کد خبر: ۳۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتحادیه صنف بازی‌های رایانه‌ای و غیررایانه‌ای در واکنش به اظهارات معاون امور اجتماعی بهزیستی در گفت و گو با گفتارنو مطرح کرد؛
ترابی خطاب به معاون امور اجتماعی بهزیستی که گفته بود «خانه های بازی، خانواده ها را اغفال می کند» می گوید: به کار بردن واژه اغفال کردن اصلا صحیح نیست. چرا خانه های بازی شلوغ هستند؟ چون نیاز جامعه است. خیلی از کسب و کارها ایجاد شدند اما نیاز جامعه نبود و موفق نشدند.

با آمدن خانه‌های بازی، مهدکودک‌ها احساس خطر کرده اند/کسانیکه که مجوز خانه بازی می‌خواهند از بهزیستی سرخورده شدند/نیاز جامعه ایجاد کننده یک شغل جدید است/آموزش و پرورش به پیش دبستانی‌ها اجازه تاسیس خانه بازی را داده است

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: رییس اتحادیه صنف بازی های رایانه ای و غیررایانه ای در واکنش به انتقادات معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمان از خانه های بازی، در گفت و گو با گفتارنو، گفت: مهدکودک ها احساس خطر کرده اند و می گویند این خانه ها کار ما را انجام می دهند، در صورتی که اینچنین نیست. وقتی یک کسب و کار جدید شکل می گیرد باید بررسی کنیم که چگونه از آن استفاده کنیم نه اینکه درمقابل آن موضع گیری کنیم.

به گزارش گفتارنو، پیمان ترابی می گوید: 75 درصد کسانی که درخواست مجوز برای ایجاد خانه بازی داشته اند مربی دوره دیده بهزیستی بودند که بنا به دلایلی از مهدکودک ها خارج شدند و 90 درصدشان لیسانس یا فوق لیسانس هستند.

او در خصوص اینکه گفته شده بود اگر آسیب جنسی به کودک وارد شود تا ابد ماندگار خواهد بود، می گوید:چه ضمانتی وجود دارد تا در محیط های دیگر این اتفاق رخ ندهد، در خانه های بازی بدون استثنا همه کارکنان خانم هستند.

او بار دیگر تاکید می کند: دوستانی که برای کسب مجوز از ما اقدام می کنند یا از بهزیستی سرخورده شدند یا مشکلات دیگری داشتند که رو به گرفتن مجوز از ما آورده اند چرا که گرفتن جواز آسانتر از گرفتن مجوز مهدکودک است.

رییس اتحادیه صنف بازی های رایانه ای و غیر رایانه ای، می افزاید: نیاز جامعه ایجاد یک شغل جدید است و از آنجایی که مهدکودک ها ساعتی کار نمی کردند و شهریه شان بالا بود. خانواده ها به مکانی نیاز داشتند که از کودکشان به صورت ساعتی مراقبت کند، خانه های بازی ایجاد شدند و از آنها استقبال شد چرا که ما اشتراکی و ساعتی پول می گیریم نه شهریه ای و این به نفع خانواده ها است.

او تصریح می کند: اشتراک ما به صورت هفتگی، 15 روز و سی روز است و هزینه ساعتی ما یک ساعت 8 هزارتومان، دوساعت 15 هزارتومان و سه ساعت 21 هزارتومان است.

ترابی با بیان اینکه تا کنون هم از مهدکودک های زیر نظر بهزیستی و پیش دبستانی های زیر نظرآموزش و پرورش و مهد قرآن زیر نظر شورای تبلیغات اسلامی درخواست مجوز برای تاسیس خانه بازی داشتیم، می گوید: آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان آموزش هیچ گونه فعالتی خارج از آموزش نمی توانند داشته باشند، پیشنهاد داد در بعد از ظهر می توانند این کار را انجام دهند چراکه برای پش دبستانی های زیر نظر آموزش و پرورش نیز درآمد زایی می شود. و ما تاکنون به پنج پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش مجوز خانه بازی دادیم. اما آیین نامه مهدکودک های تحت نظر بهزیستی موافق این کار نیست و گفتند مهدکودک ها حق ندارند این کار را انجام دهند.

رییس اتحادیه صنف بازی های رایانه ای و غیررایانه ای به جلسه شورای هماهنگی حقوق کودک با موضوع خانه های بازی که در استانداری تشکیل شد اشاره می کند و می گوید: اگر مورد خاصی بود مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری حتما ما را محکوم می کرد اما ایشان فقط از ما خواستند اهل تعامل باشیم و از موازی کاری پرهیز کنیم.

ترابی خطاب به معاون امور اجتماعی بهزیستی که گفته بود «خانه های بازی، خانواده ها را اغفال می کند» می گوید: به کار بردن واژه اغفال کردن اصلا صحیح نیست. چرا خانه های بازی شلوغ هستند؟ چون نیاز جامعه است. خیلی از کسب و کارها ایجاد شدند اما نیاز جامعه نبود و موفق نشدند.

او در پاسخ به انتقادات معاون امور اجتماعی بهزیستی مبنی بر ساعت نگهداری کودکان تا دیروقت می گوید: مشکل از جامعه و اقتصاد است نه خانواده، و پدر و مادر دو شیفت کار می کنند، با وجود اینکه ساعت کاری ما 7صبح تا ده شب است اما گاهی خانواده ها دیرتر دنبال بچه ها می آیند و ما نمی توانیم از بچه نگهداری نکنیم.

ترابی خطاب به محمود منصوری می گوید: ما کودکان 2تا 9 سال را پذیرش داریم و اگر بهزیستی مدرکی دارد دال بر اینکه ما تا 15 سال را پذیرش می کنیم ارائه واثبات کند.

ترابی با اشاره به اینکه 18 سال به لحاظ قانون فردی بالغ در نظر گرفته می شود، می گوید: قانون نظام صنفی حداقل سن برای کسب مجوز را 18 سال معرفی کرده است حتی مدرک تحصیلی خاصی را نیز ملاک قرار نداده است و تنها به داشتن سواد خواندن و نوشتن اکتفا کرده است و این یک ضعف است که ما نیز به آن اذعان داریم.

او تاکید می کند: تایید صلاحیت ها بر می گردد به قانون نظام صنفی و قانون را باید اصلاح کنند.

او همچنین به مسئله آموزش در خانه های بازی اشاره می کند و می گوید: این خانه ها، خانه های بازی و خلاقیت هستند و کسی در آنجا حق آموزش مستقیم ندارد و اگر خانه ای راسا خودش آموزش دهد خلاف قانون است.

ترابی ادامه می دهد: ما آموزش نمی دهیم و رویکرد ما بازی و سرگرمی هدفمند و همراه با خلاقیت است.

رییس اتحادیه صنف بازی های رایانه ای در پایان خطاب به منصوری یادآور می شود: تاریخ جلسه ی مرتبط با وضعیت خانه های بازی که در محل بهزیستی برگزار شد در سال ۹۷ بوده است  که در آن جلسه شیوه نامه تدوین شده است و ما چطور از سال ۹۶ منتظر پاسخ صنعت و معدن در خصوص شیوه نامه هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)