کد خبر: ۳۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس شورای شهر خاتون‌آباد:
رئیس شورای شهر خاتون‌آباد از انتقال ۵۴ هزار مترمکعب آب خاتون آباد و شهربابک در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به مجتمع سرچشمه خبر داد و گفت: این حق جوانان خاتون آباد و شهربابک است که در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار شوند.

رئیس شورای شهر خاتون‌آباد از انتقال ۵۴ هزار مترمکعب آب خاتون آباد و شهربابک در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به مجتمع سرچشمه خبر داد و گفت: این حق جوانان خاتون آباد و شهربابک است که در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار شوند.

علی محمودی در نشست خبری شهردار و اعضای شورای خاتون آباد افزود: آب مصرفی مجتمع مس سرچشمه از خاتون آباد و شهربابک تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آلایندگی کارخانه ذوب خاتون آباد همه موجودات زنده این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: باید از جوانان این شهر جهت اشتغال در کارخانه های مس استفاده شود اما نیروهای غیربومی جذب آن می شوند.

محمودی همچنین به مخالفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از استقرار یک دستگاه آمبولانس در خاتون آباد به دلیل نبود حد نصاب جمعیت یاد کرد و بیان داشت: اگر کسی خدایی نکرده دچار مشکلی شود باید ۳۰ دقیقه منتظر بماند تا آمبولانسی از شهربابک برسد.

وی تصریح کرد: جوانان توانمند این منطقه تمایل به فعالیت در زمینه پرورش دام، شتر، شترمرغ و طیور دارند، اما بعد از کسب مجوز، امکانات و تسهیلاتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.

احداث نیروگاه خورشیدی در خاتون آباد

شهردار خاتون آباد از احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات توسط شهرداری این شهر خبر داد و گفت: ما شبکه لازم برای اتصال این نیروگاه به شبکه سراسری را با هزینه حداقل۱۰۰ میلیون تومان تأسیس کردیم.

محمد مهدی ابراهیمی، شهرداری خاتون آباد را در این زمینه پیشتاز شهرداری های استان دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح شامل طرح های درآمدزا است سازمان شهرداری های کشور تسهیلات لازم را با دوره بازپرداخت بلند مدت در اختیار شهرداری قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این طرح می تواند منبع درآمد خیلی خوبی برای شهرداری خاتون آباد باشد، تاکید کرد: طی ۵ تا ۷ سال بعد از راه اندازی این طرح سرمایه اولیه را بر می گرداند و ظرف ۱۳ الی ۱۸ سال پس از اینکه برق را به شبکه توزیع می کنیم می توانیم با هزینه کرد تقریبا صفر به درآمد قابل توجهی برسیم.

ابراهیمی دلایل عمده خود برای پذیرفتن مجدد شهرداری خاتون آباد را خونگرمی، میهمان نوازی و مهربانی بیش از اندازه مردم این شهر و منطقه و همدلی حاکم بر جو شورای اسلامی خاتون آباد عنوان کرد.

وی به برخی اقدامات انجام شده در خاتون آباد طی دوسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت، نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع عملیات زیر سازی، بالغ بر ۲ هزار ۵۰۰ متر طول جدول کشی و نزدیک به ۸ هزار متر موزاییک فرش از فعالیت های شهرداری این شهر است.

ابراهیمی با اشاره به افتتاح مجموعه پارک ملت خاتون آباد افزود: با همکاری و حمایت عوامل شهرداری و شورای شهر ما عملیات اجرایی پارک را از ۲۴ بهمن ماه ۹۶ آغاز کردیم و چراغ های پارک ۹ اردیبهشت ۹۷ روشن شد .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دریافتی شهرداری خاتون آباد از محل عوارض آلایندگی در سال ۹۶ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و در سال ۹۷ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خاتون آباد در سالهای ۹۶ و ۹۷ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه خدمات شهری هزینه کرده است، بیان داشت: هزینه های عمرانی شهرداری خاتون آباد در دو سال گذشته مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این جدای از ۲ میلیارد تومانی است که به عنوان حقوق پرسنل شهرداری پرداخت شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)