کد خبر: ۳۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه شیهد باهنر کرمان:
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان دستاوردهای هسته ای را یکی از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: تبیین این دستاوردها در حوزه های مختلف ضروری به نظر می رسد.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه با اتکاء به دانش متخصصان و دانشمندان خود به یکی از کشورهای دارنده فناوری و دانش هسته ای پیشرفته تبدیل شده و دستاوردهای هسته ای یکی از افتخارات نظام اسلامی است که تبیین این دستاوردها در حوزه های مختلف ضروری به نظر می رسد.

دکترمحمدعلی طاهر در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیتش میزبان دانشمندان، استادان فرهیختگانی است که در تلاش هستند با افزودن دانش و آگاهی های خود و همراه شدن با آخرین دستاورهای علمی و مهارت نوین با قوت و قدرت سکان آموزش و پژوهش را در دست بگیرند.

وی افزود: دنیای امروز که به مرز پایانی انرژی هایی از جمله فسیل، نفت و گاز رسیده و پیش بینی بحران انرژی و سوخت در دهه‌های آینده و مصداق وسیع کاربرد دانش هسته ای در تمام علوم روز از جمله دلایلی است که ضرورت سرمایه گذاری بر تحقیقات گسترده هسته ای را برای کشورها اجتناب ناپذیر می کند.

طاهر تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در سه بخش کلی، مرور چرخه سوخت هسته ای و نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته ای در صنایع مختلف در دانشگاه شهید باهنر برپا شده است.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در محافل دانشگاهی ضمن ایجاد ارتباط قوی‌تر بین صنعت و دانشگاه موجب شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص در دانشگاه ها می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: فعالیت محققان کشورمان علی رغم توطئه و تحریم ها در حوزه های تحقیقات سلامت، کشاورزی و ... به گونه ای است که اکثر کشورهای دنیا تحریم ها علیه ایران را بی تاثیر دانسته و موافق انرژی صلح آمیز هسته ای هستند.

وی افزود: انواع تحریم های خارجی که بی حرمانه بر ملت ما تحمیل شده نه تنها جلوی پیشرفت ها را نگرفته بلکه ایران مقتدر همچنان سرافراز به تلاش های خود ادامه می دهد تا جایی که به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برسد.

طاهر تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی نسبت به صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان تکنولوژی مفید در دسترس مردم، معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت به دانشگاهیان، رفع ابهام در زمینه انرژی هسته ای چه در بحث زیست محیطی و سیاسی، خنثی سازی تبلیغات دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب دانشمندان و نخبگان، تقویت غرور ملی و ... از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)