کد خبر: ۳۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از برگزاری ۱۰۱۷ برنامه فرهنگی در هفته کتاب خبر داد.

احمد وفائی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، بر لزوم برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی هفته کتاب تاکید کرد و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه ها است لذا ویژه برنامه های هفته کتاب استان از ۲۳ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

وی در تشریح فعالیت های هفته کتاب استان عنوان کرد: برنامه های فرهنگی بیست و هفتمین دوره هفته کتاب استان، با شعار حال خوش خواندن برگزار می شود که نشست های نقد و بررسی کتاب با حضور منتقدان و نویسندگان، تالار گفت و گو، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان و… از جمله برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی است.

وفائی از بازگشائی کتابخانه عمومی شهید مفتح در روز ۲۹ آبان خبر داد و اظهار داشت: در این روز همزمان با مراسم تکریم از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه ها، کتابخانه عمومی شهید مفتح بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: در روز ۳۰ آبان با حضور مسئولان استانی کتابخانه مرکزی زرند کلنگ زنی و کتابخانه کوثر ولایت ریگان افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: تعداد ۱۰۱۷ برنامه فرهنگی شامل ۱۴۰ نشست کتاب‌خوان، ۸۴ مسابقات کتاب‌خوانی، ۸ جلسه معرفی و نقد کتاب، ۳ عنوان رونمایی کتاب، ۵۰ نمایشگاه کتاب و ۷۸۵ برنامه فرهنگی و ترویجی در ایام بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی از برپایی میز خدمت اداره کل کتابخانه های عمومی در مصلی امام علی(ع) همزمان با نماز جمعه روز ۲۳ آبان خبر داد و اظهارداشت: با توجه به اهمیت نقش امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ترویج فرهنگ مطالعه، کتابداران و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی در این ایام با حجه الاسلام والمسلمین علیدادی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهر کرمان دیدار می کنند.

در ادامه وفائی به برنامه هایی از جمله تجدید میثاق با آرمان های شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، کوهپیمائی و اهدا کتاب، ملاقات کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی با مقامات و مسئولین، شرکت مدیرکل در برنامه مردم و مسئولان در شبکه استانی، حضور روسای ادارات شهرستان‌ها در نماز سیاسی عبادی جمعه به منظور ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی، انجام تبلیغات میدانی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان، جذب مشارکت‌ مردمی و کمک‌های خیرین، اجرای طرح نذر کتاب، تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برنامه‌های آموزشی؛ داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی، برگزاری جلسات شعرخوانی و ثبت نام رایگان از مراجعین به کتابخانه‌های عمومی در روز ۲۵ آبان از مهم ترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این ایام است.

وی در پایان با تأکید بر لزوم بازدید مسئولان در هفته کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان، خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای بازدید اقشار مختلف مردم از کتابخانه‌های عمومی استان فراهم‌ شده است.

منبع: برنا 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)