کد خبر: ۳۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
گلایه مندی شهروندان کرمانی از افزایش هزینه برق؛
افزایش بی رویه و غیر معمول مبلغ صورتحساب مشترکین برق کرمان پس از حذف قبوض کاغذی، موجب سوال و نارضایتی در میان شهروندان این استان شده است.

افزایش بی رویه و غیر معمول مبلغ صورتحساب مشترکین برق کرمان پس از حذف قبوض کاغذی، موجب سوال و نارضایتی در میان شهروندان این استان شده که برای شفاف سازی و ابهام زدایی، پاسخگویی متولیان امر را می‌طلبد.

اجرای حذف قبوض کاغذی برق و پیامکی شدن صورتحساب در استان کرمان از تابستان امسال با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، زمان و حفظ محیط زیست آغاز شده است که بنا به اظهارات مسئولان شرکت توزیع برق شمال کرمان با استقبال بسیار خوب شهروندان و مشترکان روبرو شد.

اما شهروندان کرمانی می گویند: صدور و ارسال قبض به تلفن همراه مشترکان، با افزایش رقم قابل توجهی نسبت به دوره های قبض های کاغذی همراه شده که متولیان امور باید در این خصوص اطلاع رسانی کنند که این افزایش ناگهانی هزینه مصرفی برق بر چه مبنایی محاسبه شده است .

در روزهای اخیر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر دریافت هزینه اضافی از شهروندان با حذف قبض های کاغذی منتشر شده است که سوالهایی در ذهن کاربران و مخاطبان ایجاد کرده است.

حمید احمدی یکی از شهروندان کرمانی گفت: از تیرماه با ارسال و ثبت شماره همراه در سامانه صدور قبض پیامکی متوجه شدم که دوره صورت حساب نسبت به قبل کوتاه تر شده اما مبلغ پرداختی بالا رفته است، به طور مثال برای یک دوره ۴۵ روزه بیش از ۱۳۰ هزارتومان قبض صادر شده که در قبوض کاغذی برای همین مدت حدود ۵۰ هزار تومان بود.

این شهروند کرمانی افزود: این در حالی است که اغلب مواقع در مسافرت هستم و در میزان مصرف برق هیچ تغییری نداریم و تنها یک دستگاه یخچال و کولر آبی در منزل داریم و وسیله یا دستگاهی اضافه نشده است و حتی صرفه جویی هم داشتیم.

رحمان دادخداهی یکی از مغازه داران فروشگاه مواد غذایی نیز با اشاره به افزایش مبلغ برق محل کسب و کار خود گفت: مصرف برق مغازه من تغییری نکرده اما قبض ۲ دوره ای که به صورت پیامک به من ارسال شده تفاوت زیادی با دوره‌های قبل دارد.

وی افزود: مسئولان هیچ اعلامی برای افزایش قیمت نکرده اند و برای حذف قبض های کاغذی هم تبلیغات زیاد داشتند که با بالا رفتن هزینه های برق مواجه شدیم.

این شهروند کرمانی تاکید کرد: با اداره برق هم تماس گرفتیم، جواب منطقی ندادند و اعلام می کنند اشتباهی نشده و مصرف برق شما زیاد بوده است و اعتراض به جایی نرسید.

مجتبی احمدیزاده که در یکی از ادارات دولتی مشغول به کار است با اشاره به صدور قبض برق الکترونیکی گفت: افزایش صورتحساب از اول امسال انجام شده است، اما به نظر می رسد در قبض های پیامکی باز هم افزایش داریم.

وی افزود: علاوه بر مبلغ افزایش یافته در قبوض جدید اشتباهات دیگری مانند بدهکاری لحاظ شده است و این در حالیست که تمامی هزینه های برق قبلا تسویه شده بود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق گفت: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان، کاهش آلودگی و هزینه های جانبی از ابتدای تابستان اجرا شده است که پیش‌بینی می شود سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پی داشته باشد.

امیر جهانشاهی با اشاره به انتشار برخی شایعات در رابطه با تحمیل هزینه اضافی مصرف برق مشترکین پس از حذف قبض کاغذی افزود: هیچ هزینه اضافی با الکترونیکی شدن قبض ها به شهروندان اضافه نمی شود و دریافت ها بر اساس مصوبه دولت است.

وی تصریح کرد: عواملی که شهروندان و مشترکان فکر می کنند هزینه اضافی در قبض برق آنها اضافه شده است به سه دسته تقسیم بندی می شود که عامل اول مصرف برق در تابستان بود که عموما استفاده زیاد از دستگاه های سرمایشی هزینه برق را بالا می برد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت: حذف قبض های کاغذی و صدور پیامک تغییر عادت و رفتار شهروندان را در پی دارد که مدتی برای تطبیق آن زمان می برد و گاهی شهروندان به پیامک های صادر شده توجهی ندارند که باعث افزایش مبلغ قبض در دوره‌های بعدی می شود.

وی ادامه داد: عامل سوم در میزان محاسبه مصرف برق مشترکان است، بطوریکه اگر مشترکان زیر ۳۰۰ کیلو وات ساعت در دوره مشخص شده برق مصرف کنند فقط هفت درصد به قبض آنها اضافه می شود، اما در مصارف بالای ۳۰۰ کیلو وات ساعت علاوه بر هفت درصد، میزان ۱۶ درصد نیز جریمه به آنها تعلق می گیرد که در مجموع ۲۳ درصد به مبلغ برق مصرفی آنها افزوده خواهد شد.

جهانشاهی با اشاره به شفافیت شرکت توزیع برق شمال کرمان در محاسبه برق مصرفی مشترکان افزود: به زودی میزان و نحوه محاسبه و مقایسه مصرف برق نسبت به دوره های قبل در سایت این شرکت در دسترس عموم قرار می گیرد تا شهروندان شخصا میزان هزینه قبض برق خود را محاسبه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مشترکان و شهروندان در حوزه شمال کرمان که نسبت به قبض پیامک شده اعتراض دارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات خدمات مشترکان برق از هزینه های خود آگاه شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تصریح کرد: این شرکت هیچ گونه وجه اضافی از شهروندان دریافت نمی کند و در صورت هر گونه اشتباه درمحاسبه قبض برق، مبلغ اضافی در قسمت بستانکاری آنها برای دوره‌های بعد درج می شود.

وی افزود: همچنین مشترکان می توانند از طریق کدهای دستوری ارسال# شناسه قبض P از طریق پیامک به شماره ۲۰۰۰۳۴۱۱۲۱ جهت ثبت شماره همراه و ارسال # شناسه قبض D از طریق پیامک به شماره ۲۰۰۰۳۴۱۱۲۱ جهت حذف شماره همراه نسبت به ثبت شماره خود اقدام نمایند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)