کد خبر: ۳۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهور در نشست خبری خود در کرمان مطرح کرد:
رییس جمهور در ادامه گفت: با توجه به بافت تاریخی مناسبی که کرمان دارد اگر یک مکان برای این کار انجام گیرد خوب است. یکی از کارهای ما ایجاد یک پارک علم و فناوری در رفسنجان بود که بتواند در زندگی جوانان تحول ایجاد کنند از استاندار هم می خواهیم یک مکان را برای کارخانه نواوری پیشنهاد دهند.امیدوارم بتوانیم به قولهایی که در این سفر به مردم رفسنجان و دیگر شهرستان ها دادیم عمل کنیم.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: رییس جمهور در برنامه پایانی سفر خود به کرمان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز درمحل استانداری کرمان برگزار شد، به سفر دوروزه خود به کرمان، رفسنجان، سیرجان وبافت اشاره کرد و گفت: از حضور پرشور مردم خونگرم رفسنجان و همینطور مسئولین استانی که نظم و امنیت را برقرار کردند تشکر می‌کنم.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام حسن روحانی افزود: در رفسنجان، بافت، سیرجان و کرمان پروژه‌های بسیار مهمی افتتاح شد؛ که از جمله آن افتتاح ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه بود که بسیار برای ما خوشحال کننده است.

رییس جمهور یادآور شد: ما شاهد افتتاح بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پروژه‌های صنعتی بودیم که از جمله آن افتتاح آهن اسفنجی در بافت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال، همچنین مجموعه پروژه‌های گل گهر با ظرفیت ۲ میلیون تن بود.

وی ادامه داد: افتتاح کارخانه جهان فولاد و نیروگاه گهران و همینطور طرح‌ها و پروژه‌هایی که در جلسه شورای اداری کرمان ازجمله افتتاح بیش از ۱۱۰۰ پروژه دربخش کشاورزی افتتاح شد بسیار برای ما خوشحال کننده بود.

روحانی خاطرنشان کرد: عمده پروڗه‌های بخش نیرو و صنعت دیروز افتتاح شد. یک مرکز صنعتی آنهم کارخانه اسیدسولفوریک رفسنجان بود که امروز افتتاح شد.

رییس جمهور باردیگر اذعان داشت: امیدوارم این سفر و افتتاح این پروژه‌ها خیر و برکت برای مردم استان کرمان داشته باشد.
 
در ادامه نشست خبری، خبرنگار صدا و سیما از رییس جمهور سوال کرد، چه برنامه‌ای برای واحد‌های صنعتی نیمه فعال و راکد استان دارید، که ایشان پاسخ دادند: در واحد‌های نیمه فعال در سراسر کشور تصمیم وزارت صنعت و معدن و تجارت این است که با کمک بانک مشکلشان حل شود در همین راستا سهم خوبی نیز برای کرمان مدنظر خواهد بود.

روحانی افزود: تلاش ما این است که طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم، اما به طور طبیعی طرح‌های جدیدی هم افتتاح می‌شود. اما مهم‌ترین کار این بود که آب آشامیدنی مردم برای بازه زمانی ۳۰ سال آینده تامین شود و این کار به کمک دولت و بخش خصوصی انجام خواهدشد. چراکه کرمان و یزد از استان‌هایی هستند که با بحران کم آبی مواجه اند.

رییس جمهور تاکید کرد: پروژه‌های نیمه فعال هم مهم هستند و ما بانک‌ها را برای این کار حتماً تشویق می‌کنیم.

پرسش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، اما درخصوص پروژه‌های پتروشیمی بود که معطل مجوز و تامین اعتبار می‌باشند، همینطور آخرین فرآیند تفویض اختیار در کرمان را مورد پرسش قرار داد. و روحانی درپاسخ گفت: پروژه‌های پتروشیمی منتظر اعتبارات هستند و باید بخش خصوصی، بانک‌ها و همینطورصندوق توسعه ملی کمک کنند.

وی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها نیز گفت: این موضوع قبلا در دولت مطرح بود و رهبری نیز فرمودند به بخشی از استان‌ها اختیارات را تحویل دهید و آزمایش کنید که چگونه اجرا می‌کنند.

روحانی ادامه داد: حتماً چند استان پایلوت می‌شوند اگر موفق بودند به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا می‌کند؛ و این کار بسیار درستی است که می‌تواند طول مجوز‌ها و پروژه‌ها را کوتاه کندو همینطور تخصیص اعتبارات در زمینه مسائل مربوطه به بانک‌ها را استان‌ها بهتر می‌توانند کمک کنند.

رییس جمهور وعده داد: این کار در دست دولت است و کرمان هم شاید در پایلوت قرار گیرد.

در ادامه خبرنگار روزنامه سراسری جام جم پرسید: بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش فولاد است برنامه دولت برای سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها به خصوص زغال سنگ چیست؟ که روحانی در پاسخ گفت:کرمان یک استان معدنی است. مجتمع گل گهر یک مرکز بسیار مهم و مرکز تولید فلزی ماست من همیشه توصیه کردم از معادن بیشتر استفاده کنیم و معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 
البته در برخی از موارد ممکن است معادن ما مشکل محیط زیستی داشته باشند،اما برنامه اصلی ما واگذاری این معادن به بخش خصوصی است تا بانک ها هم بتوانند به آنها کمک کنند.

خبرنگار هفته نامه ندای وحدت کرمان به معضلات استان کرمان اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای ریزگردهای شرق استان، بحران خشکسالی تالار جازموریان و توسعه راه آهن نیاز به شبکه ریلی و همچنین بیکاری جوانان و استارتاپ‌ها چه تدابیری دارد؟

رییس جمهور در پاسخ گفت: در کرمان موقعیت های زیادی وجود دارد از جمله صنعت گردشگری که می تواند اشتغال آفرین باشد. در کرمان فقط مردمانش معروف نیستند بلکه قالی، زیره و همینطور پسته آن هم معروف است. به علاوه اینکه کرمان جاذبه های تاریخی و همچنین صنایع دستی خوبی دارد.

روحانی در ادامه به شرکت های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم نسل جوان و تحصیل کرده و مشغول کار کنیم باید دانش بنیان ها را توسعه دهیم.

وی به یک کار خانه قدیمی در یزد اشاره کرد که حالا تبدیل به یک کارخانه نوآوری شده است که شبیه کارخانه نوآوری در تهران است.

رییس جمهور در ادامه گفت: با توجه به بافت تاریخی مناسبی که کرمان دارد اگر یک مکان برای این کار انجام گیرد خوب است. یکی از کارهای ما ایجاد یک پارک علم و فناوری در رفسنجان بود که بتواند در زندگی جوانان تحول ایجاد کنند از استاندار هم می خواهیم یک مکان را برای کارخانه نواوری پیشنهاد دهند.

خبرنگار نشریه فراتراز چپ به نمایندگی از نشریات جنوب سوالش را اینگونه مطرح کرد، چرا فقط در شمال کرمان چندین پروژه افتتاح گردید؟باتوجه به اینکه شما دولت اعتدال هستید، چرا این اعتدال شامل جنوب نمی شود؟ رییس جمهور پاسخ داد: این پروژه هایی که می گوید افتتاح شده پروژه های معدنی هستند و خود به خود در جایی که معدن وجود دارد تشکیل می شوند.

روحانی افزود: اما برای جنوب نیز اقدامات خوبی در راستای حل مسائل روستایی و کشاورزی انجام گرفته و امروز در بخش کشاورزی ۱۱۰۰ پروژه داشتیم که بخشی از آن برای جنوب بود.

وی با تاکید براینکه مادر جنوب باید صنایع بسته بندی و گلخانه و راه آهن بیشتر کار کنیم،گفت:جنوب استعداد خوبی در گردشگری دارد و من هم افتخار می کنم اگر فرصت شد روزی در جنوب هم حضور پیدا کنم.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم به قولهایی که در این سفر به مردم رفسنجان و دیگر شهرستان ها دادیم عمل کنیم.همچنین از استاندار می‌خواهم موارد گفته شده را دنبال کنند تا شاهد شکوفایی بیشتر در کرمان باشیم.

برچسب ها: روحانی ، کرمان ، نشست خبری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)