کد خبر: ۳۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد
در نشست علنی شورای شهر فتح الله مویدی یکی از اعضای شورای شهر با در دست داشتن پرینت مصاحبه اعضای شورای شهر با ایسنا پیرامون قدر السهم گفت: این مصاحبه نشان می دهد شما به وعده هایی که داده اید عمل نکردید.

در نشست علنی شورای شهر فتح الله مویدی یکی از اعضای شورای شهر با در دست داشتن پرینت مصاحبه اعضای شورای شهر با ایسنا پیرامون قدر السهم گفت: این مصاحبه نشان می دهد شما به وعده هایی که داده اید عمل نکردید.

مویدی گفت: اصحاب رسانه باید این ها را ببینند و به سراغ مشکلات مردم بروند.

این دومین باری است که مویدی در صحن علنی شورا رسانه ها را به مطالبه گری از شورای شهر دعوت می کند. 

مویدی پس از اینکه متن مصاحبه را کامل خواند خطاب به اعضای شورا گفت: شما که مصاحبه کردید توضیح دهید چرا تاکنون به گفته هایتان عمل نکردید؟

مویدی در ادامه گفت: خدادادی با این قدراسهم مخالف بوده است، خدا خیرشان بدهد!

لازم به ذکر است خدادادی در بخشی از سخنانش گفته بود: بودجه وصولی درآمدی شهرداری از بودجه مصوب شش ماهه اول امسال بیش تر بوده است. این در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

خدادادی در پاسخ گفت: مدیریت یک هنر است و تاپیش از این مدیریت شهرداری به دست دولت بود اما ما به بخش خصوصی سپردیم تا ببینیم چه می شود و مدیریتی که بر شهرداری حاکم شد نشان می دهد که مدیریت بخش خصوصی جواب می دهد.

رییس شورای شهر با بیان اینکه یک انتقاد به خودمان هم داریم،گفت: ما در شورا سخنگو انتخاب کردیم و شاید بعضی وقت ها هم این ایراد را به من بگیرند که چرا کم مصاحبه می کنم، باید بگویم به دلیل همین تناقضات است به هرحال در شورا موافق و مخالف وجود دارد و دیدگاه ها متفاوت است و نمی شود همه را جمع آوری کرد، هرکسی برداشت خود از شورا را مطرح می کند.

او ادامه دهد: آنچه که شورا باید نسبت به آن مسئول باشد مصوبات شورا است و اظهار نظر درخصوص مصوبات نباید منافاتی با قانون داشته باشد.

فرشاد اظهار داشت: قانون این اختیار را به شورا داده است در مواقع مقتضی عوارض را کاهش، اصلاح و یا تعدیل کند اما نمی تواند عوارض را افزایش دهد. ما هم در این راستا مصوباتی داشتیم که به هیئت انطباق فرستادیم اما تایید نکرد. ما بر مصوبه خود اصرار کردیم و اصرار خود را به شورای حل اختلاف فرستادیم، سرانجام مقرر شد مدارکی را تهیه و به استانداری ارسال کنیم و از اختیارات استاندار استفاده کنیم.

رییس شورای شهر خطاب به مویدی عنوان کرد: تا این لحظه به دلیل اینکه عوارض صنوف قرار بود اصلاح شود صنوف هیچگونه عوارضی برای سال ۹۸ پرداخت نکرده است.

فرشاد درخصوص حق السهم زمین های زیر ۵۰۰ متر نیز گفت: قبلا در این خصوص صحبت شد که بعضی ها زمین هایشان را به زیر ۵۰۰ متر تقسیم می کنند و حق السهم شهرداری را نمی پردازند. برای همین کسانیکه از سال ۹۰ به بعد به صورت غیرقانونی و بدون تایید شهرداری تفکیکی انجام داده باشند زمین های زیر ۵۰۰ مترهم باید حق السهم خودشان را بپردازند.

او با بیان اینکه چون در کرمان خیلی از خانه ها و زمین ها سند ثبتی ندارند،گفت: اگر موردی باشد که زیر ۵۰۰ متر است شهرداری بایدبررسی کند اگر مورد تایید شهرداری بود این ها هم حق السهم پرداخت نمی کنند.

فرشاد تاکید کرد: کار کارشناسی مسیر خود را طی می کند و منافاتی با گفته های اعضای شورا ندارد.

در ادامه خدادادی در تکمیل صحبت های فرشاد گفت: بر اساس قانون و رای دیوان عدالت اداری،  شهرداری ها نمی توانند حق السهمی بگیرند بلکه معابر را باید رایگان به شهرداری بدهند.

او ادامه داد: شهرداری ها در ارتباط با تعریض و معابر به هیچ عنوان نباید وجهی را به صاحبان زمین پرداخت کند چرا که این ها ملک شهرداری هستند.

خدادادی در ادامه خطاب به مویدی گفت: اینکه آقای مویدی می گوید چرا به وعده هایتان عمل نکردید باید بگویم خیلی از مسئولین مصاحبه کردند که تقاطع های غیر همسطح تا ۲۴ ماه دیگر تمام می شوند آیا تمام شد؟ این مصاحبه ها نبابد ملاک باشد بلکه باید شرایط حاکم بر شهر، شورا و دولت را بپذیریم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)