کد خبر: ۳۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد:
استاندار کرمان در واکنش به تناقضات در برخی از گزارش ها مربوط به دستگاه هایی چون سازمان صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ما باز این مشکل را داریم که یا گزارش داده نشده یا گزارش اشتباه است، با صحبت های برخی از مدیران این احساس به من دست می دهد که کسی جدی نیست.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: استاندار کرمان در بخشی از جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در واکنش به عقب ماندن پروژه های اقتصاد مقاومتی از برنامه ریزی های صورت گرفته از تعدادی از دستگاه ها خواست تا نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

به گزارش گفتارنو، در این جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق کرمان و... مورد سوال و جواب قرار گرفتند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پایین بودن برخی از پروژه های این سازمان نسبت به متوسط کشوری گفت: بیشترین پروژه ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده و ما به طور متوسط ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

مهدی حسینی نژاد افزود:پیشرفت فیزیکی ۲۰ پروژه کمتر از برنامه است که ۶ مورد از آن ها نیاز استان است که متاسفانه عمده مشکلات آن ها مربوط به تامین منابع مالی است.

حسینی نژاد بیشترین عقب افتادگی را مربوط به پروژه های پتروشیمی دانست و خاطر نشان کرد: به طور متوسط از ۴۷ میلیارد دلار صادرات نفتی ، ۲۴ میلیارد تومان مربوط به پتروشیمی بوده است که استان در آن سهمی نداشته است. باید در ادامه سرمایه گذاری لازم در زیر ساخت های پروژه های پتروشیمی صورت گیرد.

عباس جبالبارزی،عضو هیات مدیره اتاق کرمان نیز در خصوص ۴ پروژه اقتصاد مقاومتی محول شده به اتاق کرمان اعم از پایانه صادراتی گفت: پایانه صادراتی کماکان مشکل تامین مالی دارد و سرمایه گذار تمایلی به گرفتن تسهیلات ندارد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز در خصوص عملکرد خود گفت: مرکز پیوند ۹۸ درصد پیشرفت داشته و مرکز سلامت و طب سنتی نیز ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.

او در خصوص پروژه بیمارستان شفا نیز گفت: مشکل اصلی ما در حوزه بیمارستان شفا است که باید دنبال سرمایه گذار در این زمینه باشیم.

این درحالی است که براساس گزارشات سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشرفت فیزیکی مرکز سلامت و طب سنتی ۱۰ درصد اعلام شده بود.

استاندار کرمان در واکنش به تناقضات در برخی از گزارش ها مربوط به دستگاه هایی چون سازمان صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ما باز این مشکل را داریم که یا گزارش داده نشده یا گزارش اشتباه است، با صحبت های برخی از مدیران این احساس به من دست می دهد که کسی جدی نیست.

محمد جواد فدایی با اشاره به سفر وزیر بهداشت و درمان به کرمان، گفت: با توجه به جلسه ای که مسئولین و معاونین وزارت خانه در دو ماه پیش تشکیل دادند مقرر شد تا در حوزه خانه های بهداشت روستایی، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشخص کنند که این خانه ها در چه نقاطی حذف و چه نقاطی ایجاد شوند تا همه مردم دسترسی قابل قبولی به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

فدایی با بیان این جمله که دانشگاه مفاد جلسه را جدی تر دنبال کند، گفت: در حوزه بیمارستان شفا اگر قرار باشد این پروژه با پول دولتی یا سرمایه گذار بخش خصوص صورت گیرد ، به جایی نمی رسیم.

همچنین استاندار کرمان دستور داد تا در خصوص پروژه هایی که به دلیل عدم پیگیری مجری متوقف شده اند، مجری مربوطه جایگزین شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)