کد خبر: ۳۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزارش می دهد
در حالیکه چندی پیش سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته بود در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان همه پزشکان کارتخوان دارند اما مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان می گوید: تنها ۲۱ درصد از پزشکان کرمانی برای نصب کارتخوان اقدام کرده‌اند و به سیستم مالیاتی وصل هستند.

گفتارنو/ گروه جامعه:

پس از آنکه رئیس سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای  به رئیس سازمان امور مالیاتی به دلیل عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آموزش چگونگی فرایند ثبت کارتخوان خواستار تعویق مهلت ثبت نام کارتخوان شد. 

انتشار این نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی، واکنش منفی بسیاری از کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت و دستمایه طنز کاربران شده بود به طوریکه در  برخی واکنش ها آمده بود از این به بعد باید دانشجویان پزشکی دو واحد کار با کارت خوان هم پاس کنند!

اظهارات ضد و نقیض پیرامون نصب کارتخوان در مطب پزشکان

حالا در کرمان، در حالیکه چندی پیش سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص نصب کارتخوان در مطب‌ها و بیمارستان‌های استان به گفتارنو اعلام کرده بود، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و در بازدیدهایی که داریم همه کارتخوان دارند و کسی بدون کارتخوان نیست و فقط بعضی از پزشکان پایانه فروشگاهی ندارند.اما مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان می گوید: تنها ۲۱ درصد از پزشکان کرمانی برای نصب کارتخوان اقدام کرده‌اند و به سیستم مالیاتی وصل هستند.

به گزارش  گفتارنو، محمد سلمانی با بیان این‌که آمار دقیقی از تعداد پزشکان فعال در استان کرمان نداریم، می افزاید: تعداد زیادی از پزشکان مراجعه می‌کنند و پروانه می‌گیرند اما ممکن است فعالیت نداشته باشند؛ مخصوصا پزشکان عمومی که اذعان می‌کنند به دلیل این‌که درآمد ندارند و برایشان مقرون به‌صرفه نیست، فعالیت نمی‌کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان به فردای کرمان می گوید: زمان برای پزشکان مشخص شده بود اما سیستم بسته نمی‌شود و باز است.

وی درخصوص تنبیهاتی که برای پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، می گوید: پزشکی که به سیستم ما وصل نباشد علیرغم این‌که ما می‌توانیم ۱۰۰ درصد جرایم را ببخشیم اما با توجه به دستورالعمل سازمان مالیاتی، به روسای ادارات و معاونان اعلام کردم جریمه‌ی مالیاتی این پزشکان را نبخشید.

سلمانی اضافه می کند: رئیس سازمان مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم تا پایان مهرماه را قبلا به مدیران کل واگذار کرده بود اما از هفته‌ی گذشته تا سطح رئیس اداره مالیاتی تفویض کرد.

وی همچنین به نشستی که با دادستان کرمان، نظام پزشکی، علوم پزشکی و رئیس پلیس آگاهی کرمان، داشته است اشاره می کند و می گوید: در این نشست، دادستان، بنده و رئیس پلیس آگاهی را به عنوان ضابط قضایی معرفی و اعلام کرد اگر کسی به شما مراجعه کرد و شاکی بود که پزشکی کارتخوان ندارد بررسی و صورتجلسه کنید و به دادستانی گزارش کنید تا دستور پلمب مطب صادر شود.

سلمانی ادامه می دهد: اگر شکایتی مطرح نشد مواردی که ما خودمان سر بزنیم و ببینیم انجام می‌دهیم اما الان نیازی نیست، زیرا سازمان مالیاتی آمار می‌دهد.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان می گوید: با توجه به این‌که سیستم باز است، سازمان مالیاتی تکلیفی برای ما روشن نکرده، ما از ابزارهای تنبیهی و تشویقی استفاده می‌کنیم، با توجه به این‌که تفویض شده می‌توانیم جریمه را ببخشیم، اما اگر کسی این کار را انجام نداده، جریمه را نمی‌بخشیم.

برچسب ها: پزشکان ، مطب ، کارتخوان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
0
بیشترین تخلف را خود کارمندان اداره امور مالیاتی انجام میدهند ، برای اثبات این مسئله به پزشکان پردرامد که سر و سری با این کارمندان دارند مراجعه شود . پزشکانی که قانونمندند مالیات بسیار بیشتری میپردازند تا انها که رفاقتی مشکل مالیات خود را حل میکنند (حالی درون پرده بسی فتنه میرود تا آن زمان که پرده بیفتد چها شود)
لطفا به جای پزشکان به کارمندان مالیات هم کمی توجه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)