کد خبر: ۳۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح شد؛
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: لازم است که ظرف۶ ماه آینده حداقل ۷ هزار انشعاب غیرمجاز برق در جنوب و ۴۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شمال این استان مورد برخورد قاطع قانونی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه برق تاکید کرد و گفت: لازم است که ظرف۶ ماه آینده حداقل ۷ هزار انشعاب غیرمجاز برق در جنوب و ۴۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شمال این استان مورد برخورد قاطع قانونی قرار گیرد.

یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: یکی از معضلات موجود در کشور و استان کرمان این است که حجم بالایی از برق کشور در قالب انشعاب های غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار می گیرد و زیان هنگفتی را به بیت المال وارد می کند و دستگاه های اجرایی، خدماتی و حاکمیتی باید دست به دست هم داده و این موضوع را حتی المقدور کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه مجازات های مربوط به سرقت برق در قانون پیش بینی شده، تاکید کرد: در کنار وجود اشتراک های غیرمجاز مواردی مشاهده شده که افراد دارای انشعاب قانونی برق هستند اما از راه های مختلف اقدام به سرقت برق می کنند که باید سعی شود با دستور دادستان و همراهی نیروی انتظامی برای رفع این موضوع اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: لازم است با تشکیل کمیته ای مشترک، اقدامات مقابله ای با انشعاب های غیرمجاز برق مورد رصد مستمر قرار گرفته و مشکلات مربوطه نیز مورد رسیدگی و رفع قرار گیرد.

موحد، رفتار عادلانه برای برخورد با انشعاب های غیرمجاز برق را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای تصمیمات به شکل تبعیض آمیز به اعتماد به نظام و مسئولان خدشه وارد می کند اما اگر رفتار عادلانه و یکسانی در برخورد با انشعاب های غیرمجاز انجام شود، مردم نیز همراهی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: لازم است که گزارش جامعی از انشعاب های غیرمجاز، اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای مورد نظر و حمایت های قضائی و انتظامی مورد نیاز تدوین شود تا برنامه کاملی در این زمینه اجرایی شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان اظهارداشت: سالهای سال انباشتگی انشعاب های غیرمجاز برق را در استان کرمان شاهد بوده ایم که اگر قرار باشد با تمامی آنها در یک بازه زمانی کوتاه برخورد شده و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شود، حداقل ۱۴ قاضی مستقل برای رسیدگی به این پرونده ها نیاز است.

موحد با اشاره به اینکه خیلی اصرار به ورود پرونده های مربوط به اشتراک های غیرمجاز برق به دستگاه قضایی نداریم، گفت: مجموعه وزارت نیرو باید تمام ظرفیت خود را به کار گیرد و در تعامل با نیروی انتظامی، دستگاه قضائی، نهادهای حاکمیتی و مردم به شکلی حرکت کند که اشتراک غیرمجاز و سرقت برق انجام نشود.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل وزارت نیرو، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری ها اقدامات گسترده ای برای مقابله با انشعاب های غیرمجاز برق قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات مقابله ای با انشعاب های غیرمجاز برق باید با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد انجام شود، افزود: وزارت نیرو امکان ارائه مشوق هایی برای افرادی که انشعاب های غیرمجاز خود را تبدیل به انشعاب مجاز می کنند را دارد و در این رابطه با افرادی باید برخورد شود که تکرار استفاده از انشعاب های غیرمجاز را دارند و بر این کار سماجت می کنند.

مشکلات انباشته حریم و بستر رودخانه ها برطرف می شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه حریم و بستر رودخانه ها مشکلات انباشته ای را داریم، گفت: سال ها قبل با تصویب قانون توزیع عادلانه آب مقرر شد که حریم و بستر رودخانه ها به صورت قطعی مشخص و اعلام شود.

موحد ادامه داد: سال های سال با وجود خشکسالی ها، غفلت هایی ایجاد شد و مدیران و مردم بستر و حریم رودخانه ها را فراموش کردند و سیل ابتدای سال جاری همه را بیدار کرد که باید از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها خودداری شود.

وی تاکید کرد: اداره کل بازرسی استان کرمان درباره ساخت و سازهای ایجاد شده در حریم و بستر رودخانه ها پیگیری های لازم را انجام داده و گزارش جامعی در این زمینه تدوین کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: لازم است در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال و سایر نشست ها، ایرادهای موجود در رابطه با ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه ها گوشزد شده و مدیران برای رفع این ایرادها بر اساس زمان بندی مشخص ورود کنند.

وی گفت: در حال حاضر فرایند تعریف حریم و بستر رودخانه ها در شرکت آب منطقه ای استان کرمان طولانی و زمان بر است و این امر موجب می شود ساختمان ها و مستحدثاتی در این مکان ها احداث شود که در زمان وقوع سیل، خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

خسارت ۲۱ میلیاردی انشعاب های غیرمجاز برق به بیت المال
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در ۶ ماه امسال ۱۴ هزار و ۶۷۶ انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده، گفت: در سال گذشته ۵۸۸ مانور و در سال جاری نیز ۳۱۹ مانور از سوی این شرکت انجام شده است.

عبدالوحید مهدوی نیا خاطرنشان کرد: هر یک از اشتراک های غیرمجاز ۳ هزار کیلووات در سال برق مصرف می کنند که جمع ریالی آن ۲۱ میلیارد ریال می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ گروه پلیس برق در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: گروه های پلمپ در شرکت نیروی برق تشکیل شده و تاکنون از ۵۵۰ هزار مشترک این شرکت، ۳۶۲ هزار و ۸۰۰ مشترک پلمپ سبز، ۴ هزار و ۵۸۰ مشترک پلمپ زرد و ۲۳۵ مشترک نیز پلمپ قرمز دریافت کرده اند.

وی اظهارداشت: پلمپ سبز به معنای عدم دستکاری کنتور از سوی مشترک، پلمپ زرد به معنای یک بار دستکاری کنتور و پلمپ قرمز به معنای تکرار دستکاری کنتور برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز در این شرکت شناسایی شده است که برآورد مصرف سالانه هر یک از این موارد، سالانه حدود ۳ هزار کیلووات مصرف دارند.

علی افتخاری ادامه داد: در سال جاری ۷۰۰ مورد دستکاری کنتور در شمال استان کرمان شناسایی شده که لازم است با این افراد برخوردهای قانونی انجام شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)