کد خبر: ۳۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش رئیس اداره مدارس غیر دولتی در خصوص تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی در ستاد تنطیم بازار:
رئیس اداره مدارس غیر دولتی ومشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان به گفتارنو می گوید: ما مدرسه هستیم. آموزش، شرایط خاص و قوانین و مقررات خاص خود را دارد و تابع وزارت آموزش و پرورش است. وزات آموزش و پرورش نرخ شهریه را تعیین می کند نه استان ویا حتی مدرسه.
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

در حالی که در ستاد تنظیم بازار استان در روز گذشته، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی بدون اخد تاییدیه کارگروه تنظیم بازار را غیر قانونی اعلام کرده بود وسرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز ابراز کرده بود که مدارس غیر انتفاعی موظفند مابه التفاوت افزایش غیرقانونی شهریه امسال را به خانواده‌ها برگردانند.رئیس اداره مدارس غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان به گفتارنو می‌گوید: ما مدرسه هستیم. آموزش، شرایط خاص و قوانین و مقررات خاص خود را دارد و تابع وزارت آموزش و پرورش است. وزات آموزش و پرورش نرخ شهریه را تعیین می‌کند نه استان ویا حتی مدرسه.

به گزارش گفتارنو، فریبا اسکندری زاده خاطر نشان می‌کند: بنده در استان اجازه‌ی افزایش شهریه را ندارم و درکل کشور وزارت خانه شهریه را تعیین می‌کند، وزارت آموزش و پرورش در هیأت دولت جلسه دارد و در این رابطه برنامه ریزی می‌کند و افزایش شهریه هم همان جا تعیین می‌شود و تابع قوانین و ضوابط کشور است.

فریبا اسکندری زاده در خصوص روند تعیین شهریه مدارس غیر انتفاعی می‌گوید:مدرسه ارزیابی می‌شود و بعد به استان ارجاع داده می‌شود، روند تعیین شهریه دست سامانه است و ما هیچ دخالتی در امر شهریه مدارس نداریم.

اسکندری زاده ادامه می‌دهد: اطلاعات مورد نظر از طریق سامانه به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و بعد با توجه به خود اظهاری مدارس و براساس آیتم‌هایی که در سامانه آمده است و مدارس پر کرده اند، وزارت آموزش و پرورش برایشان تعیین نرخ می‌کند و کل این سیستم طبق قانون است.

براساس گفته‌های رئیس اداره مدارس غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان، میزان افزیش شهریه مدارس غیر انتفاعی استان کرمان براساس آیتم‌های مورد نظر سامانه از ۶ درصد تا ۲۹ درصد متغیر است.

اسکندری زاده  با اشاره به گلایه‌ها و اعتراض‌های مدیران مدارس غیر انتفاعی در خصوص میزان شهریه‌ها می‌گوید: با توجه به افزایش هزینه اجاره بها، حقوق و دستمزد، کاغذ و سایر مواد مصرفی الان همه معترض اند. ما ۶ تا ۲۹ درصد افزایش شهریه داشتیم آیا تورم ۲۹ درصد افزایش داشته است؟

او با بیان این جمله که اجاره بها یکی از آیتم‌های تأثیر گذار در افزایش شهریه است، به طرح این پرسش می‌پردازد که آیا یک مدرسه در کرمان، نرخ کرایه اش با مدرسه‌ای که در رودبار جنوب اجاره می‌شود یکی است؟

رئیس اداره مدارس غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان در پاسخ به عدم شرکت آموزش و پرورش در ستاد تنطیم بازار استان می‌گوید: این که گفتند ما حضور نداشتیم به این دلیل است که اشتباه برداشت کردند.

اسکندری زاده ادامه می‌دهد: بنده در این جلسات شرکت کردم و آماده پاسخ گویی بودم. به خاطر دارم که در یک جلسه در خصوص مرغ صحبت شد و در جلسه دیگر در خصوص قیمت نان که تمام وقت جلسه هم به این موارد اختصاص پیدا کرد.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان در انتقاد به تعیین نرخ شهریه و مسائل آموزش در جلسات تنظیم بازار، می‌گوید: ما بخش آموزش هستیم و بچه‌ها دست ما هستند. آیا آموزش را می‌شود در کنار تعیین نرخ نان، قند و شکر و ... قرارداد؛ اصلاً هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد، ولی این جا این مسئله مطرح می‌شود و آموزش را در کنار مواد غذایی می‌گذارند.

اسکندری زاده در ادامه می‌افزاید: نه ما پیازیم و نه سیب زمینی وآرد؛ نسل آینده کشور دست ما است، باید بین این مسائل تفاوت قائل شوند. من واقعاً ناراحت هستم که چرا بدین گونه با آموزش و پرورش برخورد می‌شود. آیا والدین اگر کوچکترین کوتاهی در رابطه با بچه‌ها صورت گیرد از آموزش و پرورش می‌پذیرند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)