کد خبر: ۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای شهر کرمان مطرح شد:
نایب رییس شورای شهر: خیابان ۲۴ آذر علی رغم اینکه طرح ترافیکی به صورت قانونی اجرا شده و مصوبات شورای ترافیک را داشته است اما ظاهرا شهروندان از این طرح ناراضی هستند و این طرح به سمتی رفته که مردم را به تخلفات سوق داده است و ترافیک را به سمت کوچه ها منتقل کرده است.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: نایب رییس شورای شهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه ی علنی شورای شهر با ارائه کلیپی کوتاه مسائل ترافیک و تخلفاتی که در خیابان 24 آذر رخ داده بود را به نمایش گذاشت و گفت: یکی از مشکلاتی که موجب نارضایتی شهروندان شده است همین خیابان ۲۴ آذر است که علی رغم اینکه طرح ترافیکی به صورت قانونی اجرا شده و مصوبات شورای ترافیک را داشته است اما ظاهرا شهروندان و مدیران ترافیکی شهرداری از این طرح ناراضی هستند و این طرح به سمتی رفته که مردم را به تخلفات سوق داده است و ترافیک را به سمت کوچه ها منتقل کرده است.

به گزارش گفتارنو، شهردار کرمان خطاب به رامین ارجمند کرمانی گفت:از شما توقع دیگری داریم شما به عنوان یک کارشناس و مشاور درحوزه شهرسازی می توانید قبل از اینکه یک مشکل را به صحن شورا بیاورید موضوع را به شهرداری منتقل کنید تا کار کارشناسی آن طی شود، بعد از آن اگر ما اقدام نکردیم به صحن شورا بیاورید نه اینکه یکسری کدهایی را به مخاطبین و مردم بدهیم درحالیکه شهرداری اقداماتی انجام داده و مصوبات قانونی آن هم طی شده حالا اعضاء شورا نسبت به آن موضع گیری دارند.

سید مهران عالم زاده با بیان اینکه آنچه من دیدم انتقاد به شهرداری نیست بلکه انتقاد به عملکرد پلیس است، گفت:اینکه مردم وارد کوچه ممنوع می‌شوند بر می گردد به فرهنگ ترافیکی مردم که وارد کوچه ممنوعه می شوند و پلیس هم ناظر نیست.

او ادامه داد: مصوبات شورای ترافیک غیر از زحمت و بارمالی چیز دیگری برای شهرداری ندارد. این ضرورت و قاطعیت پلیس را می طلبدکه حضور فیزیکی داشته باشد و با متخلفان برخورد کند.

عالم زاده تصریح کرد: ما باید یک جلسه با حوزه ترافیک حمل و نقل شهرداری و پلیس داشته باشیم تا پلیس پای این قضیه بایستد. هرچند کارهای کارشناسی هم ممکن است بر اساس ضعف و قوت نیروی کارشناس ایراداتی داشته باشند.

رییس شورای شهر در دفاع از ارجمند کرمانی خطاب به شهردار گفت: سخنان ایشان انتقاد از شهرداری نبود بلکه ارائه یکی از مشکلات شهری بود و پیشنهاد ایشان این است که موضوع در شورای ترافیک مطرح شود.

محمد فرشاد با بیان اینکه همه می دانیم شهرداری در شورای ترافیک عضو است و و این طرح ترافیکی مصوبه شورای ترافیک بوده است، گفت:اما همه از چشم شهرداری می بینند و آقای ارجمند می‌خواستند عنوان کنند که فقط دست شهرداری نیست بلکه مصوبه شورای ترافیک بوده است و برای اصلاحات و یا کارهای کارشناسی بیشتر بازهم در شورای ترافیک مطرح شود.

در ادامه حسین چناریان به عنوان نماینده شورا در شورای ترافیک، اجرای پروژه بهمنیار- ۲۴ آذر را یک موضوع چند وجهی از نظرتخصصی و ترافیک دانست و گفت: یک دلیل اصلی مشکلات ایجاد شده عدم کارشناسی پروژه زیرگذر است. وقتی در این پروژه ازقبل کار کارشناسی انجام نشده این اثرات را به وجود می آورد با وجودهزینه 100 میلیاردی برای آن می بایست اثرات بهتری ایجاد می‌کرد.

چناریان ادامه داد: در کارگروه ترافیکی برای اصلاح ترافیکی این پروژه پیشنهاد شده خیابان ۲۴آذر حدفاصل چهارراه اقبال تا پنج راه دوطرفه شود که بار ترافیکی به سمت کشتارگاه نرود.

او خاطرنشان کرد: نکته ی شهردار نیز درست است باید در کارگروه ترافیک در کنار سایر مصوبات، تصویب شود که پلیس هم حضور داشته باشد اما بخش اصلی همچنان عدم توجه به مسائل کارشناسی طرح است.
در ادامه جلسه ارجمند کرمانی‌، خطاب به شهردار بار دیگر تاکید کرد:  منظور من کل مجموعه ترافیک بود و گفتم این طرح با اینکه مصوبه شورای ترافیک را دارد یکی از مشکلات شهری است و نمی خواستم ارگان خاصی را متهم کنم.

او اضافه کرد: انتظار می رود مسئولان کارهایی را انجام دهند که روز به روز معضلات کمتر و مشکلات برطرف شوند و برای شهروندان سهولت آفرین باشد. طرح باید ابتدا کارشناسی شود که مردم خودشان یاد بگیرند که چگونه رفتار کنند نه اینکه با ضرب و زور پلیس آنها را وادار به اطاعت از قانون کنیم.

عالم زاده در واکنش گفت: معمولا کسانی که مراجعه می کنند و طرحی را مشکل آفرین می کنند ذی ضرران هستند باید این قضیه را هم دید که کسانی که مراجعه نمی‌کنند راضی هستند.

او با بیان اینکه معمولا کسی که منتقداست مراجعه می کند، گفت: با نظر سنجی می توان فهمید که یک طرح چه قدر مورد رضایت قرار گرفته است، در بحث مسائل شهری به هر حال ذینفعان و ذی ضرران هستند که ما باید به سمت ذینفعان بیشتر اقدام کنیم.

در پایان محمد جواد کامیاب گفت: بعد از اینکه موضوعی در کارگروه ترافیک شهرداری مطرح می شود به شورای ترافیک استان می رود و در آنجا نهایی می شود و ما بعد از استان نمی توانیم کاری بکنیم. اما من پیشنهاد دارم بعد از اینکه موضوعی در کارگروه ترافیک شهرداری مطرح و چکش کاری شد قبل از شورای ترافیک استان به شورای شهر بیایید که در اینجا هم چکش کاری شود بعد به شورای استان برود. که با موافقت اعضا روبه رو شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)