهرداری رابر برای این محل عنوان کرد: شهرداری موظف به تهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی مکان جدید است، ضمن اینکه افزایش امکانات از جمله دستگاه‌های زباله سوز به منظور جلوگیری و کاهش آلایندگی مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه آلودگی آب شرب و خاک امری نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم اظهار داشت: ما مدافع همه دستگاه‌ها هستیم، اما تامین امنیت بهداشتی و آب شرب شهروندان در اولویت کاری ما قرار دارد و هرگونه هزینه و اقدامی هم که نیاز باشد برای امنیت بهداشت شهروندان باید به کار گرفته شود.

آیت‌اللهی موسوی با استقبال از طرح پیشنهادی برای استقرار دستگاه بی‌خطر ساز در بیمارستان امام حسین (ع) شهر کرمان گفت: امحای زباله های عفونی در بیمارستان های دولتی کرمان به خوبی انجام می گیرد، ضمن اینکه در نشستی با سازمان نظام پزشکی برای دفن اصولی زباله ها در بیمارستان‌های خصوصی نیز تاکیدات لازم صورت گرفت.

وی گفت: متقاضیان سایت پسماندهای صنعتی و معدنی هم از سوی محیط زیست به ادارات صنعت و معدن شمال و جنوب استان معرفی می شوند و تا یک هفته آینده موافقت اصولی آنها صادر خواهد شد و پهنه های مشخص شده به سرمایه‌گذار اعلام می شود.

براساس این گزارش، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: استان کرمان در زمینه امحای زباله های عفونی در سطح کشور پیشرو بوده و بیمارستان‌های دولتی ما به خوبی در این زمینه کار کرده‌اند، اما در بخش خصوصی با ضعف هایی مواجه هستیم.
منبع: روابط عمومی استانداری کرمان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)