کد خبر: ۳۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سعید لیلاز در نشست جبهه اصلاح طلبان استان کرمان مطرح کرد:
سعید لیلاز با اشاره به بخش زیرزمینی اقتصاد ایران، گفت: اگر بخش زیرزمینی اقتصاد ایران را در نظر بگیریم، رقم صادرات غیر نفتی ما خیلی بیشتر از 40 میلیارد دلارشده و به 60 الی 70 میلیارد دلار هم می رسد.

گفتار نو/ گروه اقتصاد:

 بخش کشاورزی 6.5 درصد رشد داشته است/ سقوط آزاد اقتصاد در بخش خودرو متوقف شده است/ ما هر گاه دولت کوچکتری داشتیم، ملت ایران بهتر توانسته مسائل را پیش ببرد

یک کارشناس اقتصاد با تأکید بر این جمله که اقتصاد ایران می تواند در مقابل تحریم ها دوام بیاورد، گفت: ما 20 ماه بسیار تا بسیار طولانی را گذرانده ایم، با وجود همه نقص ها و گرفتاری هایی که دولت کار کرده و می توانست هزار بار بهتر کار کند، ولی هنوز اقتصاد ایران زنده است و نشانه های حیات را نشان می دهد.

به گزارش گفتارنو، سعید لیلاز که در نشست بررسی وضعیت اقتصاد ایران که توسط جبهه اصلاح طلبان استان کرمان برگزار شد سخن می گفت با اشاره به افزایش صادرات، گفت: یک بار دیگر صادرات ما در حال افزایش است و اقتصاد غیر نفتی ایران به شدت در حال فعال تر شدن است. کاری که قیمت ارز، ممنوعیت واردات با اقتصاد ایران کرد منجر به فشار در تقاضای داخلی شد و تداوم رشد نقدینگی در کنار افزایش شدید قیمت ها و ممنوعیت هر نوع تجارت خارجی باعث شد که اقتصاد ایران بتواند واکنش های یک موجود زنده را از خود نشان دهد .

این تحلیل گر مسائل اقتصادی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر عملکرد درخشان بخش کشاورزی اظهارداشت: بخش کشاورزی بدون اینکه کوچکترین کمکی از دولت گرفته باشد توانسته است 6.5 درصد رشد داشته باشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: ما در حوزه فلزات کار میکنیم و سقوط آزاد اقتصاد در بخش خودرو متوقف شده و صنعت پتروشیمی در حال بهبود است، همچنین وضعیت بخش خدمات در حال بهتر شدن است .

لیلاز با اشاره به رونق صادرات برق به عراق گفت: مقادیر بسیار قابل توجهی برق به عراق صادر می شود. در اثر بارندگی خوب سال قبل، مقدار قابل توجهی مازاد تولید برق داریم که الان در حال تولید و صادرات است.

او در ادامه با اشاره به بخش زیرزمینی اقتصاد ایران، گفت: اگر بخش زیرزمینی اقتصاد ایران را در نظر بگیریم، رقم صادرات غیر نفتی ما خیلی بیشتر از 40 میلیارد دلارشده و به 60 الی 70 میلیارد دلار هم می رسد.

براساس اظهارات این روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل اقتصادی، بازار آزاد ارز امکان کاهش قیمت دلار را خواهد داشت اما بانک مرکزی خود طالب این کاهش قیمت نیست.

وی در این رابطه اظهارداشت: قیمت دلار در بازار آزاد تحت کنترل است و بانک مرکزی به درستی اجازه نمی دهد که دلار پایین تر بیاید.

بخش کشاورزی 6.5 درصد رشد داشته است/ سقوط آزاد اقتصاد در بخش خودرو متوقف شده است/ ما هر گاه دولت کوچکتری داشتیم، ملت ایران بهتر توانسته مسائل را پیش ببرد

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان این جمله که شکستی که گردن ما را نشکند، یک گام به سمت پیروزی است، گفت: به نظر من بحران تحریم ها گردن ایران را نشکسته است.

لیلاز خاطر نشان کرد: ما باید به عنوان فعالان سیاسی و اقتصادی از این تصور که دولت می خواهد کاری انجام دهد بیرون آمده و خودمان شروع کنیم.

وی افزود: اگر یکی از محصولات بحران جاری ایران، کوچک شدن اهمیت دولت یا دخالت دولت باشد من از آن استقبال می کنم. دولت گرایی هیچ چیز به درد بخوری برای ما نداشت و ما هر گاه دولت کوچکتر و ضعیف تری داشتیم، ملت ایران بهتر توانسته مسائل را پیش ببرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)