کد خبر: ۳۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان
عبدالرضا قرایی با اشاره به گلایه های برخی از هنرمندان در رابطه با اطلاع رسانی جشنواره تئاتر استان کرمان تصریح کرد: این موضوع متاثر از تغییر مدیران تئاتر کشور بوده است که کاستی هایی را در بخش استانی بوجود آورد.

به گفته رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان حوزه منابع این استان در بخش فرهنگ و هنر ضعیف است و اگر بخواهیم رویدادی در شان مردم کرمان برگزار کنیم، باید بنیه اقتصادی هنر تقویت شود.

عبدالرضا قرایی افزود: روش های حمایت از هنر در استان کرمان مشخص نیست و در بسیاری از مواقع در این حوزه سلیقه ای عمل می شود و نیاز است تا سیاست ها و شیوه ها شفاف عمل شود.

وی با بیان اینکه جامعه تئاتر استان با اقبال عمومی در سالهای اخیر مواجه شده تصرح کرد: رونق خوبی در اقتصاد حوزه تئاتر اتفاق افتاده است و رشد مناسبی در کیفیت و کمیت هنری را شاهد هستیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر هنرمند به صورت حرفه ای در این استان فعالیت دارند اظهار داشت: ۲۵ گروه تئاتر در استان به ثبت رسیده و سالانه حدود ۱۲۰ گروه تئاتری در سراسر کرمان اثر تولید می کنند و اجرای صحنه ای دارند.

وی بیان کرد: ۲ پایگاه اجرای دائمی تئاتر در شهرهای کرمان و سیرجان فعال است، اما شهرستان ها به لحاظ قدرت اقتصادی و رشد هنری به حمایت جدی نیاز دارند.

قرایی با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه هنرهای نمایشی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی شاهد تبادل آثار در سطح استان هستیم و اجراهای زیادی در شهرستان ها به روی صحنه می رود.

وی با بیان اینکه نسل جوان حضور فعالی در عرصه تئاتر استان دارد افزود: بدنبال سیاست های انجمن نمایشی کرمان در پنج سال اخیر فضای آزادی جهت اجرای برنامه های توسعه محور در جهت رونق و شکوفایی تئاتر فراهم شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان تصریح کرد: سابقه تئاتر استان کرمان غنی و درخشان است و پیشکسوتان این هنر نقش بسیار موثری در پرورش استعدادها و هموار کردن راه برای جوانان در این عرصه داشته اند.

وی اظهار داشت: جشنواره تئاتر استان کرمان در هفته آخر آبان در شهرستان سیرجان برگزار می شود و هدف آن انتخاب و معرفی آثار به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر است.

قرایی افزود: جشنواره تئاتر کرمان با ۳۱ سال سابقه پایدارترین رویداد هنری استان محسوب می شود و نمایش هایی که اجرای عمومی داشته و یا مجوز اجرا دریافت کرده اند در این جشنواره شرکت می کنند.

وی با اشاره به گلایه های برخی از هنرمندان در رابطه با اطلاع رسانی جشنواره تئاتر استان کرمان تصریح کرد: این موضوع متاثر از تغییر مدیران تئاتر کشور بوده است که کاستی هایی را در بخش استانی بوجود آورد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)