کد خبر: ۳۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر انجمن پیمانکاران درگفت و گو با گفتارنو مطرح کرد:
دبیر انجمن پیمانکاران با بیان این جمله که «وقتی پیمانکار می‌بیند که در این میان ضرر می‌کند، دیگر راغب به تهاتر نیست» می‌گوید: هدف این تبصره این است که بانک‌ها و سازمان امور اقتصاد و دارایی از این طریق پولشان را وصول کنند؛ این وسط تنها پیمانکار است که ضرر می‌کند.
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:
پیمانکاران راغب به تهاتر نیستند/ هدف این است که بانک و سازمان امور اقتصاد و دارایی بدهی هایشان را وصول کنند/ تنها پیمانکار ضرر می‌کند
اگر چه آیین ­نامه اجرایی بند (و) تبصره (۵) در جهت کاهش بدهی های دولت و کمک به پیمانکاران جهت رسیدن به مطالبات خود در قانون بودجه آمده است؛ اما آن گونه که از شواهد امر پیداست پیمانکاران، تمایلی به استفاده از این تبصره ندارند.

شایان ذکر است که در قالب این تبصره، طلب پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی از طریق تهاتر بدهی‌های پیمانکاران به بانک و سازمان امور اقتصاد و دارایی پرداخت می‌شود.

براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ۲۶ شهریور ماه مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی، لیست پیمانکارانی که مدارک خود را به جهت استفاده از بند (و) تبصره (۵) به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده ارائه دهند و همچنین دلایل پیمان کاران برای عدم ارائه مدرک به سازمان مدیریت و برنامه ریزی را با طور شفاف مشخص کنند. اما با توجه به توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ۲۰ مهر ماه، تنها ۵ دستگاه از این دستورالعمل پیروی کرده اند و باقی دستگاه‌ها اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

دبیر انجمن پیمانکاران استان در خصوص راغب نبودن پیمانکاران به استفاده از این تبصره به گفتار نو می‌گوید: در قالب این تبصره دارایی می‌گوید ۲۵ درصد را نقد بپردازید و مابقی در قالب اسناد خزانه باشد، این کار را سازمان امور اقتصاد و دارایی هم انجام می‌دهد یعنی می‌گوید ۲۰ درصد از مالیات را نقداً بپردازید و مابقی را در قالب ۳۶ قسط پرداخت کنید.

به گزارش گفتارنو، محمدرضا سلیمان پوربا بیان اینکه ما را مجبور نکردند که اسناد خزانه‌ای که داریم را تنزیل کنیم تا الان بدهی مالیاتی خود را صفر کنیم، می‌گوید: در خصوص بانک هم ما از همان ابتدا بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت می‌کنیم.

سلیمان پور درتشریح گلایه پیمانکاران از طرح تهاتر مطالبات پیمانکاران با بدهی هایشان به بانک‌ها ومالیات می‌گوید: من یک وام با اقساط مشخص گرفته ام و روی آن هم برنامه ریزی کرده ام، هر وقت سر قسط وام شد پرداخت را انجام می‌دهم. اکنون می‌خواهند آن مطالباتی که پیمانکار از دولت دارد و قرار بود تا در قالب اسناد خزانه پرداخت شود را با بدهی پیمانکار به بانک تهاتر کنند.

او در ادامه می‌افزاید: آن مطالباتی که پیمانکار روی آن برنامه ریزی کرده بود، یک جا بابت بدهی به بانک می‌رود و دیگر برنامه ریزی شرکت‌ها بهم می‌خورد. فرضاً من قسط وام را سه ساله پرداخت می‌کردم، اما حال با تهاتر مجبور به پرداخت یک باره آن هستم.

دبیر انجمن پیمانکاران با بیان این جمله که «وقتی پیمانکار می‌بیند که در این میان ضرر می‌کند دیگر راغب به تهاتر نیست» می‌گوید: هدف این تبصره این است که بانک‌ها و سازمان امور اقتصاد و دارایی از این طریق پولشان را وصول کنند؛ این وسط تنها پیمانکار است که ضرر می‌کند.

سلیمان پور با بیان این جمله که در حال حاضر این تبصره هیچ کمکی به پیمانکار نمی‌کند، در خصوص ایراد دیگر این تبصره می‌گوید: نوشته اند مطالبات تا اواخر سال ۹۵ را تهاتر کنند، مسلماً در آن سال پیمانکار هر کاری که می‌خواسته با این اسناد خزانه انجام داده است.

او درادامه می‌افزاید: به همین دلیل از طرف انجمن پیمانکاران در شورای فنی مطرح شد که مطالبات تا پایان سال ۹۶ و ۹۷ ملاک قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)