کد خبر: ۳۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گران بودن نسخ دارویی و پرهزینه بودن درمان در کرمان را بررسی می‌کند؛
درحالیکه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: استان کرمان جزء ۵ استان گران نسخه‌های دارویی و جزء سه استان پرهزینه درمانی است، اما رییس انجمن داروسازان استان کرمان این گفته‌ها را به لحاظ علمی و آماری کاملا خام می‌داند و می‌گوید: در ابتدا باید ابعاد موضوع و پارامتر‌های مختلف بررسی و اعمال شود و ریز اقلامی که در نسخ است باهم مطابقت داده شود سپس نتیجه گیری و تحلیل کرد. مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی، اما این گفته‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید: کرمان یک قطب درمانی است و سرریز بیماران دانشگاه علوم پزشکی بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و کرمان به اضافه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان درمان می‌شوند.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: درحالیکه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: استان کرمان جزء ۵ استان گران نسخه‌های دارویی و جزء سه استان پرهزینه درمانی است، اما رییس انجمن داروسازان استان کرمان این گفته‌ها را به لحاظ علمی و آماری کاملا خام می‌داند و می‌گوید: در ابتدا باید ابعاد موضوع و پارامتر‌های مختلف بررسی و اعمال شود و ریز اقلامی که در نسخ است باهم مطابقت داده شده سپس نتیجه گیری و تحلیل شود.

از سوی دیگر مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی، اما این گفته‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید: کرمان یک قطب درمانی است و سرریز بیماران دانشگاه علوم پزشکی بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و کرمان به اضافه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان درمان می‌شوند.

 محمد حسیبی در گفت وگو با گفتارنو می‌افزاید: تعداد بیماران تالاسمی در جنوب استان بالا است، اما در این خصوص در الگو‌های کشوری مقام اول را نداریم.

بنا به آنچه مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید: برخی از بیماران شیمی درمانی نیز از تهران برای درمان به کرمان می‌آیند، چراکه تهیه دارو در کرمان سهل و الوصول‌تر است.

خیلی از دارو‌ها لوکس و لاکچری هستند
 
رییس انجمن داروسازان استان کرمان در گفتگو با گفتارنو، می‌گوید: اینکه مدیرکل بیمه سلامت گفته است استان کرمان جزء ۵ استان گران نسخه‌های دارویی است به لحاظ علمی و آماری کاملا خام است. چرا که باید در ابتدا ابعاد موضوع و پارامتر‌های مختلف بررسی و اعمال شود و ریز اقلامی که در نسخ است باهم مطابقت داده شود سپس نتیجه گیری و تحلیل کرد.

شهرام کلانتری ادامه می‌دهد: اینکه همکاران ما در کرمان اقلامی را می‌نویسند که در تعهد سازمان‌های بیمه گر نیست به این معنی نیست که نسخ کرمان گران است.

او اضافه می‌کند: پزشکان استان‌های دیگر در نسخه‌های خود اقلامی را می‌نویسند که در تعهد سازمان بیمه گر نیست و بیمه پول آن را نمی‌دهد لذا در محاسباتشان دیده نمی‌شود.

رییس انجمن داروسازان در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو مبنی بر اینکه پس شما معتقدید سازمان‌های بیمه گربرخی اقلام دارویی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و بیمار هزینه‌ها را آزاد پرداخت می‌کند؟ و این عاملی برگران شدن نسخ است؟ می‌گوید: بله، خیلی از دارو‌ها لوکس و لاکچری هستند و در عین حال مورد تایید سازمان ها‌ی بیمه گر نیستند. ممکن است مثلا فردی در تهران زندگی کند و پزشک این اقلام را در نسخه بنویسد و بیمه پول ندهد و مردم آن‌ها را از جیب خود بخرند. پس وقتی بیمه پول نمی‌دهد در میانگین‌ها نیز دیده نمی‌شود.

او درپاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو مبنی بر اینکه آیا دارو‌های سرطانی و بیماریهای خاص جزو این نسخ گران نیستند؟ مدعی می‌شود: من به شما قول می‌دهم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و همکاران ما ملاحظه بضاعت مالی بیماران را خواهند کرد.
 
بیماران کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان درمان می‌شوند
 
مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در خصوص این که کرمان جزو سه استان پرهزینه درمانی قرار دارد، به گفتارنو می‌گوید: کرمان یک قطب درمانی است و بیماران سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان درمان می‌شوند.

محمد حسیبی می‌افزاید: ما ۵ دانشگاه علوم پزشکی در کرمان، بم، جیرفت، سیرجان و رفسنجان داریم و سرریز بیماران این ۵ دانشگاه به اضافه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان هستند. به علاوه بیمارانی که درمان‌های نسبتا پرهزینه‌ای دارند مانند بیماران شیمی درمانی برای درمان و تهیه دارو به کرمان می‌آیند.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو مبنی بر اینکه گران بودن نسخه‌ها و پرهزینه بودن درمان در کرمان با تعداد بالای بیماران خاص و سرطانی در کرمان ارتباطی دارد، می‌گوید: بیماران خاص مثل تالاسمی در جنوب استان زیاد داریم، اما در این خصوص در الگو‌های کشوری مقام اول را نداریم.

حسیبی می‌افزاید: در خصوص بیماران سرطانی نیز برخی از بیماران شیمی درمانی از تهران برای درمان به کرمان می‌آیند. چراکه تهیه دارو در کرمان سهل و الوصول‌تر است و دلیل دیگرمراجعه بیماران به کرمان برای شیمی درمانی، تخصص خاصی است که ما در زمینه شیمی درمانی داریم.

حسیبی ادامه می‌دهد: از یک سو نسخه‌های شیمی درمانی گران‌ترین نسخه‌های درمانی هستند و از سوی دیگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی هزینه‌ها بسیار بالا است و ما به سه استان پوشش می‌دهیم.

لازم به ذکر است مدیر کل بیمه سلامت در همایش بیمه سلامت گفته بود: هر نسخه دارویی که در کرمان تجویز می‌شود ۵۳ هزار تومان هزینه دارد این در حالی است که میانگین کشور ۴۲ هزار تومان است و در این حوزه استان کرمان جزء ۵ استان گران نسخه‌های دارویی است.

محمد جعفری همچنین عنوان کرده است: میانگین هزینه هر بار مراجعه برای درمان در استان کرمان ۱۶۱ هزار تومان است، اما متوسط کشور ۸۹ هزار تومان است که این مسئله کرمان را جزو سه استان پرهزینه درمانی قرار داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)