کد خبر: ۳۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان:
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت:‌ بر اساس آخرین آماری که سازمان مالیاتی کشور به ما اعلام کرده ۲۱ درصد از پزشکان شاغل در کرمان کارتخوان نصب کرده‌اند و به سیستم مالیاتی استان وصل هستند.

در حالی که سازمان امور مالیاتی کشور ابتدای مهر ماه را پایان مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان اعلام کرده بود اما به گفته‌ی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان تنها ۲۱ درصد از پزشکان کرمانی برای این کار اقدام کرده‌اند.
محمد سلمانی با بیان این‌که آمار دقیقی از تعداد پزشکان فعال در استان کرمان نداریم، اظهار کرد: تعداد زیادی از پزشکان مراجعه می‌کنند و پروانه می‌گیرند اما ممکن است فعالیت نداشته باشند؛ مخصوصا پزشکان عمومی که اذعان می‌کنند به دلیل این‌که درآمد ندارند و مقرون به‌صرفه نیست، فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین آماری که سازمان مالیاتی کشور به ما اعلام کرده ۲۱ درصد از پزشکان شاغل در کرمان کارتخوان نصب کرده‌اند و به سیستم مالیاتی استان وصل هستند.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان توضیح داد: زمان برای پزشکان مشخص شده بود اما سیستم بسته نمی‌شود و باز است.
وی در پاسخ به این سوال که چه تنبیهاتی برای پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند در نظر گرفته شده، گفت: پزشکی که به سیستم ما وصل نباشد علیرغم این‌که ما می‌توانیم ۱۰۰ درصد جرایم را ببخشیم اما با توجه به دستورالعمل سازمان مالیاتی، به روسای ادارات و معاونان اعلام کردم جریمه‌ی مالیاتی این پزشکان را نبخشید.
سلمانی ادامه داد: رئیس سازمان مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم تا پایان مهرماه را قبلا به مدیران کل واگذار کرده بود اما از هفته‌ی گذشته تا سطح رئیس اداره مالیاتی تفویض کرد.

وی توضیح داد: قبلا به این شکل بود که وقتی که مودی به اداره مالیات مراجعه می‌کرد باید یک درخواست مبنی بر بخشودگی جریمه ارائه می‌داد و بعد دستور آن صادر می‌شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: این بخشودگی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم ماده‌ی ۱۹۰ که در مجلس تصویب شده انجام می‌شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم اگر فرد مالیات را پرداخت نکند مجرم شناخته نمی‌شود؟؛ اظهار کرد: از عملکرد ۹۵ اگر عدم پرداخت مالیات به قصد فرار مالیاتی باشد، فرد مجرم شناخته می‌شود و باید جرم اثبات شود.

سلمانی با اشاره به نشستی با دادستان کرمان، نظام پزشکی، علوم پزشکی و رئیس پلیس آگاهی کرمان، خاطرنشان کرد: در این نشست، دادستان بنده و رئیس پلیس آگاهی را به عنوان ضابط قضایی معرفی و اعلام کرد اگر کسی به شما مراجعه کرد و شاکی بود که پزشکی کارتخوان ندارد بررسی و صورتجلسه کنید و به دادستانی گزارش کنید تا دستور پلمب مطب صادر شود.
وی ادامه داد: اگر شکایتی مطرح نشد مواردی که ما خودمان سر بزنیم و ببینیم انجام می‌دهیم اما الان نیازی نیست، زیرا سازمان مالیاتی آمار می‌دهد.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان بیان کرد: با توجه به این‌که سیستم باز است، سازمان مالیاتی تکلیفی برای ما روشن نکرده، ما از ابزارهای تنبیهی و تشویقی استفاده می‌کنیم، با توجه به این‌که تفویض شده می‌توانیم جریمه را ببخشیم، اما اگر کسی این کار را انجام نداده، جریمه را نمی‌بخشیم.

وی در پاسخ به این سوال که این مساله اکنون تخلف محسوب نمی‌شود و جرم است، گفت: جرم از سال ۹۵ است اما سازمان مالیاتی اعلام کرده تا اول مهر ماه می‌توانند ثبت‌نام کنند، سیستم هم بسته نشده و هنوز هم می‌توانند ثبت‌نام کنند. الان مهر ۹۸ است، اظهارنامه را پزشک خرداد ۹۹ می‌دهد و من وارد رسیدگی می‌شوم که آن زمان جرم شناخته می‌شود و اگر کارتخوان نداشته باشد دادستان انتظامی مالیاتی وارد دعوا می‌شود و طبق ماده‌ی ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم از جرم درجه شش شناخته می‌شود و دادگستری اقدام می‌کند.
سلمانی خاطرنشان کرد: عملا اگر ما بخواهیم از نظر جرم پیگیر بشویم به سال آینده موکول می‌شود، اما از نظر معوقاتی که پرداخت نکرده امروز اگر بخواهد پرداخت کند، من شخصا حتی قسط‌‌ بندی هم نمی‌کنم و می‌گویم باید نقد اصل جریمه را بپردازد.
وی ادامه داد: اگر فرد جریمه را نپرداخت بعد از ۱۰ روز می‌رود اجرائیات، اجرائیات یک برگه اجرایی به مدت یک ماه صادر می‌کند. اگر ایشان برای پرداخت اقدام نکرد کلیه‌ی حساب‌های فرد مسدود می‌شود و اگر پولی باشد به اندازه‌ی طلب‌مان برداشت می‌کنیم، اگر سند مالکیتی به نام او باشد دستور توقیف را صادر می‌کنیم و اگر ماشینی باشد هم به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل می‌شود و بعد از مدتی هم آگهی می‌کنیم، می‌فروشیم و پول دولت را برمی‌داریم.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان در پاسخ به این سوال که مالیات پزشکان را چگونه محاسبه می‌کنید؟؛ گفت: مالیات پزشکان بر اساس مدارکی که ارائه می‌کنند یا تشخیص علی‌الراس محاسبه می‌شود، از ۹۷ با وضعیتی که طرح جامع مالیاتی استارت خورده و راه افتاده ما تحت هیچ شرایطی از سال آینده مالیات علی‌الراس نخواهیم داشت.
وی افزود: پزشکان یک اظهارنامه به ما می‌دهند اگر ما دیدیم که این اظهارنامه خلاف واقع است عکس آن عمل می‌کنیم و اداره مالیات برای پزشک، بازرگان یا فروشنده و شرکت اظهارنامه می‌نویسد و آن شخص باید با مدارک اثبات کند.
سلمانی با بیان این‌که ۲۵ درصد درآمد اشخاص حقوقی مشمول مالیات می‌شود، در پاسخ به این سوال که از کجا مشخص می‌شود پزشک چه میزان درآمد دارد؟؛ توضیح داد: یکسری اطلاعات برای ما می‌رسد، یکی تراکنش‌های بانکی که از آن‌ها سوال می‌کنیم این پول که وارد حساب شما شده برای چه بوده که باید اثبات کند، ممکن است بگوید ملکی فروخته است که ما در سیستم چک می‌کنیم آیا مالیات نقل و انتقال آن پرداخت شده یا خیر. یک زمان ممکن است محصول کشاورزی داشته باشد که از مالیات معاف است اما باید بگوید محصولش را به چه کسی فروخته و ما تاییدیه‌ی خریدار را باید داشته باشیم. بقیه‌ی مواردی که نتوانست اثبات کند جزو درآمد پزشکی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به جز این نیز اطلاعاتی در سیستم ما وجود دارد که یکی از سمت بیمه‌ها می‌آید و یکی بر اساس بازرسی مشخص می‌شود، ممکن است ممیز مالیاتی بررسی کرده باشد که مشخص شود بخشی از درآمد پزشک، آزاد است و بیمه را نپذیرفته است.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان اظهار کرد: ۴ تا ۴٫۶ درصد مالیات استان را مشاغل و بین ۱۸ تا ۲۷ درصد را حقوق‌بگیران پرداخت می‌کنند.
وی با بیان این‌که سهمیه‌ی سازمان مالیاتی در سال ۹۷ صددرصد محقق شده است، گفت: این سهمیه قریب به سه هزار میلیارد تومان بوده است.
سلمانی اضافه کرد: میزان سهمیه‌ی مالیاتی استان برای سال‌جاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در حال وصول است و نسبت به سال قبل تقریبا ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با بیان این‌که در شش ماهه‌ی ابتدای سال‌جاری ۲۵۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شده است، گفت: سهم شهرداری کرمان ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان با بیان این‌که بیشترین سهم مالیات استان مربوط به صنعت است، توضیح داد: در طول سال بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان مالیات را اشخاص حقیقی، بین ۱۸ تا ۲۷ درصد را حقوق‌بگیران و قریب به ۴۵ تا ۵۰ درصد مالیات استان را شرکت‌های بزرگ پرداخت می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)