کد خبر: ۳۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
طیبه ماهروزاده در این برنامه در بخشی از اظهاراتش با تاکید بر این که مخالف جدی تاسیس مدارس غیر انتفاعی بودم، گفت: «اما مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردیم؛ زیرا پسرم سال ششم رشته ریاضی بود می خواست به رشته های علوم انسانی برود، ما دنبال مدرسه ای می گشتیم که نه از نظر درسی خوب باشد، بلکه از نظر محیطی سالم باشد، اما باورتان نمی شود که در تهران چنین مدرسه ای پیدا نکردیم.»

 برنامه زنده «زاویه» چهارشنبه شب گذشته با موضوع «عدالت آموزشی» و با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش و طیبه ماهروزاده همسر غلامعلی حداد عادل، دانشیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه الزهرا(س) و عضو شورای عالی آموزش‌ و پرورش روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

ماهروزاده در این برنامه در بخشی از اظهاراتش با تاکید بر این که مخالف جدی تاسیس مدارس غیر انتفاعی بودم، گفت: «اما مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردیم؛ زیرا پسرم سال ششم رشته ریاضی بود می خواست به رشته های علوم انسانی برود، ما دنبال مدرسه ای می گشتیم که نه از نظر درسی خوب باشد، بلکه از نظر محیطی سالم باشد، اما باورتان نمی شود که در تهران چنین مدرسه ای پیدا نکردیم.»

همچنین ماهروزاده با اشاره به این که اکنون هیچ مسئولیتی ندارم، عضویت خود در شورای عالی آموزش‌ و پرورش را مسئول بودن در این باره ندانست و گفت: این سوال شما، سوال خود من هم هست.وی در واکنش به این گفته مجری مبنی بر این که بنده این فرمایش را شکست جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش می دانم، گفت: دقیقا... .

برای فرزندت مدرسه تاسیس کردی؟

آن چه اظهارات ماهروزاده را در نخستین انتقادها به حاشیه برد، این نگاه و تحلیل کاربران بود که «چگونه می شود شما چون در تهران مدرسه مناسبی برای فرزندت نیافتی، به تاسیس مدرسه خصوصی اقدام کردی آن هم مدرسه خصوصی لاکچری. در این باره کاربران زیادی به اظهارنظر پرداختند ضمن این که بخشی از کاربران نیز این ماجرا را به سوژه طنز تبدیل کردند.

یکی از کاربران نوشت: پسرم چلوکباب می خواست، چلوکبابی خوب پیدا نکردم، خودم یک چلوکبابی تاسیس کردم. در حال و هوای این فضای انتقاد به اظهارات ماهروزاده، کاربردیگری نوشت: «برخی مسئولان وقتی هم پسرانشان بزرگ می‌شوند از آن‌جا که شغل نیست می‌روند جایی را اختصاصی‌سازی می‌کنند و فرزندشان را به کار می‌گمارند.»

کاربر دیگری نیز به این بخش صحبت های ماهروزاده اشاره می کند، « کلاً با تاسیس مدارس غیرانتفاعی مخالف بودم اما خودم مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردم» و این طور می نویسد:«مسئولی که وقتی می بینه سیستم آموزشی داغونه به جای این‌که امور رو اصلاح کنه و یک نفع عمومی برای همه ایجاد کنه سعی می کنه برای خود و فرزندانش نفع خصوصی ایجاد کنه. »

برخی کاربران هم از رفع مسئولیت ماهروزاده انتقاد کردند و نوشتند "شما که می گویی مسئول نیستم، خود و همسرتان سال ها مسئولیت های مختلف داشتید. به یاد نداریم زمانی که آقای حداد عادل رئیس مجلس یا رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود، دغدغه این مسائل را مطرح کرده باشد. البته حل‌ کردن مشکل توقع نیست، اما دغدغه داشتن چرا.

تحریف حرف ها؟

در همین حال برخی کاربران نیز از اظهارات همسر حداد عادل دفاع کردند: "صحبت های همسر حداد خانم ماهروزاده در فضای مجازی تحریف شد. به لحاظ رسانه ای کافی است در فضای مجازی جمله ای را تحریف کنی و برچسبی را به مسئولان یا منتسبان به مسئولان بچسبانی."

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور هم در صفحه توئیتر خود نوشت: "دکتر غلامعلی حداد عادل از چهره‌های ماندگار و پرفروغ آموزش و پرورش دهه‌های اخیر در ایران است. قدر خدمات فرهنگی و دانشورانه ایشان در آموزش و پرورش، آموزش عالی، ترجمه قرآن، دایرة‌المعارف، فرهنگستان‌زبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرستان‌های فرهنگ هنوز کم‌شناخته شده‌است. سیاسی‌کاری نکنیم." همچنین مرتضی روحانی مدیر انتشارات و سایت ترجمان نیز در باره مجموعه مدارس فرهنگ که توسط حداد عادل تاسیس شده است، نوشت: من دو سال دبیرستان فرهنگ درس خواندم. دوم و سوم دبیرستان. حدود 10 سال هم آن‌جا تدریس کردم. تا همین پنج سال پیش هم رابطه خیلی خوبی با فریدالدین داشتم که حقیقتا حکم برادر بزرگ تر را داشت و الان بین مان شکرآب است. چرایش به این بحث ربطی ندارد. بله شهریه مدارس غیرانتفاعی گران است ولی شهریه فرهنگ از خیلی جاها ارزان تر است و تاکید می کنم هیچ دانش آموزی را برای شهریه رد نمی کند.فضای دانش آموزان هم هیچ وقت فضای لاکچری نبوده و مدرسه با این موارد به شدت مقابله می‌کرد.این را بگذارید در کنار فعالیت‌های سال‌های اخیر مدرسه در دلگان،ایرانشهر ، خوزستان و ... که کاملا با ایده‌های تمرکززدایانه صورت گرفته است. هزینه این مدارس را فریدالدین (فرزند حداد عادل) رسما با گدایی از خیران در می‌آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)