کد خبر: ۳۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی گفت: بلافاصله بعد از گرانی بنزین برخی از شرکت های لبنیاتی طی ارسال یک پیام به مغازه داران اعلام کردند توزیع محصولات در شهر امکان پذیر نیست و در صورت تقاضای محصول به شرکت مراجعه کنید.

اعلام یکباره دولت مبنی بر سهیه بندی و گرانی بنزین نگرانی های زیادی را در جامعه نسبت به بالا رفتن قیمت اجناس و خدمات ایجاد کرد.

مواد غذایی، لبنیات، میوه و تره بار که جز کالاهای اصلی سبد خانوار محسوب می شوند، اولین کالاهایی هستند که در کمترین زمان قیمت آن ها بالا می رود و اقتصاد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

موادغذایی، لبنیات، میوه و تره بار گران می شوند؟

مهدی مهدوی رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی در این خصوص گفت: بلافاصله بعد از گرانی بنزین برخی از شرکت های لبنیاتی طی ارسال یک پیام به مغازه داران اعلام کردند توزیع محصولات در شهر امکان پذیر نیست و در صورت تقاضای محصول به شرکت مراجعه کنید.

وی افزود: حال با وجود گرانی بنزین و سخت شدن تردد در سطح شهر باید انتظار بالا رفتن قیمت ها را داشت، ممکن است در دو هفته آینده قیمتی بالا نرود اما افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است.

مهدوی مطرح کرد: عمده حمل لبنیات و محصولات آن از طریق وانت نیسان صورت می گیرد، با توجه به سهمیه اندک بنزین آن ها برای جبران خسارت خود مجبور به بالا بردن قیمت ها هستند.

افزایش قیمت قطعی لبنیات و مواد غذایی به دنبال بالا رفتن نرخ بنزین

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی ابراز داشت: طبق روال گذشته افزایش قیمت حامل های انرژی قطعا افزایش قیمت در حوزه لبنیات و موادغذایی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای یک دامدار مقرون به صرفه نیست محصول خود را با قیمت قبل عرضه کند چرا که هزینه های جا به جایی افزایش یافته و باید این هزینه را جبران کند در نتیجه محصول خود را گران تر از قبل می فروشد.

مهدوی تاکید کرد: چندی پیش به دنبال افزایش قیمت نهاده های دامی، شیر گران شد و در ظرف یک یا دو ماه آینده مجددا قیمت آن افزایش خواهد یافت هر چند هم که وزرا اعلام کنند هیچ گونه افزایش قیمتی ایجاد نمی شود و یا نظارت داشته باشند، بی تاثیر خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی بیان داشت: کالاهایی که از طریق شرکت های توزیع مواد غذایی و لبنی به مغازه داران تحویل داده می شود گران تر است در نتیجه مغازه داران سود حاصله خود را به قیمت کالا اضافه می کنند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که هیچ نظارتی بر قیمت های ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده محصولات لبنی و غذایی وجود ندارد آن ها قیمت ها را افزایش می دهند که سبب متاثر شدن کل بازار می شود.

میزان افزایش کرایه ها و حمل بار تعیین کننده مقدار افزایش قیمت مرغ و ماهی

حسن سیستانی رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان عنوان کرد: گذشت زمان نشان داده است که افزایش حامل های انرژی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت ها اثر می گذارد.

وی افزود: مشخص شدن میزان افزایش کرایه ها و حمل بار تعیین کننده مقدار افزایش قیمت مرغ و ماهی خواهد بود از این رو در یک ماه آینده میزان تاثیر بنزین بر قیمت ها مشخص خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان تاکید کرد: معمولا قیمت گذاری و افزایش قیمت مرغ و ماهی در کمیسیون اتحادیه انجام می شود و هیچ واحد صنفی با اختیار خود حق افزایش قیمت ندارد اما با توجه به شرایط موجود در آینده ای نزدیک افزایش قیمت رخ می دهد.

سیستانی یادآور شد: اگر بخش تولید اقدام به بالا بردن قیمت ها کند افزایش قیمت سراسری در بازار ایجاد می شود در نتیجه عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد.

افزایش ۲ برابری کرایه ها عامل بالا رفتن قیمت میوه و تره بار

در ادامه علی کاظمی رئیس اتحادیه میدان تره بار استان کرمان اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین سبب افزایش ۲ برابری هزینه حمل بار شده است و همین امر سبب بالا رفتن قیمت ها شده است.

وی افزود: البته که تغییرات فصلی بدون تاثیر نیست اما بالا رفتن کرایه ها نتیجه افزایش قیمت بنزین است گرچه دولت بارها اعلام کرده افزایش قیمت صورت نمی گیرد اما این چنین نیست و بلافاصله تاثیر خود را بر روی کرایه ها نشان داد.

رئیس اتحادیه میدان تره بار استان کرمان در پایان تصریح کرد: زمانی که کرایه بالا می رود خریدار محصول برای جلوگیری از متضرر شده ناچار قیمت را بالا می برد.

به گزارش راه آرمان: با توجه به اظهارات چند تن از روسای اصناف استان کرمان، افزایش نرخ بنزین به صورت اجتناب ناپذیری اثر خود را بر روی کالاها و خدمات مختلف گذاشته است و سبب بالا رفتن قیمت آن ها شده است.

اولین شرط دولت برای اجرایی شدن طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین جلوگیری از رواج گرانی در بخش های مختلف بود که متاسفانه چندان عملی نبوده و در این مدت کوتاه تاثیر فراوانی بر جامعه گذاشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)