کد خبر: ۳۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر اسبق امور خارجه:
وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا برای شکست انقلاب مردم ایران دست به هر کاری زد اما موفق نشد گفت: آمریکا یک لحظه از توطئه برای براندازی نظام اسلامی ایران که خواسته مردم بوده دست بر نداشته است.

منوچهر متکی صبح امروز در اجتماع پایانی راهپیمایان 13 آبان روز ملی استکبارستیزی در شهر کرمان با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکت قهرمانانه جوانان این مرز و بوم بود و این اتفاق و این روز بزرگ تاریخی شد اظهارداشت: هر کدام از حوادث انقلاب منشا حرکت عظیمی برای آینده شد و پیام‌های زیادی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه 13 آبان در دهه چهل با تبعید امام راحل همراه بود اما این تبعید سرآغاز نهضتی عاشورایی شد افزود: مقابل حق نمی‌توان ایستاد و جریان باطل در برابر حق همیشه شکست خورده است.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه 13 آبان لبیک به ندای امام و رهبری است یادآور شد: در سال 1358 خوی استکباری آمریکا در ایران در هم شکسته شد و امنیت جهانی آمریکا زیر کشیده شد.

وی در تبیین چرایی 13 آبان در سال 58 گفت: مقام معظم رهبری در بیان ابعاد این حادثه می‌فرماید پرونده آمریکا در ظلم و ستم علیه مردم بسیار قطورتر از این حرف‌هاست.

متکی با بیان اینکه آمریکا یک لحظه از توطئه برای براندازی نظام اسلامی ایران که خواسته مردم بوده دست بر نداشته است افزود: آمریکا برای شکست انقلاب مردم ایران دست به هر کاری زد اما موفق نشد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت آمریکا ماهیت استکباری است و فرعون نیز در زمین اعلام خدایی کرد اما سرانجام نابود شد گفت: آمریکا در تمام سال‌ها در استراتژی خود، رهبری جهان را در سر می‌پروراند و برای رسیدن به رهبری دنیا نقشه‌ها کشید و توطئه‌ها انجام داد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه فهرست بلندی از تعاملات ظالمانه مبتنی بر استانداردهای دوگانه، مشروعیت بخشیدن به انسان‌های ظالم، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا وجود دارد بیان کرد: جرج بوش پدر بعد از آزادی کویت می‌گوید ما آمدیم تا سرنوشت یکصد ساله منطقه را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی شوروی بر طبل تک‌قطبی بودن جهان می‌کوبد بیان کرد: کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی را با اهداف خاص طراحی کردند و بعد از اینکه دیدند به نفعشان نیست از این کنوانسیون‌ها خارج شدند و زیر همه تعهدات خود زدند.

متکی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در برخورد با رویکردهای مستکبرانه آمریکا دشمن‌شناسی خوبی داشت و این خوی استکباری را تئوریزه کرده بودند گفت: دلایل و چرایی برخوردهایی که با آمریکا می‌شود را جوانان باید درک کنند و بدانند که جمهوری اسلامی از سر لجبازی در دنیا به مسئله‌سازی نپرداخته است.

وی با اشاره به اینکه منطق ما قرآن است و قرآن سرنوشت ظالمان و مستکبران عالم را بیان کرده افزود: ما در متن یک مبارزه حق علیه باطل هستیم و در شرایطی که کسی ریشه فتنه را اعلام نکرده بود، ایران این ریشه را شناسایی و به عالم معرفی کرد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه راه ما راه حضرت سیدالشهدا(ع) است و اباعبدالله الحسین(ع) نیز ظالمان جور را معرفی و اهداف آنها را به مردم زمان شناساند گفت: انقلاب اسلامی خواب آرام آمریکا را بر هم زد و خوی استکباری او را به دنیا معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نیازی به توضیح برای کارهای خود نمی‌دید اما امام(ره) آنها را مجبور به توضیح دادن در دنیا کرد افزود: آمریکا امروز اگرچه همان خوی را دارد اما به‌شدت ضعیف شده است.

متکی با بیان اینکه افول آمریکا اگر دیروز یک شعار بود امروز به یک بستر عملیاتی تبدیل شده است عنوان کرد: اگر تا دیروز با یک اشاره آمریکا تمام کشورها به خط می‌شدند، بیش از بیست سال در منطقه گرفتار شده و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجه آمریکا در ضعف شدیدی گرفتار شده است و ترامپ مثل ترسوها به کشورهای دنیا سفر می‌کند گفت: آمریکا سلاح و پول دارد اما در منطق کم آوردند و نمی‌توانند افکار عمومی جهان را همراه خود کنند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه نباید خط خود را گم کنیم و این خط مبتنی بر ایستادگی و مقاومت بر حق است افزود: اراده خداوند پیروزی حق است و چراغ راه ما در مسیر حق، ولی امر مسلمین جهان است.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی ضد حقوق بشر است و بر سایر کشورها تحریم ایجاد می‌کند تا به خواسته‌های پلید خود برسد بیان کرد: امروز سلاح آمریکا تزویر، فشار و تحریم اقتصادی و تبلیغات منفی است.

متکی با بیان اینکه شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران آغاز کردند اما به نتیجه دلخواه خود نرسیدند و برای آنها معلوم شد که ایرانی‌ها از مقاومت دست برنمی‌دارند خاطرنشان کرد: در اوایل دهه نود مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و حتی فرمودند در شرایط عادی هم اقتصاد مقاومتی یک رویکرد مبتنی بر استقلال کشور است اما جدی گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری راه را برای مذاکره باز کردند و نرمش قهرمانانه را ذکر کردند گفت: بلافاصله رهبرمعظم انقلاب فرمود به آمریکا اعتماد نکنید و عدم اعتماد به آمریکا یک رویکرد بود.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه آمریکا در منطقه اسیر شده در حالی‌که آمده بودند تا منطقه را به اسارت کشیده و به غارت ببرند افزود: آمریکائی‌ها در چهار موضوع به‌طور جدی ورود پیدا کردند و در تمام موضوعات با شکست روبه‌رو شدند.

وی با اشاره به اینکه در ونزوئلا فردی مخالف را به رسمیت شناختند اما مردم به میدان آمدند و آمریکا شکست خورد گفت: آمریکا در کره شمالی نیز شکست خورد و از اظهارات مسئولان کره شمالی مشخص است.

متکی با بیان اینکه برای همه مشخص شد که آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند و ایران این بدعهدی را برای دنیا پیش از همه آشکار کرده بود افزود: در برجام آمریکا بدعهدی خود را به‌طور کامل نشان داد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه مسئولان کشور مراقب باشند نمره منفی نگیرند و امروز جوانان ما دنبال عدالت‌خواهی در جامعه هستند افزود: نمی‌توان همزمان اقتصاد کشور را لیبرالی و مقاومتی اداره کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)