کد خبر: ۳۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره

رئیس جمهور با تاکید بر این که همه با شفافیت و عزم راسخ با فساد در جامعه مبارزه کنیم گفت: باید با هر کس که در کشور دستش آلوده به فساد است برخورد کنیم. ما در زمینه مبارزه با فساد نباید نه جناح و نه حزب را بشناسیم بلکه همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.

رییس جمهور از رییس دستگاه قضا تعیین تکلیف پرونده بابک زنجانی و اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی در سرعت رسیدگی به پرونده دو میلیارد دلاری را خواستار شد که به گفته وی دولت یازدهم ۱۰ ماه وقت داشت آن را از دست آمریکا درآورد، اما کاری نکرد .

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری صبح یکشنبه در جریان سفر به استان یزد در جمع مردم یزد با تاکید بر لزوم تلاش و فعالیت همه مسوولان در زمینه مبارزه با فساد اظهار کرد: دولت در سه لایحه مهم راه‌های اساسی مبارزه با فساد را روشن کرده و تاکنون دو لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

وی با تاکید بر این که مهمترین مسئله در مبارزه با فساد، شفافیت است خاطر نشان کرد: همه مردم و مسوولان و همچنین شرکت‌های دولتی و دستگاه‌ها باید کاری که را انجام می‌دهند، با شفافیت برای مردم تشریح کنند. همچنین درآمدها و فعالیت‌های شرکت‌ها و کار نهادها باید کاملا روشن باشد و مشخص باشد که چه چیزی از بودجه بیت المال مصرف کردند و برای آبادانی کشور چه کاری انجام دادند.

نگذاریم خواسته آمریکا از حنجره عده‌ای خاص برآورده شود
در ابتدای این مراسم و در پی دلیل شعاری انتقادی برخی حاضران رئیس جمهور گفت: صدای شما مردم صدای این چند نفر جوان نیست. شما مردم بزرگ و مهربان در خط انقلاب هستید و اختلاف و فاصله، خواست آمریکاست. صدای شما مردم صدای این چند نفر جوان نیست. شما مردم بزرگ و مهربان در خط انقلاب هستید و اختلاف و فاصله، خواست آمریکاست. دوی اظهار داشت: نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود، گر چه این عده بسیار کم و محدود در کشورند ولی این گروه کم و کوچک را به وحدت دعوت می‌کنیم.

رئیس جمهوری افزود: لایحه شفافیت یکی از لوایحی مهمی است که دولت تقدیم مجلس کرده و امیدواریم نمایندگان مجلس در آینده نزدیک بتوانند این لایحه را تصویب کند. روحانی با اشاره به تقدیم لایحه مبارزه با فساد از سوی دولت به مجلس خاطر نشان کرد: لایحه سوم که لایحه تعارض منافع است نیز پس از بررسی در دولت د رآینده تقدیم مجلس خواهد شد.

وی با تاکید بر این که همه با شفافیت و عزم راسخ با فساد در جامعه مبارزه کنیم گفت: باید با هر کس که در کشور دستش آلوده به فساد است برخورد کنیم. ما در زمینه مبارزه با فساد نباید نه جناح و نه حزب را بشناسیم بلکه همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.

قوه قضاییه درباره فساد میلیارد دلاری توضیح دهد
رئیس جمهوری اظهار کرد: از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند ، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را نیز برای مردم توضیح دهند؛ این که هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقای که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است. رئیس جمهوری اظهار کرد: از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند ، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را نیز برای مردم توضیح دهند؛ این که هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقای که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است.

وی با طرح پرسش‌هایی از جمله اینکه چه کسانی مسئول هستند؟ چرا درباره آنهایی که در این پرونده نقش داشته‌اند، برای مردم توضیح داده نمی‌شود؟ ادامه داد: من از همه مسوولان می‌خواهم این دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند؛ این پول نفت، خزانه و بیت المال بوده است.

رییس جمهور با درخواست از همه مسئولین و ارگان‌ها نسبت به رسیدگی به وضعیت دو میلیارد دلار پولی که به گفته وی به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت که این پول را از حلقوم آمریکا درآورد، اما دست روی دست گذاشت،گفت: چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضاییه باید به سرعت به این پرونده رسیدگی کند و تا امروز خبری نشده است؛ ما می‌خواهیم پرونده دو میلیارد دلاری برای مردم روشن شود. روحانی تصریح کرد: اگر امروز، روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را برای مردم توضیح دهید تا مردم خوشحال شوند و بدانند عزم امروز ما برای مبارزه با فساد جزم است.

روحانی با اشاره به این که باید پرونده 947 میلیون دلاری و وضعیت نهادهایی که بیش از 700 میلیون دلار بدهکاری دارند برای مردم توضیح داده شود، اظهار کرد: وزیر نفت را مسئول می‌کنم که پرونده 700 میلیون دلار پول نفت را برای مردم توضیح دهد و رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم که در باره پرونده دو میلیارد دلاری برای مردم توضیح دهد. دستگاه‌های نظارتی را مسئول می‌کنم تا درباره پرونده 947 میلیون دلاری به مردم توضیح دهند.

با سروصداکردن درباره مقابله با فساد مالی سر مردم کلاه نمی‌رود

وی ادامه داد: فساد دانه درشتان کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنند؟ با بردن چند نفر به دادگاه و تبلیغ و سر و صدا کردن سر مردم کلاه نمی‌رود. باید بیان شود در این پرونده‌ها چه کسانی مسئول بوده‌اند؟ قضات و دادستان‌های شریف نترسند و به این جناح و آن جناح نگاه نکنند. من مورد به مورد در استان‌های مختلف این رقم‌ها را برای مردم اعلام می‌کنم باید توضیح داده شود که این پول‌ها کجا رفته است.

در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد
رئیس جمهوری عنوان کرد: عده‌ای از افرادی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه های گذشته در برخی از روزنامه ها نوشتند که این دولت در سال گذشته یعنی سال 97 با ارز 4 هزار و 200 تومانی 18 میلیارد را بر باد داد. من به رئیس بانک مرکزی دستور دادم تمام پول هایی که سال گذشته در 6 ماه اول داده شده به هر نرخی بوده به صورت لیستی اعلام کند و چند روز پیش نامه آن را برای من نوشته و من به بانک مرکزی گفتم آن را منتشر کند که همه آن را ببینند. از این 18 میلیارد پارسال 7.3 میلیارد کالای اساسی وارد شده یعنی کالای اساسی مورد نظر مردم و همچنین کالاهای درمانی و پزشکی وارد شده است که مورد به مورد روشن است.

روحانی ادامه داد: در این دولت 1 ریال و 1 دلار گم نخواهد شد آن در دوران دیگر بود که میلیاردها دلار گم شد و پیدا نکردید. بنابراین راه را اشتباه نروید. مردم یزد شما چند سرمایه بزرگ دارید که خداوند به شما داده و به مردم دیگر هم داده است اما اینجا معروف است. 26 سال است جوانان شما در کنکور رتبه اول شدند. سخت کوشی مردم یزد جزو ذات آنها است. همه قنات های یزد حکایت از سخت کوشی مردم یزد دارد. برای این استان 2 کار بزرگ باید انجام شود: اولین اقدام بزرگ، مسئله آب است. چه آب صنعتی و کشاورزی چه آب آشامیدنی. من در اینجا اعلام می کنم در شورای عالی آب تصویب کردیم آب آشامیدنی 30 سال آینده استان یزد تأمین است.

سلام بر خاتمی
روحانی در پایان عنوان کرد: سلام می‌کنیم به سیدمحمد خاتمی افتخار ایران و افتخار این دیار یعنی یزد.

منبع: تابناک

برچسب ها: روحانی ، رییس جمهور ، یزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)