کد خبر: ۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مانی نوری که سالها پیش به عنوان کودک بازیگر نقش امیر آقای جمالی مجموعه «زی زی گلو» او را می‌شناختیم،این روزها جدیدترین فیلمش را در مقام کارگردان ساخته است.
مانی نوری که سالها پیش به عنوان کودک بازیگر نقش امیر آقای جمالی مجموعه «زی زی گلو» او را می‌شناختیم،این روزها جدیدترین فیلمش را در مقام کارگردان ساخته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، در مورد فیلمی که در حال ساخت آن است توضیحاتی داد و اعلام کرد که ساخت آخرین فیلم داستانی بلندش در مرحله‌ی تدوین است.

نوری با بیان اینکه «این فیلمی پر ادعایی نیست»، ادامه داد: این یک فیلم داستانی است که ما سعی کردیم به آن با فرم تجربی نگاه کنیم. من ایده‌ی این فیلم را از دو، سه سال پیش داشتم و دوست داشتم که روزی آن را بسازم.

او با اشاره به مراحل ساخت فیلمش گفت: تاریخ اتمام ساخت فیلمم فعلا مشخص نیست. زیرا یکسری از کارهای ساخت موسیقی و صداگذاری و کارهای تصویری مان بیشتر از تصورمان طول خواهد کشید.

مانی نوری تصریح کرد: این فیلم هنوز پروانه نمایش ندارد و ما با مجوز ویدئویی آن را فیلمبرداری کردیم و مانند خیلی دیگر از فیلم‌ها پس از اتمام تدوین، نسخه نهایی را برای درخواست نمایش تحویل خواهیم داد.

او همچنین ادامه داد: بنا به دلایل متفاوت مثل زمان فیلمبرداری و تعدد بازیگران اصلی (٢٢نفر) و همین‌طور سبک تجربی قصه‌ی فیلم و ... مجبور بودیم که با همان مجوز ویدیویی کار را شروع کنیم.

این کارگردان و بازیگر در توضیح اسم فیلمش گفت: «مژگان» کلیدی ترین اسمی است که برای این فیلم انتخاب کرده‌ایم؛ ولی در آینده احتمال تغییر این اسم وجود دارد.

نوری با اشاره به داستان فیلمش ادامه داد: این فیلم اجتماعی خانوادگی است و درمورد آدمی است که پس از مدتی به خانواده‌اش برمی‌گردد و جریاناتی برای خودش و خانواده‌اش پیش می‌آید که ما همه‌ی این‌ها را نظاره‌ می‌کنیم.

مانی نوری در ادامه با اشاره به بازیگران فیلمش گفت: همه‌ی بازیگران این فیلم یا بازیگران تئاتر هستند و یا بازیگرانی هستند که تا به حال زیاد دیده نشده‌اند و جدید هستند.

این بازیگر سینما اظهار کرد: درست است که بازیگران مطرح و به اصطلاح ستاره برای بعد تبلیغاتی فیلم مفید هستند، ولی من ترجیح می‌دادم بازیگرانم افرادی باشند که تا به حال دیده نشده باشند و صادقانه بخواهم بگویم من از این ترکیب بازیگرانم راضی هستم.

نوری گفت: ما در این فیلم بازیگرانی از طیف سنی نوزاد تا پیرزن 90 ساله هم داریم و برای انتخاب آن‌ها، دو ماه و نیم تا سه ماه وقت صرف کردیم و از خیلی‌ها تست گرفتیم که در نهایت به یک ترکیب خوبی رسیدیم.

بازیگر فیلم «مربای شیرین» درباره‌ی فیلمی که با نام موقت «مژگان» ساخته است، ادامه داد: فیلمی است که نکات ریز و درشت زیادی دارد و تلاش کرده‌ایم که به نوعی پرداخت شود که برای مخاطبی که دنبال چیزهای جدیدی در فیلم است، جذابیت داشته باشد.

او در رابطه با چگونگی شروع کارگردانی‌اش در سینما گفت: من هیچ‌گاه به سراغ کارگردانی نرفتم. در واقع به دلیل اینکه از همان دوران خردسالی وارد هنر شده بودم، این شجاعت را پیدا کردم که از نوجوانی بدون ترس فیلم بسازم، تجربه کنم و خلق کنم.

مانی نوری ادامه داد: زمانی هم که پس از ٦-٧ سال بعد از اتمام درسم به ایران بازگشتم، با «شهر موشهای2» شروع خوب دیگری داشتم. مانند بازی در فیلم سینمایی «زندانبان» و سریال «آخرین بازی» آقای حسین سهیلی‌زاده، که به لطف سازنده هایشان نقش اصلی به من سپرده شد.

این بازیگر با اشاره به آینده‌ی بازیگری‌اش اظهار کرد: همیشه بازیگری را دوست داشته و دارم. امیدوارم انتخاب‌هایم درست باشند که به خاطره ای که مردم از من دارند، آسیبی نرسد.

نوری ادامه داد: تا به امروز که ٢٥ ساله هستم، قصه‌هایی در سر داشتم که دوست داشتم آنها را بسازم. به همین دلیل اگر توان امکاناتی و تکنیکی ساخت اثری را داشته باشم، در ساخت آن دریغ نمی‌کنم.

این بازیگر تصریح کرد: برای ساختن فیلمهایم همیشه مستقل‌ترین راه را انتخاب کردم و همیشه سعی کردم از امکانات دیگران و به اصطلاح پارتی و راه‌های حاشیه‌ای و غلط دوری کنم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه «من برای بازی کردن التماس نمی‌کنم» گفت: من بلد نیستم که با چاپلوسی و استفاده ابزاری نقش بگیرم، که از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

نوری در پایان اضافه کرد: صادقانه بخواهم بگویم این است که من دوست ندارم در ٥٠ سالگی از مسیری که در جوانی رفتم خجالت بکشم و به این نتیجه برسم که ارزشش رو نداشته که پا روی اصولم بگذارم.

مانی نوری، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر، که بیشتر با بازی‌ در نقش «امیر آقای جمالی» فیلم «قصه‌های تا به تا» شناخته می‌شود، کارگردان فیلم های کوتاه و مستند و تجربی زیادی بوده است و ساخت فیلم را از سال 83 با فیلم مستند «بزرگان سنت پول» شروع کرده است.

او همچنین بازی در سریال‌های «جنگ 77» به کارگردانی مهران مدیری، «تهران11» و «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و بیش از 10 سریال دیگر را برای تلویزیون در کارنامه دارد.

نوری تا کنون در شش نمایش بازی کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «ریچارد3» به کارگردانی داوود رشیدی اشاره کرد.

او که از سال 73 در تعدادی فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرده است، برای بازی در فیلم «مربای شیرین» مرضیه برومند، جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم اصفهان را گرفت.

از آخرین کار های او در سینما می‌توان به صداپیشگی شخصیت «مشکی» در فیلم «شهرموشهای 2» اشاره کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)