کد خبر: ۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهور در سیرجان:
رییس جمهور در آیین افتتاح طرح‌های معدنی و فولادی و طرح‌های صنعت، آب و برق استان کرمان در سیرجان گفت:از آغاز انقلاب تاکنون، به جزء مسائل دفاع مقدس و ایستادگی در برابر فشار‌های خارجی و موفقیت‌های کسب شده در کشور، در بخش‌های مختلف فناوری، اقتصاد و علم و دانش کار‌های بسیار بزرگی در این کشور انجام گرفته است.

گغتارنو / سمیرا کریمی افشار :  

رییس جمهور در آیین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت، آب و برق استان کرمان در سیرجان گفت:از آغاز انقلاب تاکنون، به جزء مسائل دفاع مقدس و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و موفقیت های کسب شده در کشور، در بخش های مختلف فناوری، اقتصاد و علم و دانش کارهای بسیار بزرگی در این کشور انجام گرفته است.

به گزارش گفتارنو، رییس جمهور در ادامه صحبت هایش از خاطره خود درخصوص مراحل ساخت موشک فاو ایرانی و ضد زره در دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت و افزود: زمانی بود ما موشک برای زدن جنگنده های عراقی نداشتیم و من در آن دوران ۳۰ شب به فرودگاه مهرآباد می رفتم و موشک هایی را آزمایش می کردم تا به جنگنده های عراقی برسد.هرچند توانستیم موشک هایی بسازیم اما این موشک ها در اواخر جنگ به ما پاسخ دادند.

رییس جمهور افزود: اما امروز در پدافند هوایی در جایگاهی هستیم که یکی از کشورهای مهم آسیایی در مذاکرات گفت: افتخار می کنیم که شما مسلمانان ایرانی توانستید با دست خود موشکی بسازید که پهپاد آمریکایی را سرنگون کند.

رییس شورای امنیت ملی در ادامه به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تحول زیادی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان از سال ۹۲ تاکنون اتفاق افتاده به گونه ای که روزانه یک و نیم تا دو نفر دانشمند متخصص ایرانی که در دانشگاه های برتر دنیا درس خواندند، به کشور بازگشته و در ایران مشغول کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز فناوری و شرکت ‌های دانش بنیان یک بار سخت و سنگینی بر دوش دارند و در این زمینه استعدادهای خوبی در ایران داشته و در زمینه شبکه ملی اطلاعات گام‌های بسیار بزرگی برداشته ایم اظهار کرد: امروز ماندن بر روی افکار گذشته ضرر کشور و مردم است. نباید کند حرکت کنیم و عقب بمانیم و در این زمینه دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی انجام دادند و قطعا ما نمی‌توانیم از علم و فناوری و دانش دنیای امروز عقب بمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه ما در گذشته توانایی ساخت سد را نداشتیم، گفت: اما امروز نه تنها می توانیم برای خود بلکه برای کشورهای منطقه نیز سد سازی کنیم.

وی افزود: ما در حوزه سدسازی صاحب قدرت اجرایی هستیم و اگر سدسازی های سالهای گذشته نبود در سیل فروردین ماه سال جاری که ۲۵ استان کشور درگیر شدند جان مردم به خطر می افتاد.

رییس جمهور همچنین به توان ساخت نیروگاه برق اشاره کرد و گفت: امروز به مرحله ای از صنعت برق دست پیدا کرده ایم که نه تنها می توانیم برای خودمان نیروگاه بسازیم، بلکه کشورهای همسایه نیز از ما می خواهند برایشان نیروگاه بسازیم.

وی یادآور شد: در حوزه گاز، نیز در ابتدای دولت یازدهم، در تابستان سال ۹۲ در حوزه گازخودکفا بودیم اما در زمستان با کمبود و حتی قطع گاز به خصوص در شهرهای شمالی استان مواجه شدیم.

روحانی ابراز داشت: مشکل تا آنجا بود که ترکیه ۹ برابر قیمت گاز را به ما می فروخت و دولت قبلی مجبور بود برای رفع این مشکل تا ۹برابر قیمت پول به ترکیه پرداخت کند تا مشکل گازرسانی به این مناطق را حل کند. اما امروز نه تنها در تابستان بلکه در زمستان ایران به عنوان صادر کننده گاز به کشورهای ترکیه و عراق عمل می کند.

روحانی به میدان جدید نفتی کشف شده در کشور نیز اشاره کرد و گفت: ۵۳ میلیارد بشکه نفت در این مخزن اکتشاف قطعی شده و این تنها تخمین نیست و ما به نفت رسیدیم.

آنطور که رییس دولت تدبیر و امید گفت: یکی از برنامه های این دولت حمایت از صنعت ریلی در کشور بوده است. در همین راستا روحانی گفت: امروز توانسته ایم ریل و واگنی را که تا دیروز از کشورهای دیگر خریداری می کردیم، را در داخل تولید کنیم و امروز استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به خط ریل متصل شده اند و به زودی شهرهای میانه و بستان نیز به خط ریلی متصل می شوند و در سال آینده یزد به اقلید و در نتیجه به شیراز وصل می شود و می توان این ادعا را داشت که امروز صاحب این قدرت هستیم.

روحانی ادامه داد: با همه تلاش‌هایی که ما انجام می‌دهیم اگر با فناوری روز آشنا نشویم و در وادی فناوری روز قرار نگیریم عقب می‌مانیم امروز در دنیا هوش مصنوعی سرآمد کارهاست، اساس جهان به سمت دیگری حرکت می‌کند و ما اگر در این زمینه عقب بمانیم، نمی‌توانیم شاهد رقابت خود با دنیای پر پیچ و خم امروز باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)