کد خبر: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وی به نقش رسانه‌های جمعی در فضای کنونی نیز اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاه‌بخشی به جوامع با تحلیل و تفسیر داشته باشند و معتقدم رسانه خوب، رسانه‌ای است که قدرت تحلیل و انتخاب مخاطب را بالا ببرد.

نشریه‌ی «ستاره صبح» که از سال 88 تا کنون به‌صورت «هفته‌نامه» منتشر می‌شد، از 27 دی‌ماه امسال اولین شماره‌ی خود را در قالب «روزنامه» منتشر می‌کند.

علی صالح‌آبادی - مدیرمسوول روزنامه «ستاره صبح» - در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: هفته‌نامه «ستاره صبح» از 16 آبان 88 روی پیشخوان دکه‌های روزنامه‌ها قرار گرفته و اکنون ششمین سال انتشار خود را سپری می‌کند. این هفته‌نامه از 27 دی‌ماه با عنوان روزنامه انتشار می‌یابد.

وی درباره‌ی محور و موضوعات این هفته‌نامه نیز گفت: این هفته‌نامه، نشریه‌ای مخاطب‌محور و محتوایی بود و بیشتر جنبه‌ی تحلیلی - تفسیری داشت تا جنبه‌ی خبری. بیشتر مطالب آن نیز تحلیلی و در حوزه‌های اقتصادی، اندیشه، تاریخ، سیاست و بین‌الملل بود. حالا و در ششمین سال انتشار این هفته‌نامه، تصمیم داریم از 27 دی‌ماه ترتیب انتشار هفته‌نامه‌ی «ستاره صبح» را به روزنامه تبدیل کنیم.

صالح‌آبادی درباره‌ی دلیل تبدیل شدن هفته‌نامه «ستاره صبح» به روزنامه نیز اظهار کرد: با بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بیشتر مردم به‌جای ماهنامه یا هفته‌نامه، بیشتر به خواندن روزنامه‌ تمایل دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این اقدام را انجام دهیم.

مدیرمسوول روزنامه‌ی «ستاره صبح» تأکید کرد: آخرین شماره هفته‌نامه «ستاره صبح» که شماره 259 آن است، 20 دی‌ماه منتشر خواهد شد و سپس با قالب «هفته‌نامه» خداحافظی می‌کنیم.

صالح‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که مشی روزنامه‌ی «ستاره صبح» چه خواهد بود؟ گفت: مانند پنج سال گذشته، مشی این روزنامه نیز میانه و اصلاح‌طلبانه است. شعار ما نیز همان است که از همان ابتدا داشتیم و برگرفته از شعر حافظ است که می‌گوید: «آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا» این مفهوم اکنون نیز در دنیای مدرن کاربرد دارد، بویژه در میان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در دوران ریاست جمهوری اوباما که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند به جای جنگ، مدارا کنند.

او تأکید کرد: همیشه باید با دوستان با مروت رفتار کرد. مروت یعنی این‌که با انصاف و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی با افراد مدارا کرد. بنابراین مشی ما مدارا و جوانمردی با دوستان است. به نوعی دوست داریم با آن‌هایی که مخالفان سیاسی ما هستند، مدارا کنیم نه نزاع.

وی به نقش رسانه‌های جمعی در فضای کنونی نیز اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاه‌بخشی به جوامع با تحلیل و تفسیر داشته باشند و معتقدم رسانه خوب، رسانه‌ای است که قدرت تحلیل و انتخاب مخاطب را بالا ببرد.

علی صالح‌آبادی پیش از این، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسوول روزنامه هم‌بستگی (81-86) بوده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)