کد خبر: ۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو سفر دو روزه رئیس جمهور به کرمان را مرور می کند
در جریان این نشست خبری رئیس جمهور در مواجهه با پرسشی در خصوص توسعه نا متوازن و عدم افتتاح پروژه‌های اقتصادی در جنوب کرمان، گفت: این پروژه‌هایی که افتتاح شد پروژه‌های معدنی هستند و خود به خود در جایی که معدن وجود دارد تشکیل می‌شوند. برای جنوب نیز اقدامات خوبی در راستای حل مسائل روستایی و کشاورزی انجام گرفته و امروز در بخش کشاورزی ۱۱۰۰ پروژه داشتیم که بخشی از آن برای جنوب بود.
گفتارنو/ گروه سیاست:
 
صبح روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه رئیس جمهور به همراه وزرای اطلاعات، بهداشت، صمت و نیروبه جهت افتتاح ۱۴ هزار طرح و پروژه راهی کرمان شد. در جریان این سفر که استارت آن از سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه تختی رفسنجان زده شد. حسن روحانی بر روی اختلافات کشور دست گذاشت و گفت: تندرو‌ها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند.
 
به گزارش گفتارنو، در این سخنرانی او همچنین اشاره‌ای به سیاست خارجی دولت در مقابل خروج آمریکا به برجام داشت و به صراحت عنوان کرد که برجام را حفظ می‌کند و تعهدات را پله پله کاهش می‌دهد.
 
در این سخنرانی رئیس جمهور به  نقل خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت وهاشمی  را یک  روشنفکر دینی و اعتدال گرا معرفی کرد و بزگترین درس سیاسی او را میانه وری و اعتدال دانست. 

همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در رفسنجان؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به جیرفت سفر کرد و در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد حضور یافت. سعید نمکی در این جلسه با تاکید بر تکمیل بیمارستان عنبرآباد وعده داد تا بیمارستان عنبرآباد فازبندی شود و در مرحله اول یک طبقه با شش میلیارد تومان و در صورت پیشرفت تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه شود.

پس از آن رئیس جمهور به منظور بهره برداری از یک طرح فولادی به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو در فاز اول وارد شهرستان بافت شد و رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان زرند حضور یافت و کلنگ پروژه تکمیل طرح فاضلاب زرند را بر زمین زد.


در این میان عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای شرکت در شورای اداری شرق استان رهسپار شهرستان بم شد. 

عصر روز دوشنبه نیز بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. شایان ذکر است که این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون یورو (معادل یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان) وارد مدار شد. بنا به گفته رضا رحمانی، وزیر نیرو پروژه‌هایی به ارزش ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان در سیرجان به بهره‌برداری رسید که ۸۲۰۰ میلیارد آن مربوط به گل گهر، ۱۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به مس و مابقی مربوط به فولاد است.

محور اصلی سخنرانی رئیس جمهور در سیرجان بر اختلافات احزاب بود. به نوعی که وی به صراحت اعلام کرد: ما همدیگر را خرد می‌کنیم و از قدرتمان برعلیه یکدیگر استفاده می‌کنیم.

رییس جمهورهمچنین در بخشی از سخنرانی خود عنوان کرد: یک وقت می‌بینید یک پرونده موجود است اهلاً و سهلاً رسیدگی کنید، اما میخواهند پرونده بسازند. اگر صاحب قدرت و تکنولوژی باشند برای ما پرونده سازی می‌کنند. پرونده درست کردن هنر نیست به پرونده رسیدگی کردن کار درستی است.

روز سه‌شنبه، همزمان با آخرین روز سفر دو روزه‌ی رئیس‌جمهور و برخی وزرا به استان کرمان، تعدادی پروژه در حوزه‌های مختلف به‌صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که از ان میان می‌توان به قرارداد بازسازی خطوط ریلی کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد.

 رئیس جمهور، در نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور نمایندگان مجلس و استاندار کرمان برگزار شد بار دیگر به پرونده سازی عده‌ای اشاره کرد و گفت: فقط اگر پرونده‌ای واقعاً وجود دارد، باید بدان رسیدگی کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کسانی که مردم را نسبت به آینده نگران می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند راهی که انتخاب کرده اند، اشتباه است، گفت: این راه استکبار است که یک جمع، گروه و فردی به یک ملت رشید بگوید همه اشتباه می‌کنید و حرف یک جمع کوچک درست است.

او همچنین در این جلسه به نگرانی‌های مردم در خصوص افزایش مالیات پاسخ داد. بنا به اظهارات او بالاترین درآمد مالیاتی که برای سال آینده پیش بینی شده، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و جمع عوارض گمرکی و مالیات کشور از بودجه به ۳۰ درصد می‌رسد.

سفر رئیس جمهور به کرمان با برگزاری یک نشست خبری  به پایان رسید. این نشست که پس از شورای اداری استان در محل سالن پیامر اعظم برگزار شد خبرنگار ایسنا، صدا و سیما، جام جم، ندای وحدت به طرح پرسش پرداختند.

در جریان این نشست خبری رئیس جمهور در مواجهه با پرسشی در خصوص توسعه نا متوازن و عدم افتتاح پروژه‌های اقتصادی در جنوب کرمان، گفت: این پروژه‌هایی که افتتاح شد پروژه‌های معدنی هستند و خود به خود در جایی که معدن وجود دارد تشکیل می‌شوند. برای جنوب نیز اقدامات خوبی در راستای حل مسائل روستایی و کشاورزی انجام گرفته و امروز در بخش کشاورزی ۱۱۰۰ پروژه داشتیم که بخشی از آن برای جنوب بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)