کد خبر: ۳۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
كاظم صديقي،خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: اگر بايد كاري بيشتر انجام مي‌دادم و ندادم، عذرخواهي مي‌كنم و از خدا مي‌خواهم كه مرا ببخشد.

جمعه همين هفته گذشته بود كه ساعاتي پس از اتمام نماز جمعه پايتخت به امامت حجت‌الاسلام كاظم صديقي، تصويري از يكي از نمازگزاران منتشر شد كه حاكي از آن بود كه اين شهروند مسن به نشانه اعتراض اقدام به بيان مطالبي حين ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه كرد اما با دخالت مسوولان برقراري نظم از صحن نمازجمعه به بيرون هدايت شد.

آنچه بدوا به عنوان علت اين ماجرا در بعضي منابع رسانه‌اي منتشر شد، از اين حكايت داشت كه اين شهروند نسبت به وضعيت معيشتي خود معترض بوده اما در ادامه سيدمحمدباقر پيش‌نمازي، رييس ستاد نماز جمعه تهران به بيان توضيحاتي در اين رابطه پرداخت و گفت كه اين نخستين‌بار نبوده كه اين شهروند معترض در نمازجمعه حاضر مي‌شده و اضافه كرد: «موضوع يك مساله معيشتي نبود؛ بلكه طبق گفته خودشان، كارمند سازمان انرژي اتمي بودند كه اخيرا بازنشسته شده و مدعي بودند كه جزو نخبگان هستند ولي امتياز نخبگاني‌شان در حقوق بازنشستگي لحاظ نشده است.»

هر چه بود اما اين ماجرا به‌ويژه در همان ساعات ابتدايي با واكنش افكار عمومي مواجه شد و بار ديگر اين بحث قديمي در خصوص فاصله ناضرور ميان مسوولان و شهروندان را پيش كشيد. اما حالا چنانكه كاظم صديقي با انتشار ويديويي توضيح داده، به نظر مي‌رسد لااقل تلاش براي از ميان برداشتن اين فاصله‌ها به بخش‌هاي مختلف حكومتي و غيرحكومتي جدي است. روندي كه در نمازجمعه شايد از تبريز و از هنگامي آغاز شد كه امام جمعه اين شهر، خواستار برداشتن نرده‌هاي حدفاصل جايگاه نمازگزاران عادي و مسوولان شد.

رويكردي كه در ادامه با استقبال برخي ديگر از خطباي نماز جمعه نيز مواجه شد و حالا اين تنها تبريز و نمازگرازان تبريزي نيستند كه از شر اين نرده‌ها خلاص شده‌اند. فارغ از اين حواشي اما كاظم صديقي نيز با ارايه توضيحات ويديويي خود، ضمن عذرخواهي از آنچه در حاشيه نمازجمعه هفته گذشته پايتخت اتفاق افتاد، گفته است: «در اين رابطه من بناي دفاع از خودم ندارم، اما آنچه هست را بايد عرض كنم؛ نكته اول اينكه پرودگار متعال درباره نمازجمعه فرموده بشتابيد به سوي نماز جمعه «فاسعوا الي ذكر‌الله» و در جاي ديگر فرموده دل‌ها با ياد خدا آرامش مي‌گيرد. «الا‌بذكر‌الله تطمئن القلوب».

خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين يادآور شد: «از اينجا معلوم مي‌شود كه نماز جمعه محل آرامش و جايي است كه اگر كسي هم ناراحتي دارد، وقتي به نماز جمعه مي‌آيد، بايد احساس آرامش كند. از اين حيث ما اعتقاد داريم كساني كه مشكلاتي دارند، بايد بتوانند مشكلات‌شان را در نمازجمعه مطرح كنند.

همچنين خطبه‌هاي نماز به منزله دو ركعت نماز است؛ لذا بايد همه بدانيم كه خطبه را نبايد به هم زد و بايد صبر كرد تا خطبه تمام شود.»

صديقي با اشاره به موقعيت خود در زمان بيان اعتراض اين شهروند معترض توضيح داد: «نكته بعدي اينكه زماني كه اين بزرگوار صحبت مي‌كرد، من در جايگاه سخنراني بودم و كساني هم فكر كردند كه وي مي‌خواهد شلوغ كند و جلويش را گرفتند.»

او اضافه كرد: «خود من از اقدام اين فرد ناراحت نبودم و جا داشت كساني كه از ايشان عكس گرفتند، عكسي هم از من مي‌گرفتند كه ببينند من دستم را بلند كردم به نشانه ابراز احساسات و علاقه و لبخندي هم به او زدم و توقع داشتم، پس از نماز پيش من بيايد تا ببينم چه مي‌گويد اما اين اتفاق نيفتاد.»

كاظم صديقي همچنين گفت: «خدا مي‌داند كه من در آن لحظه چيز ديگري به ذهنم نرسيد و گرنه من انساني هستم كه خودم وقتي در نماز جمعه شركت مي‌كنم در بين مردم مي‌روم و مردم هم اگر حرفي دارند و چيزي مي‌خواهند بيان مي‌كنند و روال ما در هفته‌هاي پيش هم همين بود.»

او در پايان تصريح كرد: «در اينجا هم چيز بيشتري به ذهنم نرسيد و اگر بايد كاري بيشتر انجام مي‌دادم و ندادم، عذرخواهي مي‌كنم و از خدا مي‌خواهم كه مرا ببخشد.»

منبع: اعتماد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)