کد خبر: ۳۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان: افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند اما احساس می‌کنند که مستحق بهره‌مندی از این بسته حمایتی هستند، لذا می‌توانند به اداره کل کار و امور اجتماعی استان مراجعه کنند و درخواست خود را ارایه دهند و پس از بررسی‌ها درصورت اثبات این مهم حتما تصمیم‌گیری لازم برای آنها خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به تعداد خانوارهای که در استان کرمان مشمول بسته حمایتی دولت می‌شوند اشاره کرد و گفت: بسته حمایتی دولت ۷۵ تا ۸۰ درصد خانوارهای استان که حدود ۷۷۸ هزار خانوار از استان را شامل می شود، تحت پوشش قرار خواهد داد.

"جعفر رودری"در خصوص اصلاح قیمت‌های انرژی، گفت: این موضوع سال‌هاست که در کشور مطرح بوده و بارها از طرف کارشناسان اقتصادی مطرح می‌شده است و هزینه‌های مربوط به یارانه پنهانی که دولت به حامل‌های انرژی اختصاص می‌دهد و همچنین شکل گیری جریان‌های سالم اقتصادی مهمترین مباحث این موضوع هستند.

وی از هزینه زیاد یارانه انرژی سخن به میان آورد و بیان کرد: وقتی قیمت انرژی پایین باشد، در راستای آن مصرف بی‌رویه انرژی را قطعا شاهد خواهیم بود به‌طوریکه مصرف بنزین در ایران چند برابری کشور همچون ترکیه است لذا این یارانه پنهان به جای آنکه صرف رفاه و افزایش قدرت اقتصادی خانوار شود، از طریق قاچاق سوخت سهم کشورهای دیگر می شود و ریشه بسیاری از مسایل اقتصادی کشور به این مساله برمی‌گردد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که ارزانی حامل‌های انرژی انحراف سرمایه‌ها و جهت‌گیری تکنولوژی از مسیر اصلی را در پی خواهد داشت عنوان کرد: با این وجود، احساس نیاز به پیشرفت تکنولوژی در مسایل اقتصادی کمتر شکل می‌گیرد و پیشرفت تکنولوژی در فعالیت‌های اقتصادی نیز به انحراف می‌رود.

وی اصلاح قیمت انرژی را یکی از اصلاحات پایه و ساختاری در اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: منفعت اصلاح قیمت انرژی به همه جامعه می‌رسد و همچنین عدالت‌مندی توزیع یارانه‌های پنهان از دیگر نتایج این موضوع خواهد بود زیرا سهم ثروتمندان و اقشار بالای جامعه از یارانه پرداختی کمتر خواهد شد.

رودری با بیان اینکه به لحاظ مصلحت‌های اقتصادی و منافع اجتماعی و همچنین موضوع عدالت‌مندی به نفع جامعه است که این اصلاح قیمت انرژی در کشور صورت گیرد، تصریح کرد: در دولت‌های مختلف این موضوع مطرح بود اما به دلایل خاصی در آن زمان اجرا نشده و هر چه این موضوع به تعویق بیفتد هزینه بیشتری به جامعه تحمیل خواهد شد.

وی اصل اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی را یک حرکت منطبق بر نگاه کارشناسی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: این مهم به نفع منافع ملی و اجتماعی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از دغدغه‌های مردم سخن به میان آورد و بیان کرد: در این برهه زمانی و در مقطع فعلی، که اقتصاد کشور تورم بالایی را پشت سر گذاشته و به واسطه شرایط خاص حاکم بر کشور به لحاظ تحریم‌های ظالمانهای که از سوی کشورهای خارجی به اقتصاد ایران تحمیل شد، لذا بخش زیادی از قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین اگر چه به لحاظ اقتصادی به نفع ساختار اقتصاد و منافع اجتماعی می‌باشد اما این دغدغه برای مردم در زمینه قدرت خرید و معیشت وجود دارد بنابراین موضوع معیشت مساله اساسی، دغدغه مهم و به‌حق از طرف خانوارهاست.

رودری بیان کرد: افزایش قیمت بنزین باعث تحمیل افزایش هزینه مستقیم به خانوار و جامعه خواهد شد و همچنین افزایش قیمت بنزین به‌صورت زنجیره‌ای روی سایر کالاها و خدمات تاثیر گذار است که این موضوع زنجیره‌ای ایجاد می کند که این موضوعات از دغدغه های اساسی مردم بوده و این تورم و افزایش قیمت ممکن است برای خانوارها قابل تحمل نباشد.

وی از راهکارهای پیش بینی شده از سوی دولت برای کاهش این دو دغدغه مردم سخن به میان آورد و گفت: تعریف بسته معیشتی که منابع آن از محل افزایش قیمت بنزین تامین می‌شود و عینا به خانوارهای که مشمول این طرح‌می‌شوند بازخواهد گشت، یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای کاهش این دغدغه هاست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به تعداد خانوارهای که در استان کرمان مشمول بسته حمایتی دولت می‌شوند اشاره کرد و افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد خانوارهای استان که حدود ۷۷۸ هزار خانوار از استان را در بر می‌گیرد، براساس این طرح حمایتی شامل دریافت مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره و ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵ نفره خواهند شد.

وی با اشاره به توزیع خانوار در استان کرمان بیان کرد: در این راستا به گروه‌های خانوارهای ۴ نفره در استان کرمان با ۲۶.۵ درصد خانوارهای کل استان، خانوارهای سه نفره با حدود ۲۴ درصد کل خانوارهای استان و خانوارهای ۲ نفره با حدود ۲۰ درصد خانوارهای استان بسته حمایتی تعلق خواهد گرفت.

به صورت جدی بازار رصد می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که این بسته حمایتی براساس اقدامات کارشناسی افزایش هزینه خانوارها را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد، اظهار کرد: سیاست گذاری دولت برای حمایت معیشت خانوار با این پرداخت انجام می‌شود.

وی از نحوه مدیریت بازار سخن به میان آورد و عنوان کرد: برای جلوگیری از تسریع افزایش بنزین به سایر کالاها و خدمات با توجه به دستور مقامات ارشد کشور و استان به صورت جدی بازار رصد می‌شود و کلیه بازرسی‌ها مستمر انجام خواهد شد تا از هرگونه تخلفی در زمینه افزایش قیمت کالاها و خدمات ناخواسته جلوگیری به‌عمل آید.

سرانه مصرف بنزین در کرمان، بالاتر از سرانه مصرف کشوری

رودری مطرح کرد: افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند اما احساس می‌کنند که مستحق بهره‌مندی از این بسته حمایتی هستند، لذا می‌توانند به اداره کل کار و امور اجتماعی استان مراجعه کنند و درخواست خود را ارایه دهند و پس از بررسی‌ها درصورت اثبات این مهم حتما تصمیم‌گیری لازم برای آنها خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه سالانه (قبل از اصلاح قیمت بنزین) استان کرمان ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می کرده است خاطر نشان کرد: میزان مصرف بنزین روزانه در استان کرمان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر اعلام شده است که ۴.۶ کل مصرف کشور را در برمی‌گیرد لذا سرانه مصرف بنزین در کرمان از سرانه مصرف کشور بالاتر است که با توجه به اصلاح قیمت انرژی شاهد کاهش مصرف بنزین و همچنین کاهش قاچاق بنزین در استان کرمان خواهیم بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)