کد خبر: ۳۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ما اوج فشارهای اقتصادی را پشت سر گذاشتیم صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد اثر تحریم‌ها در حال تخلیه شدن است و تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت.

حسین امیری خامکانی در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف بیان داشت: یکی از اهداف سفر سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف دنیا آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان کرمان بوده است.

وی افزود: فشار یک طرفه و ناعادلانه آمریکا بر مردم ایران بر کسی پوشیده نیست لذا امیدواریم این سفر زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم آورد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم از دوستان واقعی این است که در شرایط سخت با ما همکاری کنند؛ تجربه تلخی که برای کشورهای امضا کننده‌ برجام رخ داد نشان داد که هیچ یک از کشورهای حاضر در این توافق سهمی در تصمیم‌گیری کلان ندارند و با یک بدعهدی توافقات زیر پا گذاشته می‌شود.

امیری تصریح کرد: شکستن توافق برجام برای برخی شکننده بود اما این موضوع برای ما آموزنده بود تا وابستگی نقطه‌ای در دنیا ایجاد نکنیم.

وی یادآور شد: ما اوج فشارهای اقتصادی را پشت سر گذاشتیم صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد اثر تحریم‌ها در حال تخلیه شدن است و تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با همه فشارهای ارزی در ایران بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، ایران هنوز در رتبه سوم از لحاظ دوام ذخایر ارزی منطقه است لذا از سال آینده روند افزایشی در اقتصاد ایران مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: در صادرات غیرنفتی ایران امسال از نظر وزنی افزایش داشته که به همین میزان در واردات کاهش را شاهد بودیم لذا با کمک مردم و مسئولان دست به دست هم دادیم تا این جنگ تمام عیار اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم و اجازه ندادیم تا اقتصاد کشورمان زمین گیر شود همچنین رشد تورم مهار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان یادآور شد: ارزش پول ملی بهبود پیدا کرده و رشد ارز مهار شده لذا آمار صادراتی نشان می‌دهد حضور صادرکننده‌های ما بیشتر شده است و با چندین کشور مراودات اقتصادی داریم.

وی افزود: مردم ما از سفرا و رایزن‌های اقتصادی انتظار دارند تا اجازه ندهند یک کشور بتواند تجارت دو کشور دوست را تحت تاثیر قرار دهد لذا امروز بیش از همه بخش‌ها نفت و سایر انرژی‌های مورد نیاز مردم جهان ابزار سیاسی شده بنابراین نباید اجازه داد تجارت غیرنفتی دستخوش مسائل سیاسی شود.

امیری ابرازکرد: امروز ما به دیپلماسی، فراتر از کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و امضای تفاهم‌نامه نیاز داریم لذا باید به راهکار هایی دست یابیم که هزینه‌های حضور بخش خصوصی ما را به حداقل برساند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی کشورهای بزرگ مثل هند، روسیه و ایران که منابع از مرکز کشور فاصله دارد باید استان‌ها را دریابیم لذا از سفرا انتظار داریم شرایط را برای ارتباطات تجاری بیشتر کنند.

وی بیان کرد: عده‌ای از تجار و صادرکنندگان ما به ویژه در فشارهایی ناشی از تحریم نیاز به حمایت حقوقی دارند و نباید اجازه داد عده‌ای سودجو در کشورهای هدف از این فضا سواستفاده کنند و فعالان اقتصادی ایران را متضرر کنند.

امیری یادآور شد: نزدیک به ۵۰ درصد از صادرات ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه است لذا فاصله کم و اشتراکات فرهنگی منطقه می‌تواند تجارت را راحت تر، روان‌تر و کم‌هزینه‌تر کند.

وی با بیان این که استان کرمان می‌تواند معبر و ماخذ صادرات به کشورهای دیگر باشد، اظهارداشت: در کنار ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و محصولات گلخانه‌ای امنیت و شرایط ژئوفیزیک کرمان می‌تواند استان را به هاب صادرات پسته، خرما، مرکبات و... تبدیل کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تاکید کرد: در جنوب استان کرمان بیشتر از هر جایی ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای وجود دارد و کشورهای زیادی از جمله روسیه و کشورهای حاشیه خزر می‌توانند از این محصولات بهره‌مند شوند.

وی افزود: آن چه استان کرمان را نسبت به سایر کشورهای دیگر برجسته می‌کند وجود جاذبه‌های توریستی ثبت جهانی و وجود فرودگاه‌ها و خطوط ریلی و ... است در کرمان گرمترین نقطه جهان (کلوت‌های شهداد) وجود دارد که خود جاذبه گردشگری است.

منبع: برنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)