کد خبر: ۳۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان خبر داد:
استاندار کرمان گفت: در مجموع ۱۰۵۷ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۷۸۵ نفر اشتغال در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهور بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

دکتر محمدجواد فدایی صبح امروز ۲۱ آبان ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور رییس جمهور اظهار کرد: روز گذشته با حضور رییس جمهور تعدادی طرح اقتصادی در شهرستان های بافت، رفسنجان و سیرجان افتتاح شد و امروز تعداد دیگری پروژه زیربنایی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می شود.

وی افزود: طرح هایی که در این دو روز بهره برداری شده و می شود بخشی با اعتبارات دولتی و بخشی با اعتبارات بخش خصوصی اجرا شده است.

فدایی تصریح کرد: در سفر رییس جمهور اسلامی ایران به استان کرمان عملیات اجرایی در بخش دولتی ۷ پروژه با ۱۸۶۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفری آغاز می شود و ۹۲ پروژه بخش دولتی با ۲۸۲ میلیارد تومان و اشتغال ۹۶۷ نفر بهره برداری می شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان کرد: در بخش خصوصی نیز عملیات اجرایی ۶۹ پروژه با ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۴۱ نفر آغاز می شود و ۸۸۹ پروژه با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۴۷۷ نفر بهره برداری می شود.

استاندار کرمان گفت: در مجموع ۱۰۵۷ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۷۸۵ نفر اشتغال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

فدایی با اشاره به امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمان، گفت: استان کرمان یک استان معدنی و به عنوان بهشت معادن ایران لقب دارد به ‌طوری‌ که ذخیره معدنی استان کرمان هم اکنون ۶ میلیارد تن انواع محصولات است.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول اشتغال در حوزه معدن، رتبه اول میزان استخراج معدنی، رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است بیان کرد: تاکنون در استان کرمان حدود ۲۶ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدن داشتیم و در این راستا نیز اکتشاف ۲۰ هزار کیلومتر مربع دیگر در دستور کار قرار گرفته که این میزان سالی ۱۱ درصد از وسعت استان را در برمی‌گیرد که باید وسعت این اکتشافات را سالانه بیشتر کرده زیرا با این روند اگر پیش برویم حدود ۸ سال طول می‌کشد تا اکتشافات کل استان به اتمام برسد که خیلی دیر است.

وی از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: ۷ اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد که از آن تعداد، ۵ اثر در دولت تدبیر و امید به ثبت جهانی رسیده ضمن آنکه ۵ فرودگاه فعال نیز در استان کرمان وجود دارد و ۳۲۰ واحد بوم‌گردی در استان ایجاد شده که همگی نشان از ظرفیت های خوب گردشگری استان کرمان است.

فدایی با بیان این مطلب که ۴ گمرک تجهیز شده در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: با توجه به تعداد روزهای آفتابی در استان کرمان، لذا امکان خوبی در استان کرمان برای بخش انرژی خورشیدی داریم همچنین در برخی نقاط استان وزش بادهای خوبی داریم که در آن نقاط نیز پتانسیل راه‌اندازی انرژی بادی وجود دارد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به بارش‌های کم در استان کرمان، عنوان کرد: استان کرمان با خشکسالی چندین ساله ای روبرو است که در راستای صرفه جویی از آب به ویژه در بخش کشاورزی، ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار و در احداث گلخانه ۶۰ درصد نسبت به ابتدای این دولت رشد داشته ایم.

استاندار کرمان با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در استان نیز بیان کرد: براساس گزارشات موجود در ۴ ماهه اول امسال میزان سرمایه‌گذاری در استان کرمان ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به سفرهای رییس جمهور به استان کرمان و مصوبات سفرهای گذشته، اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان کرمان در مجموع ۴۳ مصوبه داشتیم که برای اجرای آنها مقرر بود ۹۶۸ میلیارد تومان اعتبار طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت شود و ۴۶ طرح خصوصی در این سفر داشتیم که بخش ارزی آن صد در صد تامین شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: برای اجرای این مصوبات تاکنون یک هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، بنابراین درصد تحقق اعتباری مربوط به این پروژه‌ها نسبت به درصد مصوب، ۱۳۶ درصد بوده و برای اتمام کامل این مصوبات به ۹۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی مهمترین مشکل استان را کم آبی دانست و بیان کرد: ۱۳ شهر استان کرمان با بحران آبی مواجه است و شهر کرمان تنها مرکز کشور بوده که با این مشکل جدی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که در این راستا ۱۹ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از چاه ها و منابع آب زیرزمینی را داریم

فدایی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت استان در ۴ دهک پایینی جامعه قرار دارند، اظهار کرد: شاخص بهره‌مندی از آب روستایی در استان کرمان ۱۰ درصد از متوسط کشور پایین‌تر است و همچنین در تخت بیمارستانی نیز استان کرمان پایین تر از متوسط کشور قرار دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)