کد خبر: ۳۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت از صادرات یک میلیارد دلاری استان تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدرضا قوام رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نشست توسعه صادرات استان گفت: پیش بینی می‌شود صادرات استان در بخش‌های مختلف تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۶۳۰ تن صادرات در بخش کشاورزی استان به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار، در بخش معدن ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن با ارزش ۲۵ میلیون دلار و در بخش صنعت ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار انجام شده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار در نیمه نخست سال جاری صادر شده است.

قوام افزود: پسته و مغز پسته، خرمای خشک و تازه، سیمان، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، روغن خوراکی، نانوکامپوند، سنگ و کنسانتره مولیبدن، از جمله اقلام عمده صادراتی استان بوده و این آمار مربوط به گمرکات رسمی استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات از سایر گمرکات نیز ۸۷۳ هزار تن به ارزش بیش از ۲۵۸ میلیون دلار بوده است بیان کرد: صادرات پسته در نیمه دوم سال به اوج خود می‌رسد از این رو پیش بینی می‌شود صادرات استان تا پایان سال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان کرمان گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار صادرات در استان انجام شده که حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن از گمرکات استان صادر شده است.

قوام با اشاره به واردات ۴۵۷ میلیون دلاری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: اجزا و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعت و مکانیک، الیاف آکرلیک، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، انواع نخ غیرپنبه‌ای و … از جمله اقلام عمده وارداتی به استان کرمان است.

وی بیان کرد: واردات در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است ضمن اینکه بیش از ۸۰ درصد واردات استان در گمرک بم و مربوط به خودروسازان است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ با توجه به آمار گمرکات استان کرمان تراز تجاری ۱۹۴ میلیون دلار منفی، اما با احتساب آمار سایر گمرکات تراز تجاری ۶۳ میلیون دلار مثبت است.

قوام با اشاره به واگذاری ثبت سفارش واردات کالا از دی ماه سال ۹۷ به استان گفت: از دی ماه سال قبل تاکنون ۲ هزار و ۹۲۰ پرونده دریافتی در این خصوص داشتیم که ۲ هزار و ۷۲۰ مورد آن رسیدگی و تایید نهایی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: از آنجایی که عمده کالای صادراتی استان کرمان پسته است در سال جاری با توجه به پیش بینی تولید مناسب پسته، هنوز صادرات این محصول به شکل جدی آغاز نشده است.

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: اگر شرایط کنونی با این وضعیت ادامه پیدا کند، بخش کمی از پسته موجود صادر می‌شود و نهایتا استان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت‌های استان ۵۰۰ میلیون دلار است که مقدار کمی است از این رو باید ظرفیت‌های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)