کد خبر: ۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد تنظیم بازار استان مطرح شد:
ئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمان در این رابطه گفت: تولیدکننده کرمانی چرا باید جدا از کل کشور باشد، تولیدکنندگان کرمانی مثل همه یارانه می‌گیرند و وظیفه شان این است که مرغ را با قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان عرضه کند و قسمت کشتار و فروش نباید هزینه این بی تدبیری را بدهد.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: در بیست و یکمین کارگروه ستاد تنظیم بازار در خصوص میزان افت مرغ در کشتارگاه های استان بحث شد.

به گزارش گفتارنو، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه گفت: بنا به مصوبه ستاد تنظیم بازار تیم بازرسی به چندین کشتارگاه ارسال و مدارک و مستندات را کنترل کردند که بنا به این گزارشات میانگین نهایی افت ماهانه مرغ در سه کشتارگاه نمونه ۲۵.۳۸ درصد است.

در ادامه این جلسه به دستور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، کلیپی از کشتارگاه مرغ پخش شد که نشان دهنده حیف شدن بخش قابل ملاحظه ای از نهاده ها بود. بنا به اظهارات رضا سنجری، تولیدکنندگان به جهت بالابردن وزن مرغ تا آخرین لحظه به مرغ دان می دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این رابطه گفت: توزیع کنندگان می گویند افت ۲۷ درصد است و می خواهند با ۲۷ درصد کاهش، مرغ را از تولیدکننده بخرند.

با توجه به مستندات ارائه شده در این جلسه در نهایت مقرر شد که افت مرغ ۲۵.۵ درصد درنظر گرفته شود.

در بخش دیگری از این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص قیمت مرغ گفت: با توجه به مهلتی که ما دادیم قرار شد تا از پنجشنبه هفته گذشته مصوبه تنظیم بازار مبنی بر قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان برای مرغ زنده و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای مرغ کشته شده عملیاتی شود و در صورت عدم رعایت این مصوبه با تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که این مصوبات را رعایت نکردند برخورد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه گفت: قیمت خرید مرغ برای تولید کنندگان ۸ هزار و ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده است اما برخی از تولید کنندگان مدعی اند که در برخی از استان ها مرغ را به قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان از تولیدکنندگان می خرند.

محمدعلی دهقان در خصوص چرایی عدم حمایت استان از تولیدکنندگان خطاب به نماینده تولیدکنندگان مرغ گفت: ما تقاضا کردیم حداقل ۵ درصد کاهش یا افزایش را در اختیار ستاد تنطیم بازار استان بگذارند اما ما هنوز هیچ اختیاری در این زمینه نداریم و می بایست مصوبات ستاد تنظیم بازار را رعایت کنیم.

دهقان در ادامه افزود: ما در جهت حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی انجام دادیم تا تولیدکنندگان با باز کردن یک فروشگاه عرضه مستقیم، مرغ را عرضه کنند.

سیستانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمان در این رابطه گفت: تولیدکننده کرمانی چرا باید جدا از کل کشور باشد، تولیدکنندگان کرمانی مثل همه یارانه می گیرند و وظیفه شان این است که مرغ را با قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان عرضه کند و قسمت کشتار و فروش نباید هزینه این بی تدبیری را بدهد.

حسن سیستانی در ادامه، کارشناسان و ناظران را متهم به زد و بند کرد که با واکنش مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان مواجه شد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خطاب به سیستانی گفت: یک نفر بازدید نکرده و از تمام دستگاه ها نماینده برای بازدید رفته است.

سنجری با بیان اینکه یک ماه چک نشده و روند ۶ ماه نظارت شده است، گفت: سیستمی که ما در دفتر اقتصادی داریم فقط اقتصادی است و ربطی به مسایل سیاسی و غیره ندارد.

او در ادامه بار دیگر سیستانی را خطاب صحبت هایش قرار داد و گفت: حرمت ها باید حفظ شود و استفاده از لغت هایی همچون زد و بند درست نیست.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه گفت: چندین ماه است که ما سر این میز نشسته ایم و تولیدکننده و توزیع کننده هر کاری می خواستند کرد ، باید عزم جدی داشته باشیم و با متخلفان برخورد کنیم.

مهدی، رئیس تعاونی مرغداران استان در واکنش به صحبت های میری گفت: نگاه به تولیدکننده باید تغییر کند معرفی تولیدکننده به تعزیرات و دادستانی کار درستی نیست .

با توجه به بحث های صورت گرفته نهایتا مقرر شد که مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و با متخلفین برخورد شود. همچنین مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکنندگان فروشگاه های عرضه مستقیم مرغ تقویت شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)