کد خبر: ۳۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: معتقدم که محتواهای جذاب، متنوع و کاملی که استان کرمان را بتواند به خوبی معرفی کند، در سال‌های اخیر تولیدشان کم شده و با توجه به ارتباطات بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی امروزه که در دسترس همگان قرار دارد، درخواست می‌کنیم جنبشی در کنار هم ایجاد تا همه جاذبه‌های استان کرمان را معرفی کنیم.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: معتقدم که محتواهای جذاب، متنوع و کاملی که استان کرمان را بتواند به خوبی معرفی کند، در سال‌های اخیر تولیدشان کم شده و با توجه به ارتباطات بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی امروزه که در دسترس همگان قرار دارد، درخواست می‌کنیم جنبشی در کنار هم ایجاد تا همه جاذبه‌های استان کرمان را معرفی کنیم.

دکتر "عباس تقی‌زاده" از حضور بیش از ۱۵ سفیر در جشنواره پسته و گلیم در استان کرمان خبر داد و گفت: جشنواره گلیم و پسته با حضور سفرا و رایزن‌های اقتصادی بیش از ۱۵ کشور، «غلامرضا انصاری» معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه‌ رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، مقامات استانی و محلی از هشتم لغایت دهم آبان‌ماه در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان و کرمان برگزار می‌شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با اشاره به احتمال حضور «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جشنواره ادامه داد: حضور شخصیت‌ها و دیپلمات‌های خارجی به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در سطح بین‌المللی کمک شایانی می‌کند و باعث افزایش میزان گردشگران خارجی در استان کرمان می‌شود.

وی معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان را یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه کشوها و نقش پررنگ این صنعت در این امر؛ حضور گردشگر خارجی منجر به ایجاد چند شغل پایدار در کشور می‌شود و همچنین با سرمایه‌گذاری نه چندان زیاد می‌توانیم زمینه حضور گردشگر را فراهم کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: لازمه این افزایش حضور گردشگر خارجی، معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری استان است و دادن این اطمینان خاطر که کرمان توانایی پذیرش گردشگران خارجی و امکانات لازم برای حضور گردشگران را دارد که این دو موضوع یکی از اهداف دعوت از سفرا و رایزن‌های ۱۵ کشور دنیا در برگزاری این جشنواره در استان کرمان است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در جشنواره پسته و گلیم استان کرمان، سفرا و رایزن‌های اقتصادی بیش از ۱۵ کشور به مدت سه روز مهمان استان کرمان خواهند بود، که در ابتدا در شهرستان سیرجان سپس در شهرستان رفسنجان و در نهایت در کرمان حضور خواهند یافت و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری کرمان آشنا خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان با داشتن ۷ اثر ثبت جهانی، رتبه نخست کشور در این بخش را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: علاوه بر وجود این آثار، در استان کرمان شاهد تنوع جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز هستیم ضمن آنکه تنوع اقلیمی و طبیعتی این خطه نیز منحصر بفرد بوده و از طرف دیگر ظرفیت‌هایی که استان کرمان در فرهنگ و آداب و رسوم دارد، برای گردشگران خارجی از جذابیت زیادی برخوردار است.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی عنوان کرد: هرچند که فقط سه شهرستان استان میزبان این سفرا و رایزن‌ها هستند، اما به گونه ای برنامه ریزی شده که همه ظرفیت‌های استان کرمان در این حضور سفرا و رایزن های اقتصادی معرفی خواهد شد به‌طورمثال؛ در شامگاه هشتم آبان‌ماه در شهرستان سیرجان جشنواره گلیم و پسته برگزار خواهد شد ولی در بخش جنبی این جشنواره، غرفه‌هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه مناطق استان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان رفسنجان نیز بخشی دیگر از ظرفیت‌های فرهنگی استان در مجموعه خانه حاج آقاعلی معرفی خواهد شد ضمن آنکه در دو شهرستان رفسنجان و سیرجان نیز سعی شده تا از هنرمندان بومی آن منطقه‌ها استفاده شود.

تقی زاده با تشریح دیگر برنامه سفر سفرای ۱۵ کشور دنیا به استان کرمان نیز گفت: در کرمان نیز جلسه‌ای با نمایندگان بخش خصوصی با میزبانی اتاق بازرگانی و حضور این سفرا و رایزن های اقتصادی خواهیم داشت و سپس دیدارهای دو جانبه و چند جانبه بین سفرا و رایزن‌های اقتصادی و مقامات استان و فعالان حوزه گردشگری و اقتصادی برگزار می شود که امیدواریم ماحصل این برنامه‌ها افزایش حضور گردشگران خارجی در استان کرمان باشد که قطعا این موضوع به رونق اقتصادی استان در بخش‌های مختلف کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که صرفا نگاه به بخش گردشگری در این حضورها نخواهد بود بلکه همه ظرفیت‌های استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری معرفی خواهد شد، اظهار کرد: چندین مطلب و محتوا به زبان انگلیسی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان توسط میراث فرهنگی، کتابچه‌ معرفی ظرفیت‌های کشاورزی استان توسط اتاق بازرگانی، کاتالوگی تحت عنوان «چرا کرمان» در راستای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان و ... نیز تهیه و در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد ضمن آنکه چندین کلیپ دو زبانه (انگلیسی و فارسی) نیز به منظور معرفی ظرفیت‌های استان به مهمانان معرفی خواهد شد.

وی بازدید از باغ شاهزاده ماهان را پایان بخش این برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: اعتقاد داریم که با اینگونه برنامه‌ها، میزان شناخت دنیا از ظرفیت‌های مختلف کرمان افزایش خواهد یافت.

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به دلایل انتخاب شهرستان های سیرجان و رفسنجان برای برگزاری این جشنواره و حضور سفرا در این شهرستان ها اشاره و اظهار کرد: به دلیل آنکه محوریت این جشنواره «گلیم» و «پسته» بوده و شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان مهد این دو موضوع هستند، برنامه‌ها و حضور سفرا را در این دو شهرستان خواهیم داشت ضمن آنکه باید مدنظر داشت که عموما تقویم برنامه‌هایی که از سوی وزارت امور خارجه برای سفرا در نظر گرفته می‌شود، دو روزه است اما ما برنامه‌های آنها را سه روزه در نظر گرفتیم تا بتوانیم از این مهم بیشترین آورده و نفع برای را برای استان کرمان داشته باشیم لذا برنامه‌ها در کرمان بیشتر متمرکز بروی گفتگوها و جلسات است و سعی می کنیم تمامی جاذبه‌های استان کرمان را از طریق کلیپ‌ها، کاتالوگ، کتاب و ... به این سفرا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این برنامه‌ها به جای باغ شاهزاده ماهان که یک اثر شناخته شده در سطح جهان بوده از یک جاذبه گردشگری دیگری برای معرفی استان کرمان به جهان استفاده نشده است؟ گفت: در ابتدا بازدید از روستای تاریخی میمند و کلوت‌های شهداد در برنامه ها تعیین شده بود اما به دلیل آنکه برنامه‌ها بسیار فشرده هستند، با مشورت دفتر وزارت امور خارجه در کرمان و سایر صاحب‌نظران، برنامه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که صرفا بازدید نباشد و شرکت در جشنواره و جلسات کاری و گفتگو در کنار بازدیدها را داشته باشیم اما امیدواریم در برنامه‌های بعدی بازدید از سایر جاذبه‌های استان را در دستور کار قرار دهیم.

تقی‌زاده عنوان کرد: انتظار داریم پس از برگزاری چنین جشنواره هایی، شخصیت‌های مختلف استان کرمان در داخل و خارج از کرمان و همچنین فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران و افرادی که دستی در تولید محتوا دارند، نسبت به معرفی استان کرمان فعال‌تر عمل کنند تا تصویری واقعی و همه جانبه از توانمندی‌های استان کرمان در اذهان عمومی و دنیا شکل گیرد.

وی افزود: اعتقاد داریم تولید محتوا به زبان‌های بین‌المللی و حتی فارسی؛ می‌تواند تکمیل کننده این کار باشد. معتقدم که محتواهای جذاب، متنوع و کاملی که استان کرمان را بتواند به خوبی معرفی کند، در سال‌های اخیر تولیدشان کم شده و با توجه به ارتباطات بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی امروزه که در دسترس همگان قرار دارد، درخواست می‌کنیم جنبشی در کنار هم ایجاد تا همه جاذبه‌های استان معرفی کنیم.

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: استان کرمان با جایگاه واقعی خود فاصله دارد و باید با تلاش و کمک همه این فاصله را از بین ببریم و این مهم نیز نیازمند مشارکت همگانی و مردمی کردن بسیاری از مقوله‌ها از جمله گردشگری است.

وی با اشاره به اهداف دیگر برگزای چنین جشنواره‌هایی در استان کرمان بیان کرد: باید به سمت و سویی گام برداریم تا جشنواره‌ها را به رویدادهای گردشگری تبدیل کنیم و تحقق این مهم نیز در گرو فعال کردن بخش غیردولتی و کمک کردن این بخش به بخش دولتی است. نباید برنامه ریزی های ما به کونه ای باشد که برگزاری هر جشنواره را صرفا به برگزاری مسابقه و اجرای برنامه‌ها ختم کنیم زیرا با این نگاه چیزی عاید استان کرمان نخواهد شد اما اگر جشنواره‌ها را به رویدادهای گردشگری تبدیل کنیم و در کنار برگزاری جشنواره برنامه‌های جنبی و جذابی در نظر گرفته و تبلیغات مناسبی را داشته باشیم، قطعا علاقمندان در داخل و خارج از کشور، یکی از مقصدهای گردشگری خود را استان کرمان به ویژه در زمان برگزای چنین جشنواره هایی، انتخاب خواهند کرد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه نگاه صرف به برگزاری جشنواره؛ یک نگاه ناقصی است که لایه های دیگر آن را درگیر نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: وقتی این جشنواره‌ها در تقویم ما ثابت شود به مرور تورهایی متناسب با این جشنواره‌ها نیز تعریف خواهد شد و چرخه‌های بعدی این صنعت به تحرک در خواهد آمد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)