کد خبر: ۳۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص پرداخت زکات گفت: فقط ۶ درصد مردم زکات پرداخت می کنند.

حجت الاسلام محسن قرائتی در هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و مدرسه بیان داشت: قرآن می فرماید «نماز غیر از ایمان به امکانات هم نیاز دارد» نماز خرج دارد و همت و انرژی می خواهد بنابراین به کار کم قانع نباشید.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: قرآن می گوید «حق کاری که می کنید را ادا کنید» بیش از اینکه هستید کار انجام دهید؛ باید طوری کار کرد که وقتی کار می کنید نگویند قبل از شما کارها بیشتر انجام می شده است.

قرائتی تصریح کرد: پول طلبه های بدهید تا بتوانند در مدارس نماز را اقامه کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: معروف مهم در اسلام نماز است بنابراین اگر این مساله حل شود بسیاری از مشکلات حل می شود؛ همچنین کمال در دل نماز نهفته است.

قرائتی عنوان کرد: نسل جدید را باید دریابیم الان که محاسنم سفید شده اند از خود می پرسم تا به حال چه کرده ام؟ ما بهتر از این می توانیم باشیم اما چرا بعد از ۴۰ سال بعضی از شهرک های ما مسجد ندارند؟

وی یادآور شد: امیرالمومنین (ع) به استاندار زمان خود می گوید «همه کارها تابع نماز است اگر نماز قبول شود بقیه کارها نیز قبول خواهد شد».

اظهار داشت: اگر فردی تمام خیرات را انجام دهد ولی نماز کیفیت نداشته باشد کارهایش قبول نیست.

وی در قسمتی از سخنانش روسای ادارات را مخاطب قرار داد و گفت: اگر نمازخانه اداره بهتر از اتاق مدیرکل نیست به نوعی می گویید اگر با من می خواهید گفتگو کنید اتاق شیک و اگر می خواهید گفتگو کنید می توانید به انبار بروید.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: باید نماز با توجه خوانده شود و هر کدام از ما از خود بپرسیم آیا یک نماز را با اخلاص خوانده ام؟ بنابراین اگر نماز را بی توجه بخوانیم سیلی می خوریم.

قرائتی افزود: اگر نماز بخوانیم گناهانی که بین نمازها انجام می شود از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه با عطر و گلاب نماز بخوانید، با آب سرد وضو بگیرید، اظهار داشت: ورزش در نماز است؛ هنگامی که به رکوع و سجود می رود.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: معاد، توحید، لقمه حلال و یاد فقرا در نماز نهفته است؛ همچنین مسئولان نماز باید آدم های وارسته، علاقمند و محبوبی باشند.

قرائتی با اشاره به اینکه جای نماز هم باید بهترین جای اداره در نظر گرفته شود، گفت: مسئولان باید از خود بپرسند برای نماز چه کرده اند و هر کسی خود را محاکمه کند همه روحانیونی که برای اقامه نماز به ادارات می روند به مدارس هم برای برپایی نماز بروند و مدیران کل ادارات با آنها همکاری کنند.

وی یادآور شد: باید بنشینیم و ببینیم که حق نماز را ادا کرده ایم یا خیر؛ ما گروه تواشیح در همه جا داریم اما گروه اذان نداریم.

وی ابراز داشت: قرآن می گوید «امت اسلامی امتی است که وقتی صدای اذان بلند شد دلش فرو بریزد».

حضور مسئولان در صف اول نماز هم بسیار مهم است

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در طول تاریخ خادمان مسجد ابراهیم، اسماعیل، زکریا، مریم و... بوده اند اما در حال حاضر خادم برخی مسجاد آدمی وارفته است.

وی یادآور شد: قرآن می گوید اقتصاد شما مربوط به دین شماست از زمین و آسمان رزق شما زیاد خواهد شد؛ در صورتی که به نماز اهمیت بدهید. اما اکنون رزق ما خوب نیست زیرا نمازمان خوب نیست بنابراین تا مسائل مربوط به نماز حل نشود سیلی نظیر حوادث طبیعی می خوریم.

قرائتی گفت: طوری نماز می خوانیم که امام صادق (ع) می گوید «اگر آنطور که با خدا سخن می گویید با همسایه صحبت کنید جواب شما را نمی دهد».

وی ادامه داد: نماز در خانواده ها جدی نیست در مدارس سعی شود کسانی که نماز می خوانند تشویق شوند لذا معتقدم هر کاری بخواهید بکنید راهش را پیدا می کنید و هر کاری را نخواهید انجام دهید بهانه اش را پیدا می کنید.

قرائتی گفت: حضور مسئولان در صف اول نماز هم بسیار مهم است و اگر فکر می کنید ریا است این ریا ثواب دارد. گاهی ریا کردن واجب است نماز باید به صورت علنی برگزار شود. بنابراین روبروی بچه ها نماز بخوانید تا نماز را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: نماز ما بیمار است، من نمی دانم چند درصد از جوانان ما نماز می خوانند؛ زکات ما هم مرده است ضمن اینکه اخیرا در سفرهایی که به استان ها داشته ام متوجه شده ام فقط ۶ درصد مردم زکات پرداخت می کنند اما مقصر مردم نیستند ما هستیم که زکات را ترویج نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در کرمان ترویج زکات را برای کسانی که خرما دارند بکنید نا زکات را پرداخت کنند، بیان داشت: ما هم یک جاهایی در ارتباط با ترویج زکات کوتاهی کرده ایم در برخی جاها شاهد از بین رفتن محصولات هستیم که در اثر پرداخت نکردن زکات است.

منبع: مهر
برچسب ها: قرائتی ، نماز ، زکات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)