کد خبر: ۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
آذری جهرمي با توجه به طرح سوال زرآبادي بايد در هفته‌هاي آتي درباره تخلفات نسبت داده شده به خواهرزنش در مجلس شوراي اسلامي حاضر شود و همين مساله مي‌تواند از نشستي با حاشيه‌هاي فراوان و البته روشنگرانه خبر دهد.

جدال خانم نماينده و آقاي وزير از نخستين روزي آغاز شد كه حسن روحاني، محمدجواد آذري‌جهرمي را به عنوان وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات به دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد. آن روزها بسياري از اصلاح‌طلبان با يادآوري سوابق آذري‌جهرمي نسبت به معرفي اين وزير پيشنهادي اعتراض داشته و خواستار معرفي گزينه‌اي ديگر بودند ولي در اين ميان يكي از اعضاي فراكسيون اميد دست روي عملكرد جهرمي گذاشت و او را با سوابق غيرسياسي‌اش به بار انتقاد گرفت. اين گلايه‌هاي جناحي و آن انتقاد غيرجناحي به روحاني اما كارساز نشد تا امروز رداي جوان‌ترين وزير دولت بر دوش آذري‌جهرمي باشد. از آن روز تاكنون حدود 2 سال گذشته ولي جدال آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات دولت دوازدهم و سيده‌حميده زرآبادي، نماينده اصلاح‌طلب قزوين در مجلس دهم همچنان ادامه دارد.

نكته قابل ‌توجه در اين ميان آن است كه عمده انتقادات جهرمي از زرآبادي و بالعكس از طريق رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌شود؛ به اين معنا كه زرآبادي در مصاحبه‌اي مطلبي را عليه جهرمي مطرح مي‌كند و جهرمي نيز در مقابل در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر يا اينستاگرام پاسخي را همراه با ادعايي جديد عليه زرآبادي مطرح مي‌كند. در تازه‌ترين دور اين زد و خوردها، نماينده اصلاح‌طلب مجلس در جريان نشست خبري خود كه در خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد از نقش يك رسانه حامي وزير ارتباطات در ماجراي شركت‌هاي ارزش افزوده يا «وس» سخن به ميان آورد. او گفت:«از آقاي جهرمي مي‌خواهم در مورد شركت‌هاي ارزش‌افزوده زيرمجموعه سايت انتخاب توضيح دهند. گزارشي به دستم رسيده كه اين شركت‌ها براي مهر ماه مبلغ ۵۳۴ ميليون درآمد داشته‌اند؛ حال از وزير ارتباطات مي‌خواهم يا اين گزارش‌ها را رد كنند يا به آن پاسخ دهند.»

 

جدال توييتري

پس از اين نشست خبري بود كه برخي كاربران شبكه اجتماعي توييتر كه زرآبادي، آنها را «نزديك به آذري‌جهرمي» خوانده به انتقاد از اظهارات او پرداختند و زرآبادي را حامي تخلفات شركت‌هاي خدمات ارزش افزوده معرفي كردند. حال آنكه اين نماينده مجلس پيش از اين انتقادات در جريان همين نشست خبري گفته بود كه «آقاي وزير، نياز به من و امثال من ندارد و آنقدر رسانه دارد كه تا كورترين نقطه كشور هم حرف ايشان را خواهند شنيد ولي حرف بنده را آن‌ طور مي‌شنوند كه ايشان دوست دارند. بنده اعلام مي‌كنم كه مي‌خواهم با تخلف شركت «وس» مقابله كنم. آقاي وزير مي‌گويد كه صحبت عجيب يك نماينده در حمايت از تخلف! اينكه بخواهي جو رواني ايجاد كني، منطقي نيست!»

زرآبادي همچنين به انتقاد از برخي حمايت‌هاي رسانه‌اي از وزير ارتباطات پرداخت و تاكيد كرد كه «مردم مي‌توانند فهرست رسانه‌هاي حامي وزارت ارتباطات را متوجه شوند.» اشاره او احتمالا به حذف خبر مربوط به سوالش از وزير ارتباطات درباره نقش «ثنا اسديان» در قراردادهاي بيمه‌اي شركت رايتل است كه ساعتي پس از انتشار از خروجي دو خبرگزاري صاحب‌نام و نزديك به جريان اصلاحات حذف شد. او همچنين از پرداخت مبالغي به برخي كاربران شبكه اجتماعي توييتر براي حمايت از وزير ارتباطات انتقاد كرد و خواستار مشخص شدن محل اين پرداخت‌ها شد.

 

پرونده ‌سازي امنيتي؟

زرآبادي همچنين مدعي شد كه پس از طرح سوال از آذري‌جهرمي درباره رصد هاتگرام و تلگرام طلايي، وزير جوان با شوراي نگهبان و شوراي عالي امنيت ملي مكاتبه كرده و اين دو نهاد به زرآبادي اعلام كرده‌اند كه سوال مذكور «امنيتي» است. اين ادعا تا لحظه نگارش اين گزارش هرگز از سوي وزير جوان تاييد يا تكذيب نشده ولي نكته قابل ‌توجه آن است كه هاتگرام و تلگرام طلايي چندي پيش به دليل سوءاستفاده از اطلاعات كاربران از گول‌پلي حذف شدند. با اين حال اظهارات زرآبادي در نشست خبري مذكور به خانواده و نزديكان جهرمي نيز رسد تا جايي كه او از حقوق 69 ميليون توماني «ثنا اسديان» خواهرزن آذري‌جهرمي سخن به ميان آورد.

اين اظهارات از سوي جهرمي كه اين روزها به دليل اعلام مبالغ كسر شده از حساب‌شان توسط شركت‌هاي ارزش افزوده نامش به طور مداوم در توييتر به چشم مي‌خورد، بي‌پاسخ نماند و او از اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خواست تا با حضور در لايو شبكه اجتماعي اينستاگرام به ادعاهاي خود پاسخ داده و اسناد مدنظرش را ارايه دهد.

زرآبادي اما در مقابل به‌ جاي حضور در لايو اينستاگرام، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات را به مناظره در حضور خبرنگاران در محل خبرگزاري فارس دعوت كرد. با اين حال نكته قابل‌ توجه در اين ميان آن است كه جهرمي با توجه به طرح سوال زرآبادي بايد در هفته‌هاي آتي درباره تخلفات نسبت داده شده به خواهرزنش در مجلس شوراي اسلامي حاضر شود و همين مساله مي‌تواند از نشستي با حاشيه‌هاي فراوان و البته روشنگرانه خبر دهد.

منبع: اعتماد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)