کد خبر: ۳۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
توسعه فوتبال حرفه‌ای با ورود صنایع و معادن بزرگ استان کرمان، محبوبیت این ورزش و تمایل خانواده‌ها به آموزش فرزندانشان، موجب ایجاد آکادمی و مدارس فوتبال و فوتسال بسیاری در این استان شده است.

نگاه باشگاه‌های استان کرمان برای کسب افتخار و ارتقای فوتبال و فوتسال به بازیکنانی از سایر استان‌ها خیره شده و این در حالی است که ظرفیت و استعدادهای نهفته بسیاری در مناطق مختلف کرمان وجود دارد که با توجه به استعدادیابی و استعدادپروری و رفع مشکلات آکادمی‌ها و مدارس فوتبال از اکنون می‌توان تیمی بومی و قهرمانی برای نسل‌های آینده پرورش داد.

توسعه فوتبال حرفه‌ای با ورود صنایع و معادن بزرگ استان کرمان، محبوبیت این ورزش و تمایل خانواده‌ها به آموزش فرزندانشان، موجب ایجاد آکادمی و مدارس فوتبال و فوتسال بسیاری در این استان شده که این آکادمی‌ها می‌توانند با فاصله گرفتن از حرف و ورود به عرصه عمل با شناسایی و آموزش عمومی، استعدادهای ناب استان را برای رشد و اعتلای فوتبال در سطح ملی و حتی بین‌المللی معرفی کنند.

کارشناسان و صاحب نظران بر این باورند که در صورت رفع مشکلات این حوزه از جمله تامین امکانات زیرساختی و ورزشگاه، دادن مجوز به افراد متخصص، کاهش هزینه های ورودی به مسابقات، تقویت تعاملات مدارس فوتبال و فوتسال با باشگاه‌های حرفه‌ای و جذب حامیان مالی و برخی روابط، رفع شود در سال‌های نه چندان دور ضمن توسعه این حوزه و کاهش معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بازیکنان و مربیانی از استان کرمان می‌توانند برای کشور و کرمان افتخارآفرین باشند.

مدارس فوتبال کرمان کمبود زمین چمن دارند

مدیر مدرسه فوتبال یاشا و استعدادیاب تیم ملی فوتبال کشور در این میزگرد با بیان اینکه کمبود زمین داریم و ورزشگاه‌های چمن طبیعی و اماکن ورزشی مناسب در شهر کرمان وجود ندارد گفت: حتی باشگاه مس کرمان یک زمین تمرینی خوب ندارد و تیم بزرگسالان مس نوین حاضر در لیگ دسته ۲ کشور در چمن مصنوعی فوتبال می کند.

یاشا جلیلی با بیان اینکه زمین ورزشگاه کیانی کرمان را از یک نهاد اجاره کرده که هزینه‌های بسیاری دارد و این ارگان، حمایتی از ما نمی‌کند گفت: این ورزشگاه در سیستم آبیاری، رسیدگی، بازسازی و رنگ آمیزی مشکل داشت و مدرسه فوتبال یاشا آن را مرمت کرد و در منطفه محروم ورزش را ترویج دادیم اما حمایتی از ما نمی شود.

وی اظهارداشت: ورزشگاه کیانی که زمانی تیم فوتبال مس کرمان از زمین به لیگ برتر آمد و مملو از تماشاچی می شد به عنوان یکی از خاطره انگیزترین و قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های استان اکنون تخریب شده است.
مدیر مدرسه فوتبال یاشا کرمان ادامه داد: سرمایه گذاری در ورزش آسییب های اجتماعی را کاهش می دهد و این در حالی است که در استان کرمان زمین های فوتبال و مجموعه‌های ورزشی بدون دلیل تعطیل می شوند.
وی گفت: تنها یک زمین فوتبال در منطقه الغدیر شهر کرمان وجود دارد و شهرک‌های اطراف در آن فوتبال می‌کنند.
خلیلی تصریح کرد: تنها زمین چمن مجموعه شهرداری کرمان از نظر کیفیت مطلوب است و تمامی مدارس فوتبال، به چمن‌های مصنوعی روی آوردند که آسیب بسیاری به رده‌های سنی پایه وارد می‌کند.

مجوز به افراد غیرمتخصص داده نشود

وی با اشاره به صدور بی رویه مجوزهای مدارس فوتبال و باشگاه ها افزود: نباید مجوز مدارس فوتبال و اجازه کار به تمامی افراد داده شود بلکه باید تنها افراد موثر و متخصص مجوز بگیرند.
این استعدادیاب تیم ملی فوتبال کشور گفت: مجوزهای بسیاری طی سال‌های گذشته به افراد غیر متخصص و ناکارآمد داده شده و افراد غیرکاربلد و مربیان ضعیفی برای آموزش به مدارس فوتبال استان کرمان وارد می شوند.

وی با اشاره به افزون بر ۲۰ سال عمر مدارس فوتبال استان کرمان بیان کرد: افرادی غیر متخصص به این عرصه ورود کردند و ما توانستیم استعدادهای مناطق محروم از جمله شهرستان ریگان در رده های سنی پایه بازیکنانی را شناسایی کنیم که کیفیت خوبی دارند و همچنین اقداماتی برای راه اندازی مراکز استعدایابی انجام می‌شود که این استعدادها دیده شوند.

خلیلی تاکید کرد: هیات فوتبال استان و فدراسیون باید سخت‌گیری بیشتری برای انتخاب استعدادیاب‌ها لحاظ کنند و مسئولان با دقت بیشتر باید فردی متخصص، درد کشیده و وجدان بیدار را به این عرصه ورود دهند زیرا اکنون استعدایابان قوی نداریم.

وی ادامه داد: گزینش استعدادیابان در گذشته بسیار دشوار بود و اکنون فستیوال‌هایی برگزار می شود که با نظم مشخص برنامه استعدادیابی را توسعه می‌دهد که می‌تواند راهگشا باشد.

هزینه ورودی مانع حضور مدارس فوتبال کرمان در مسابقات می‌شود

مدیر مدرسه فوتبال یاشا کرمان با اشاره به داشتن مشکل هزینه ورودی مسابقات که از سوی هیات فوتبال استان کرمان اخذ می‌شود گفت: می‌توانستیم تیم در یک رده سنی به مسابقات بدهیم اما به علت ورودی سنگین و اینکه تیم‌ها تنها با سه بازی از دور مسابقات کنار می‌روند، منصرف شدیم و در این زمینه هدف ما آوردن مقام نیست و به دنبال پرورش بازیکن هستیم.

وی ادامه داد: مدارس فوتبال نمی‌توانند تنها به علت حضور در رقابت‌های استانی، هزینه‌ها را از قشر محروم دریافت کنند.
خلیلی افزود: مسابقات شهرستان‌ها با کیفیت پایین‌تر و هزینه کمتری برگزار می‌شود اما هیات فوتبال شهرستان کرمان در این زمینه قدرتمند ورود نکرده است.

تعامل باشگاه مس کرمان با مدارس فوتبال برقرار شود

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین مدارس فوتبال و باشگاه‌های شخصی با باشگاه مس کرمان برقرار شود گفت: افراد پرورش یافته و استعدادهای برتر استان را باشگاه مس می گیرد و حق رشد آنان را پرداخت نمی‌کند.

عضو کادر فنی تیم فوتبال مس نوین کرمان تصریح کرد: تیم بزرگسالان مس سهمیه بازیکن زیر ۲۳ سال خود را از استان‌های دیگر می‌گیرد، در حالی که در استان کرمان افرادی توانمندتر وجود دارند.

وی افزود: باشگاه مس زمانی بهبود می‌یابد که افراد در راس کار، به فکر شهر کرمان و پیشرفت فوتبال استان باشند و اکنون فردی دلسوز در این باشگاه وجود ندارد.

کرمان در رده‌های سنی پایه تیم ملی مربی ندارد

خلیلی اضافه کرد: بازیکن به رده‌های سنی تیم ملی می دهیم اما نتوانستیم مربی در این سطح کشوری داشته باشیم لذا باید مربیانی از استان کرمان به تیم ملی راه یابند که بتوانند به رشد فوتبال کرمان کمک کنند.
وی با بیان اینکه افزون بر ۲ هزار نفر در مدارس فوتبال شهر کرمان فعالیت دارند گفت: باشگاه یاشا در این زمینه فعال است.

مدیر مدرسه فوتبال یاشا کرمان یادآور شد: برخی شعارها و فشارها روی برگزارکنندگان و داوران موجب می‌شود که خانواده‌ها از فوتبال زده شوند و در این زمینه افرادی که ورود می کنند باید متخصص و کاربلد باشند که موجب از بین رفتن استعدادها نشویم.

فوتسال کرمان شبیه کودکی بی‌خانمان است

مسئول مدرسه فوتسال کمیل و استعدادیاب تیم ملی نیز در این میزگرد با بیان اینکه ۱۸ سال پیش فوتسال در استان کرمان راه‌اندازی شد گفت: از گذشته این ورزش در کشور و استان کرمان شبیه کودکی بی‌خانمان مانده است.
حسن هابیلی ادامه داد: از سال ۹۰ به بعد رده‌های سنی فوتسال پایه استان کرمان از دست رفته و روی بازیکنان ما دیگر در کشور حسابی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: دروازه‌بانی از کرمان در رده‌های سنی زیر ۲۳ سال فوتسال به علت نداشتن تیم از مسابقات المپیک خط خورد زیرا از بازیکنان حاضر در لیگ برتر بزرگسالان در تیم‌های ملی استفاده می شود.

مسئول مدرسه فوتسال کمیل کرمان با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این مدارس نداشتن سرمایه‌گذار و حامی مالی در رده های سنی پایه است گفت: تیم‌های بزرگسالان استان از جمله فولاد بردسیر و گهر زمین با حامی مالی قدرتمند در این زمینه فعالیت خوبی دارد و نتایج خوبی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اعزام تیم به مسابقات کشوری افزون بر ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که مدارس فوتسال استان کرمان توان پرداخت این هزینه ها را ندارند لذا ضرورت دارد در بحث اسپانسر ریاست هیات فوتبال استان کرمان ورود کند زیرا با مدیریت علی قرایی فوتسال در رده‌های سنی پایه هم رو به جلو می‌رود.

هابیلی گفت: پایگاه استعدادیابی زیر نظر کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ استان راه‌اندازی شود و در این زمینه حامی مالی با وجود استعدادهای ناب فوتسال در شهرستان‌های زرند، رفسنجان و بم وجود ندارد و با رفع این مشکل فوتسال استان حتی می تواند حرف نخست را در کشور بزند.

رنج کرمان از مربیان غیر متخصص در مدارس فوتبال و فوتسال

وی با تقدیر اقدامات هیات فوتبال برای ساماندهی مدارس فوتسال افزود: کرمان از مشکلات بسیاری از جمله حضور مربیان غیر متخصص رنج می برد که نباید این افراد مجوزی از دستگاه‌های متولی دریافت کنند و نداشتن اسپانسر مشکل ایجاد کرده است.

این کارشناس و استعدادیاب تیم ملی فوتسال ادامه داد: چندین سال به علت مدیریت ضعیف فوتسال در هیات های فوتبال گذشته و مشکلات فنی هیچ کمکی به تیم ها و بازیکنان کرمانی نمی‌شد و در ۲ سال گذشته با حضور ریاست جدید هیات فوتبال استان اقدامات چشمگیری در این حوزه انجام شده است.

وی گفت: برخی افرادی که با روابط سر کار آمدند، اینک به مربیان بی کیفیت تبدیل شده و مانعی برای رشد و اعتلای فوتسال استان کرمان هستند.

هابیلی با بیان اینکه حضور تیم گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر بزرگسالان کشور و حضور ۲ تیم در لیگ دسته یک و ۲ کشور از دستاوردهای هیات فوتبال استان کرمان است تصریح کرد: مشکل اصلی در رده های سنی پایه است که جایگاهی در کشور ندارند.

وی افزود: از اوایل در این رشته فعالیت می کنم و با کسب نایب قهرمانی و قهرمانی مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی آغازی خوب داشتیم و بازیکنانی از جمله میثم خیام، حمزه کدخدایی و علیرضا عسکری را به سطح نخست فوتبال کشور معرفی کردیم.

احداث پایگاه‌های استعدادیابی در مناطق محروم استان کرمان

سخنگوی هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به اهمیت تعامل باشگاه‌ها با مدارس فوتبال این استان گفت: پایگاه منطقه‌ای استعدادیابی را از طریق اهرم‌های فشار و همکاری مطلوب باشگاه مس کرمان در شهرستان‌های راور، نرماشیر، جیرفت و کهنوج برگزار کردیم و باشگاه گل‌گهر سیرجان هم در این زمینه قول مساعد همکاری داده است.

عرفان امیرخسروی عنوان کرد: باشگاه‌های استان کرمان اکنون فعالیت‌های بسیاری در راستای محرومیت زدایی ورزشی در شهرستان‌های شرق، غرب و جنوب استان انجام دادند که امیدواریم دامنه آن افزایش یابد.

باشگاه‌ها حق رشد مدارس فوتبال را پرداخت کنند

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها از ضایع شدن حق مربیان جلوگیری کنند افزود: این امر در شورای سیاست گذاری هیات فوتبال استان کرمان مطرح و فیلترهایی برای آن در نظر گرفته شده است.
امیرخسروی ادامه داد: باشگاه‌ها در این زمینه باید حق رشد فوتبال و فوتسال آموزان را در مدارس رده های سنی پایه پرداخت کنند.

فراهم شدن زمینه ورود کرمانی‌ها به تیم‌های ملی پایه

رئیس کمیته‌های فرهنگی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هیات فوتبال استان کرمان بیان کرد: زمینه ورود بازیکنان کرمانی به تیم‌های ملی فراهم شده است و در این زمینه اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون برای نخستین‌بار به استان کرمان سفر کرد و از تیم های رده‌های سنی پایه باشگاه مس بازدید داشت و بر اساس مصوبات این سفر مقرر شد که ۲ تن از استعدادیابان تیم‌های ملی برای شکوفایی استعدادهای استان به کرمان اعزام شوند.

امیر خسروی تاکید کرد: همچنین هیات فوتبال استان کرمان با کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال برای جذب نفرات بیشتری از استان کرمان در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال پایه مکاتبه کرده است.

وی افزود: هدف دیگر از دعوت اکبر محمدی استفاده بیشتر از مربیان استان کرمان در تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه بود که در این زمینه قول مساعد همکاری گرفتیم و ریاست هیات فوتبال استان در این زمینه با ریاست فدراسیون رایزنی کرده است.

مدارس فوتبال فاقد صلاحیت مجوزشان تمدید نمی‌شود

وی گفت: هیات فوتبال استان کرمان برای نخستین‌بار کارگروه نظارت بر فوتبال و فوتسال پایه را تشکیل داد و در این زمینه بسیاری از مدارس فوتبال که توانایی مدیریت و صلاحیت ندارند، سال آینده تمدید مجوز نمی‌شوند و سخت گیری بیشتری در این حوزه خواهد شد.

امیرخسروی تصریح کرد: تمامی مربیان استان کرمان را ملزم کردیم که حداقل‌ها را برای مربیگری رعایت کنند که مربیان متخصص بر سر کار قرار گیرند.

وی ادامه داد: همچنین کمیته آموزش هیات فوتبال استان کرمان با دادن مجوز بین‌المللی به حوزه تخصص مربیان استان ورود کرده و مربیان موظف به حضور در این دوره ها هستند که مدارس فوتبال می توانند از این امر استفاده کنند.

مدارس فوتبال کرمان درجه‌بندی شدند

سخنگوی هیات فوتبال استان کرمان با بیان اینکه مدارس صاحب مجوز می‌توانند از فوتبال آموزان خود شهریه دریافت کنند گفت: درجه‌بندی مدارس فوتبال با تلاش هیات فوتبال استان کرمان امسال با حساسیت بیشتری انجام شد.

وی بیان کرد: ساماندهی این مدارس به علت برخی محرومیت‌ها در استان کرمان دشوار بود که این امر در سال آینده فرم بهتری پیدا خواهد کرد.

منشور استفاده از مربیان بومی در کرمان تهیه شد

امیرخسروی گفت: رئیس هیات فوتبال استان و مدیرکل ورزش و جوانان کرمان منشوری برای استفاده از مربیان بومی و دارای تخصص لازم در باشگاه ها تهیه کردند که در لیگ‌های کشوری دیده شوند و فدراسیون از آنان در رده‌های سنی پایه تیم‌های ملی استفاده کند.

وی با اشاره به بازیکنان استان کرمان حاضر در رده‌های سنی تیم ملی امید و جوانان افزود: شرایط دیده شدن تیم‌ها، بازیکنان و مربیان ما باید فراهم شود اما باشگاه‌های بزرگ استان از جمله مس کرمان و رفسنجان و گل‌گهر سیرجان در پستی که بازیکن بومی بهتر است از بازیکنان غیربومی استفاده می‌کنند لذا انتظاری از سایر استان‌ها نمی‌رود.

رئیس کمیته‌های فرهنگی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هیات فوتبال استان کرمان بیان کرد: برخی از مربیان بدون سابقه مربی‌گری در باشگاه‌های استان فعال هستند که چهره‌های شاخص‌تری در کرمان وجود دارد اما باشگاه‌های بومی به این افراد اهمیت نمی دهند.

مربیان کرمان آموزش می‌بینند

وی گفت: هیات فوتبال استان با عارضه‌یابی و آسیب شناسی طی یک سال گذشته، آموزش را به عنوان ضعف فوتبال کرمان شناسایی کرد که احتیاج به تقویت داشت لذا دوره دانش‌افزایی و دوره‌های آموزشی مربی‌گری اینک در استان برگزار می شود و طی هفته جاری یکی از مدرسان بین المللی برای آموزش مربیان فوتسال استان وارد کشور می‌شود.

امیرخسروی تصریح کرد: هشت نفر از استان کرمان در این دوره حضور دارند لذا مربیان فوتسال می‌توانند با شرکت در دوره دانش افزایی جایگاه کرمان را در این رشته در کشور بهبود بخشند.

شکل گیری پایگاه‌های منطقه ای استعدادیابی در کرمان

وی افزود: پایگاه‌های منطقه‌ای استعدادیابی اکنون در استان کرمان شکل گرفته که از مربیان بومی شهرستان‌ها با نظارت استان در این پایگاه‌ها استفاده می شود زیرا آشنایی بیشتری با منطقه و استعدادها دارند.

سخنگوی هیات فوتبال استان کرمان ادامه داد: شهرستان‌های نرماشیر، کهنوج و جیرفت به علت قرار گرفتن در معرض ورود قاچاقچیان مواد مخدر، با وجود سختی راه و مسافت، هدف برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی هیات فوتبال استان کرمان قرار گرفته است.

بنگاه‌های اقتصادی برای بازسازی ورزشگاه‌های کرمان ورود کنند

وی گفت: از شرکت های بزرگ اقتصادی استان کرمان از جمله مس، گل‌گهر میدکو و مجموعه‌های گردشگری انتظار داریم در راستای مسئولیت اجتماعی خود سرمایه گذاری بیشتری در حوزه ورزش داشته و برای بازسازی ورزشگاه ها کمک کنند تا شاهد خلاء ورزشگاه در مدارس فوتبال نباشیم و موجب کاهش دغدغه‌های این حوزه شود.

امیرخسروی با تاکید بر اینکه معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود، کاهش معضلات اجتماعی و توسعه متوازن استان به حوزه ورزشی و احداث ورزشگاه ها توجه کنند گفت: ورزشگاه راوری و مجموعه ورزشی انقلاب کرمان که سالها متروکه شدند می‌تواند توسط یکی از شرکت‌های بزرگ بازسازی و ترمیم شود که این امر کمک بزرگی به فوتبال استان است.

وی ادامه داد: تیم‌های پایه استان کرمان در بخش سخت افزاری و ورزشگاه مشکلات بسیاری دارند که با حمایت بخش خصوصی بهبود می‌یابد.

دریافت هزینه ورودی مسابقات، امری رایج است

سخنگوی هیات فوتبال استان کرمان اظهارداشت: دریافت هزینه ورودی مسابقات در لیگ های دنیا، کشور و استان کرمان، امری رایج است و در این زمینه پرداخت‌ها از سوی مدارس فوتبال به واسط تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی کنونی کشور ممکن است دشوار باشد اما برگزاری مسابقات از جمله اعزام داور و ناظر داوری به شهرستان ها و نقاط دور افتاده و موارد سخت افزاری برای هیات فوتبال هزینه‌هایی به دنبال دارد که باید بخشی از آن جبران شود.

وی افزود: دریافت ورودی مسابقات کفاف هزینه‌های برگزاری لیگ‌های استانی را نمی دهد و هیات فوتبال کرمان از اندوخته خود به این مسابقات کمک می‌کند.

مدارس فوتبال کرمان ساماندهی شدند

همچنین دبیر دپارتمان استعدادیابی و جوانان استان کرمان گفت: کمیته جوانان هیات فوتبال این استان برای نخستین‌بار در استان مدارس فوتبال را ساماندهی کرد و این امر را به صورت ریشه‌ای از ادارات آغاز کرد و اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس اطلاعات استان، تعزیرات حکومتی، هیات فوتبال استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل ورزش و جوانان کرمان برای بررسی مشکلات و ساماندهی این حوزه تشکیل جلسه دادند.

مسلم خداترس با بیان اینکه این هیات در فوتبال پایه آقایان و بانوان فعالیت‌های بسیاری انجام داده و رئیس هیات توجهی ویژه به این حوزه دارد افزود: مدارس فوتبال از تابستان امسال به صورت ریشه ای اصلاح شدند و پیش از آن فعالیت این مدارس ساماندهی شده نبود.

وی عنوان کرد: طی نشست‌های فنی فرایند اخذ مجوزهای مدارس فوتبال و فعالیت غیرتخصصی آنان اصلاح و در زمینه اعطای مجوز، مدرک تحصیلی و c مربیگری و شرایط زمین‌های ورزشی قوانینی وضع شد و مربیان موظف به گذراندن دوره های کارآموزی شدند.

دبیر دپارتمان استعدادیابی و جوانان استان کرمان گفت: همچنین در مرحله بعد این هیات برای نخستین بار مدارس فوتبال را به عنوان درجه یک، دو و ممتاز درجه بندی کرد و این درجه‌بندی بر اساس زمین مناسب، دفتر کار، رختکن، کمک های اولیه، امکانات اولیه، تعداد فوتبال آموزان و مدارک مربیان، فعالیت‌های آموزشی تعیین شده است.

شهریه مدارس فوتبال به صورت منطقی تعیین شده است

وی تصریح کرد: همچنین هیات فوتبال استان کرمان شهریه مدارس فوتبال را بر اساس شرایط آموزشی و سخت افزاری به صورت معقول و منطقی تعیین کرد و در این راستا شهرستان‌ها بر اساس هزینه‌های آموزشی تقسیم بندی شدند.

خداترس افزود: شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، شهربابک، بم و زرند در گروه هزینه‌ای بالا، بردسیر، بافت، انار، راور، کهنوج و کوهبنان در گروه متوسط و قلعه‌گنج، فاریاب، رابر، ارزوئیه، عنبرآباد، ریگان، فهرج و نرماشیر در گروه پایین قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نتیجه این امر فوتبال آموزان و استعدادهای برتر، شناسایی و به لیگ های کشوری معرفی شدند.

کارگروه نظارت بر فوتبال کرمان تشکیل شد

دبیر دپارتمان استعدادیابی و جوانان استان کرمان گفت: کارگروهی متشکل از این هیات و شهرستان ها، اداره ورزش و جوانان، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن عمومی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد که از نزدیک ضمن آشنایی، زیرساخت ها، مربیان و فوتبال آموزان را به صورت کامل رصد و دغدغه های آنان را بررسی می‌کنند زیرا پیش از این برخی از مدارس فوتبال از بازیکنان تیم های رده‌های سنی بالاتر استفاده می‌کردند و فوتبال پایه به صورت کامل آموزش داده نمی‌شد.

وی بیان کرد: همچنین هیات مدیره با نظارت هیات فوتبال استان کرمان کار مدارس فوتبال را به شهرستان ها منتقل کردند.

مدارس فوتبال کرمان مجوز می‌گیرند

خداترس گفت: برخی خانواده‌ها بدون استعلام فرزندان خود را در مدارس بی مجوز ثبت‌نام می کنند و در صورت مشکل به ما مراجعه می کنند و در این زمینه تصمیم به واگذار نکردن زمین و سالن ورزشی به مدارس فوتبال بدون مجوزها گرفته شد.

وی یادآور شد: برخی ادارات سالن ورزشی و زمین چمن خود را در اختیار مدارس فوتبال فاقد مجوز می‌گذارند که مشکل ساز شده است و در این زمینه خانواده‌ها باید ابتدا استعلامی از هیات فوتبال استان کرمان برای ثبت‌نام بگیرند.

دبیر دپارتمان استعدادیابی و جوانان استان کرمان با بیان اینکه چند مدرسه فوتبال بدون مجوز در استان وجود دارد گفت: اینک زمینه فراهم شده که آنان هم مجوز بگیرند که اجحافی در حق سایر مدارس نباشد.

وی افزود: برخی مدارس فوتبال استان کرمان پیش از این در سامانه فدراسیون ثبت نبودند و یکی از فعالیت‌های خوب علی قرایی در هیات فوتبال، این بود که آنان را ملزم به ثبت در این سامانه کرد و تمامی این مدارس مشخص و مورد تایید هستند.

استعدادیابی در هیات فوتبال کرمان دنبال می‌شود

خداترس با بیان اینکه هیات فوتبال استان استعدادیابی و استعدادپروری را به صورت جدی دنبال می‌کند گفت: همچنین فستیوالی در قالب المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی ۱۲ سال که پایه تیم ملی را تشکیل می دهد و ۲ جشنواره شاد با حضور خانواده‌ها در این بخش پس از تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی بازیکنان از مدارس فوتبال مناطق محروم، از جمله ۶ نفر در ۲ دوره از فستیوال‌های استان به تیم ملی فوتبال کشور دعوت شدند.

دبیر دپارتمان استعدادیابی و جوانان استان کرمان گفت: سالار پژمان از مدرسه فوتبال گل‌گهر سیرجان در المپیاد استعدادهای برتر خوش درخشید و اکنون به عضویت سپاهان اصفهان درآمده و امیرفاضل امیری از مس کرمان، سجاد افضلی از مس رفسنجان که اکنون در سطح یک کشور بازی می‌کنند، از دل این مدارس بیرون آمدند.

وی افزود: ریاست هیات فوتبال استان کرمان با رایزنی و پیگیری‌های متعدد و به واسطه همکاری مدیرعامل باشگاه مس کرمان پایگاه‌های استعدادیابی در مناطق محروم راور، نرماشیر، جیرفت و کهنوج زده است و باشگاه مس با دادن امکانات و مربی موجب شناسایی نسل های آینده و استعدادهای فوتبالی استان کرمان شده زیرا این مناطق استعداهای خوبی ازجمله علیرضا آرتا و علیرضا اسدآبادی را به فوتبال کشور معرفی کردند.

خداترس اضافه کرد: از زمان ریاست علی قرائی در هیات فوتبال استان کرمان بحث فوتبال ساحلی راه‌اندازی شد که جزو چهار تیم نهایی در المپیاد استعدادهای برتر کشور قرار گرفت و تیم های بزرگی ازجمله مازندران و ساری و یزد را در این مسابقات از پیش رو برداشت و مربیان تیم ملی نظر مثبتی به آن دارند.
وی گفت: آماری که از طریق بیمه های ورزشی از مدارس فوتبال ثبت شده در رده های سنی در استان کرمان ۲ هزار نفر درگیر مدارس فوتبال شهر که ۱۵ مدرسه فوتبال و فوتسال در شهرستان کرمان داریم.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)