کد خبر: ۳۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان در خصوص کمپ ماده ۱۶ زنان نیز گفت: تجهیزات برای ۶۰ نفر آماده شده است، اما میزان مصوب ۵۰ نفر است. اگر تنها افراد واجد شرایط به این مرکز آورده شوند، ما در این زمینه مشکلی نداریم.

گفتارنو/ گروه جامعه:

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص کمپ ماده ۱۶ مردان گفت: در حال حاضر در کمپ ماده ۱۶ مردان ۱۹۱ نفر در حال ترک هستند، در حالی که قبل از اربعین این آمار ۲۱۷ نفر بوده است.

به گزارش گفتارنو، موسی دریجانی با بیان این جمله که ۶۰ درصد افراد از طریق شکایت خانواده به این مرکز آمده اند و تنها ۴۰ درصد معتاد متجاهر هستند، گفت: درصد بالایی از این افراد اصلا جز ماده ۱۶ محسوب نمی شوند .

دریجانی افزود: میزان مصوب شده ۱۵۰ یا ۱۶۰ نفر است اما در بهترین وضعیت، آمار پذیرش ما از ۲۰۰ نفر کمتر نبوده است و ما بیش از سقف تعیین شده پذیرش داشته ایم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان در انتقاد به اتخاذ این تصمیم که در ۴ شهرستان بم، جیرفت ، سیرجان و رفسنجان کمپ ماده ۱۶ ایجاد شود، گفت:این تصمیم بر اساس دستورالعمل نبود چرا که باید نیازسنجی انجام و بعد این پیشنهاد به کشور فرستاده می شد و در صورت مصوب شدن، راه اندازی می شد.

دریجانی با بیان این جمله که راه اندازی این مراکز در این شهرستان ها امکان پذیر نیست و تاکنون اعتباری برای مرکز بم داده نشده است، گفت: ۷۰درصد آمار پذیرش ها از طریق شکایت خانواده ها بوده که اصلا موضوع ماده ۱۶ نیستند لذا اگر فقط افراد متجاهر و بی خانمان پذیرش شوند همین یک مرکز در کرمان کفایت می کند.

او در خصوص کمپ ماده ۱۶ زنان نیز گفت: تجهیزات برای ۶۰ نفر آماده شده است، اما میزان مصوب ۵۰ نفر است. اگر تنها افراد واجد شرایط به این مرکز آورده شوند، ما در این زمینه مشکلی نداریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان همچنین در انتقاد به نحوه پذیرش افراد در کمپ ماده ۱۶ مردان گفت: این نوع از پذیرش بازدهی ندارد چرا که ما بایستی سه ماه فرد را تحت درمان قرار دهیم و بعد با تشکیل کمیته درمان نسبت به تمدید مدت درمان تصمیم گیری کنیم اما هم اکنون افراد روند درمان را طی نمی کنند و بعد از یک ماه می روند.

دریجانی در ادامه انتقاد دیگری در خصوص نزدیکی کمپ ماده ۱۶ مردان و زنان وارد کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده کنار هم بودن دو مرکز زنان و مردان است که باید اصلاح شود.

سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه با اشاره به تجربیات پیشین در خصوص کمپ ماده ۱۶ گفت: تجربه گذشته در زنان و مردان نشان داد که پروسه نگهداری و درمان مردان با زنان متفاوت است و باید با کمک و همکاری انجمن ها و ان جی او ها در خصوص روند درمان زنان تصمیم گیری شود.

خواسته معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان در این جلسه افزایش اعتبار بود چرا که بنا به گفته های او در حال حاضر به ازای هر نفر ۱۶ هزار تومان اعتبار دریافت می شود اما با توجه به تورم پیش آمده، نیاز ماهانه این مرکز ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

بنا به اظهارات دریجانی میزان پذیرش مرکز در ۶ ماهه اول هزار و ۷۷۷نفر بوده است و اعتبار دریافتی در ۵ ماه اول نیز ۸۷۰ میلیون تومان بوده است.

او در ادامه، مشکل فاضلاب، سقف مجموعه کمپ ماده ۱۶، تجهیزات سرمایش و گرمایش و دوربین مدار بسته را از مشکلات کمپ ماده ۱۶ مردان در کرمان برشمرد و خواستار دریافت اعتبار به منظور حل این مسائل شد.

دریجانی در بخش دیگری از صحبت هایش به صفر بودن آمار فرار ودرگیری در این مرکز اشاره کرد و مدعی شد که در این مرکز حتی یک فوتی هم صورت نگرفته است که با واکنش یکی از خبرنگاران مواجه شد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی در پاسخ به خبرنگاری که از فوت دو نفر در کمپ های ترک اعتیار می پرسید گفت: این افراد در داخل کمپ فوت نشده اند، لذا جز این آمار محسوب نمی شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)