کد خبر: ۳۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
علی کفاشیان: «من نزدیک به 8 سال رئیس فدراسیون فوتبال بودم. حدودا سه سال هم نایب رئیس اول بودم. ببینید تحریم ها کم و زیاد بود. آن اوایل تحریم‌ها به این شدت نبود. ما از یک بانکی پول ها را می گرفتیم. وقتی تحریم ها بیشتر شد کمی برای دریافت پول به مشکل خوردیم. فیفا می گفت ما پول را به هیچ واسطه‌ای نمی‌دهیم و باید مستقیم به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود. ما حتی گفتیم پول را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهید.

چند سالی است به دلیل تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا، فدراسیون فوتبال ایران برای گرفتن پول‌های بین المللی خود با مشکلات زیادی روبروست.

اخیرا فدراسیون بار دیگر در نامه‌ای از فیفا درخواست کرد تا راه حلی برای انتقال پول ایران پیدا کنند. در حالی که فیفا می‌گوید سیاست از ورزش جداست اما خود اسیر یک بازی سیاسی شده است. ترامپ با فشار بر روی فدراسیون جهانی تلاش کرده تا مانع از انتقال پول های ایران شود. در حالی که تک تک دلارهای ایران صرف پیشرفت فوتبال خواهد شد، آمریکا به این بهانه که شاید از پول استفاده های دیگری هم شود، مانع از انتقالش می‌شود.

اما از گذشته تا امروز ایران چطور پول‌های خود را دریافت کرده است؟ علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت : در برهه‌های مختلف شکل دریافت پول متفاوت بوده است.

او در این باره می گوید: «من نزدیک به 8 سال رئیس فدراسیون فوتبال بودم. حدودا سه سال هم نایب رئیس اول بودم. ببینید تحریم ها کم و زیاد بود. آن اوایل تحریم‌ها به این شدت نبود. ما از یک بانکی پول ها را می گرفتیم. وقتی تحریم ها بیشتر شد کمی برای دریافت پول به مشکل خوردیم. فیفا می گفت ما پول را به هیچ واسطه‌ای نمی‌دهیم و باید مستقیم به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود. ما حتی گفتیم پول را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهید.

از آنها راحت ‌تر می‌توانیم پولمان را بگیریم ولی فیفا مخالفت کرد. آنها می گفتند فقط باید در بانک های سوئیس حساب داشته باشید. الان هم می گویند باید در سوئیس حساب داشته باشید. خیلی هم سخت می گیرند. می گویند باید حساب هم به اسم فدراسیون فوتبال ایران باشد. به همین خاطر الان واقعا انتقال پول مشکل دارد.»

او اضافه می کند: «البته چند باری فیفا توانست پول را به حساب مربیان ما بریزد. مثلا ما به کی روش بدهکار بودیم و نمی شد به خاطر تحریم ها پولش را بدهیم. فیفا توانست مستقیم پول را برای ایشان واریز کند. یک بخشی هم بابت جریمه‌های باشگاهها می دادیم. مثلا یادم هست باشگاه راه آهن جریمه شده بود. ما پول را در تهران از این باشگاه گرفتیم و به فیفا گفتیم از حساب ما پول را بدهد. پول شکایت چند مربی و بازیکن از باشگاهها را هم همینطور پرداخت کردیم تا یک جورهایی پول کامل به دستمان رسیده باشد.»

در طول حضور کفاشیان در فدراسیون، یک بار هم آمریکا یک میلیون دلار ایران را بلوکه کرد. در حالی که خیلی ها تصور می کنند پول هنوز در اختیار خزانه‌داری آمریکاست، کفاشیان می گوید: «نه بابا پول را فدراسیون فوتبال گرفت و خرج کرد!»

او ادامه می دهد: «آن موقع از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا یک وکیل گرفتیم تا بتوانیم پول را زنده کنیم. همه می گفتند دنبالش نروید چون آمریکا آن را نمی دهد. وکیلی که جذب کار شد واقعا زبده بود و موفق شد پول را بگیرد ولی شرط کرده بود اگر آن را بگیرد 500 هزار دلار دستمزد می خواهد. ما هم گفتیم نصف پول را بگیریم خیلی بهتر از آن است که اصلا نگیریم. این بود که وکیل کار را انجام داد و پول را گرفت. البته دیگر در دوره من نبود و فدراسیون آقای تاج آن را دریافت کرد.»

او در پاسخ به این سوال که الان راه گرفتن پول ها چیست؟ می گوید: «باید فدراسیون و فیفا یک راهی پیدا کنند. یکسری ارتباطات بانکی هست که می شود از طریق آنها جابجایی پول را داشت. یادم هست قبلا یک بانک خصوصی برای ما حسابی درست کرده بوده و ما از همان طریق پول می گرفتیم.»

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، کفاشیان ، تحریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)