کد خبر: ۳۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام در حسینیه خواجه خضر کرمان مطرح کرد:
معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام با تاکید بر اینکه حادثه ای با عظمت عاشورا باید پیش چشم محققین و علما باشد تا مورد تحقیق و بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد، گفت: وقتی سخن از تحریف و بدعت های عاشورایی و مراقبه در این خصوص گفته می شود سخن نابجایی نیست چرا که وارد شدن تحریفات در حادثه عظیم عاشورا حقیقت حادثه را تحت شعاع قرار می دهد.

تحریف حادثه عاشورا، حقیقت آن را تحت شعاع قرار می‌دهد/تحریف عاشورا از سر ناآگاهی، اسطوره سازی یا دشمنی بوده است

گفتارنو/ گروه فرهنگ:

معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام گفت: حادثه عاشورا با آن عظمت باید پیش چشم محققین و علما باشد تا مورد تحقیق، بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری که در حسینیه خواجه خضر کرمان سخن می‌گفت، افزود: عاشورا و محرم از آن دسته حوادثی نیست که ما فقط نگاه صرف تاریخی به آن داشته باشیم بلکه این حادثه در زندگی فردی و اجتماعی ما تاثیر گذار است و بایدمراقب باشیم که این حادثه دچار تحریف نشود.

او با تاکید بر این‌که اگر کسی سخن از تحریف عاشورا گفت، کفر نگفته است اظهار داشت: اسلام که دین الهی و توحیدی و اکمل است نیزدچار تحریف می‌شود، شده است و خواهد شد.

کمساری ادامه داد: وقتی سخن از تحریف و بدعت‌های عاشورایی و مراقبه در این خصوص گفته می‌شود سخن نابجایی نیست چرا که وارد شدن تحریفات در حادثه عظیم عاشورا حقیقت حادثه را تحت شعاع قرار می‌دهد.

حجت الاسلام کمساری با تاکید بر این که تکرار غیرمنطقی و غیرمحققانه و طوطی وار حوادث و اتفاقات تاریخی به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: دیدبانان دینی باید همواره آسیب‌ها تحریف‌های گذشته و امروزه را رصد کنند. تحریف‌هایی که یا از سوی افراد علاقه‌مند و شیعیان مخلص ناآگاه و جاهل گریبانگیر این حادثه شده یا تحریف‌هایی که از سر دشمنی دشمنان آگاه، گفته می‌شود. این تحریفات هم در حقیقت دین است وهم در حادثه عاشورا ایجاد شده است.

او اظهار داشت: از قرن چهارم هجری و از زمان آل بویه که مراسم عزاداری امام حسین به عنوان یک آیین و برنامه رسمی وارد کشور شد تا به امروز این حادثه جزو محدود اتفاقاتی است که ساعات زیادی از عمر و وقت ما را برای برپایی و اقامه آن به خود اختصاص داده است.

کمساری افزود: از نظر مادی نیز سال‌های زیادی است که سرمایه‌های هنگفتی صرف اقامه این آیین معنوی می‌شود و از تاثیرگذار‌ترین حوادث تاریخی است که در زندگی ما نقش آفرینی می‌کند.

معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام در ادامه سخنانش به کتاب حماسه حسینی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: جلد دوم این کتاب و در چند فصل به بیان تحریفات عاشورا پرداخته است و مردم باید این کتاب رامطالعه کنند.

او ادامه داد: شهید مطهری در سال ۴۸ در حسینه ارشاد از دست دوستان ناآگاهی که در طول تاریخ در حادثه عاشورا تحریف‌هایی را وارد کرده اند فریاد می‌زند.

حجت الاسلام کمساری اذعان داشت: این تحریفات یا از سر علاقه و ناآگاهی، یا از سر اسطوره سازی بوده است لذا هرکدام از این‌ها باشد در نتیجه فرقی ایجاد نمی‌کند.

حجت الاسلام کمساری با بیان این که مرحوم دربندی در کتاب خود نوشته است لشکریان عمر سعد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و از اهالی کوفه بودند که امام حسین در روز عاشورا ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها را کشته است، خب این با چه منطقی گفته می‌شود؟ ، ادامه داد: کوفه در زمان خلافت معاویه نهایت ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته است، حادثه عاشورا صبح ساعت ۸ شروع شده و تا ۴ بعدازظهر تمام شده است. از زمانی که امام حسین خطبه را خوانده تا زمانیکه سر ایشان بالای نیزه رفته است ۷ یا ۸ ساعت طول کشیده است چطور در این زمان ۳۰۰ هزار نفر را کشته است؟

او افزود: وقتی کسی جمله‌هایی را بدون تفکر می‌گوید و می‌خواهد اسطوره سازی کند، می‌گوید حضرت ابوالفضل آنقدر شمشیر زد تا نصف زانویش در خون رفت. یک شنونده جوان و اهل تحقیق و اهل تدبر می‌گوید: این‌ها دروغ است و با عقل جور در نمی‌آید. از کجا معلوم بقیه حادثه عاشورا درست باشد؟ بلایی که تحریف‌ها بر سر عاشورا می‌آورد این است که حقیقت عاشورا تحت شعاع قرار می‌گیرد.

بنا به آنچه حجت الاسلام کمساری در حسینیه خواجه خضر گفت، فقط هم حادثه عاشورا دچار تحریف نیست بلکه همه حوادث آسمانی و بزرگ که ریشه در وحی دارد دچار این مشکل می‌شوند و برداشت‌های غلط، انحرافی و افراطی و تفریطی از آن‌ها می‌شود.

او در پایان به آیه ۷۵ سوره بقره اشاره کرد و گفت: بیشترین و آگاهانه‌ترین تحریفات در دین را یهود به وجود آورده است. خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌گوید: آیا شما امید دارید این‌ها (یهودیان) مومن به دین شما شوند؟ در حالیکه گروهی از این‌ها کلام خدا را می‌شنوند و سپس تحریف می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)