کد خبر: ۳۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه توصیه ما کشت فراسرزمینی است که این یک فرصت برای جمهوری اسلامی است، گفت: باید تجار کرمانی به تعادل در تجارت توجه داشته باشند. باید زمینه تولید را در کشورهای دیگر فراهم کنیم زیرا تعادل تجاری بهترین تضمین برای ادامه تجارت است.

غلامرضا انصاری در نشست بررسی پتانسیل های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان با حضور تعدادی از سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی اظهار کرد: بیش از 50 درصد مراودات تجاری ما با همسایگان است که حرکت در جهت اقتصاد سالم است و گام بزرگی است که 40 سال بعد از انقلاب به دلیل شرایطی که در آن قرار گرفتیم راه درستی در پیش گرفتیم و آن مراوده با همسایگان است.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: از بازرگانان استان کرمان می خواهم همسایگان را در اولویت بگذارند زیرا بازارهای خوبی اطراف ماست و مزیت های خوبی با دسترسی ساده و نزدیکی های فرهنگی داریم و باید 15 همسایه در اولویت کاری ما باشد و نباید فرصت ها را از دست بدهیم.

انصاری با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این برنامه و مسوولان استان کرمان تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند این است که اساس مراوده باید طبق قرداد حقوقی قوی و چارچوب دار باشد.

وی ادامه داد: یکی از ضعف های ما در تجارت خارجی توجه نکردن به قرادادهای قوی است و اتاق بازرگانی باید مشاوره حقوقی به تجار بدهد که در سیاست خارجی به ما کمک می کند تا وقتی بازرگانان با مشکلات روبه رو شوند کار را دنبال کنیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: اکنون به دلیل تحریم مشکلاتی برای تجار پیش می آید که به دلیل نبود قراردادهای چارچوب دار عمدتا متضرر می شوند.

وی با تاکید بر تمرکز فعالان اقتصادی بر کشورهای همسایه اظهار کرد: مراودات با همسایگان با مشکلات بسیار کمتری روبه رو خواهد بود ضمن اینکه باید قبل از آغاز هر تجارتی ساز و کار نقل و انتقال مالی تعرفی شود که با همسایگان این کار راحت تر است.

انصاری با تاکید بر اینکه سعی می کنیم در تجارت با همسایگان از پول ملی استفاده کنیم که نیاز را به نقل و انتقال بانکی کمتر می کند، گفت: توصیه این است همسایگان در اولویت باشند زیرا همسایگان بسیار توانمند و خوبی داریم.
وی تصریح کرد: اولویت بعدی تجارت باید به کشورهایی باشد که دسترسی به آنها از جهت نقل و انتقال پول و حمل کالا راحت تر است و کشف بازارهای جدید و حوزه های قابل دسترسی باید از اولویت های اتاق بازرگانی باشد.

انصاری با بیان اینکه یکی دیگر از نکاتی که در کرمان تجربه خوبی دارد ساز و کارهای صادراتی است، گفت: امیدواریم سال آینده، سال توسعه صادرات نامگذاری شود. امسال در حوزه تولید کارهای خیلی خوب و بزرگی انجام شده و در حوزه کشاورزی تولیدات بسیار خوبی داشته ایم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه گام بعدی صادرات و بازاریابی است و کرمانی ها در حوزه پسته تجربه بسیار خوبی دارند و باید این تجربه به حوزه های دیگر بازاریابی منتقل شود گفت: تولید بدون صادرات ورشکستگی است و نمی توانیم فقط با هدف بازار ایران تولید را افزایش بدهیم و باید ضمن تشویق تولید، بازاریابی و صادرات را در کنار آن تشویق بکنیم.

وی افزود: ساز و کارهای صادرات از جمله صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات است که تجار بدون تکیه به این ساز و کارهای صادراتی نباید صادرات را انجام دهند زیرا با ریسک روبه رو می شوند و باید با کمک نمایندگان این ساز و کارها تقویت شود.

انصاری اظهار کرد: اگر برای ساز و کارهای صادراتی و شرکت های فعال این حوزه فکر اساسی نکنیم، نگران این هستیم که تولیدکنندگان ما با مشکلات جدی در سال های آینده روبه رو شوند.

وی تصریح کرد: یکی از نکات خوب کرمان گردشگری این استان است و ایران در گردشگری ملی و بومی بسیار موفق بوده و در سال های اخیر ده ها هزار نفر بین استان ها و شهرها رفت و آمد می کنند که باید به ایجاد زیرساخت های خوب گردشگری کمک کند و حمایت از زیرساخت ها باید گردشگری را تقویت کند.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: باید حداقل هر کدام از استان ها و شهرهای هدف گردشگری کرمان هتلی در حد هتل رفسنجان داشته باشند.

وی افزود: نیروی انسانی ظرفیت دیگر استان کرمان است که باید به آنها امکانات بدهیم در حوزه های مختلف فعالیت کنند.

انصاری با اشاره به اینکه توصیه دیگر ما کشت فراسرزمینی است که این یک فرصت برای جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: باید تجار کرمانی به تعادل در تجارت توجه داشته باشند و باید زمینه تولید را در کشورهای دیگر فراهم کنیم و تعادل تجاری بهترین تضمین برای ادامه تجارت است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه هر چه در توان دارد برای فعالان اقتصادی انجام می دهد، گفت: در خدمت تجار هستیم و سفارتخانه های ما هیچ وقت به اندازه کنونی در زمینه تجارت وقت نگذاشته اند. بازرگانان باید برای کار با نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای مختلف در ارتباط باشند.

انصاری در پایان با تشکر از نمایندگان استان کرمان در مجلس گفت: نمایندگان کرمان بسیار فعال هستند و امیدواریم حضور فعال مردم را در انتخابات داشته باشیم.

منبع: روابط عمومی استانداری کرمان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)