کد خبر: ۳۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد:
در جلسه علنی شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل از در انتقاد وارد شد و خطاب به شهرداری اعلام کرد: من در جایی مصاحبه کردم و گفتم که اگر در کرمان ۵۰ میلیمتر بارندگی شود شهرداری برای جمع آوری آب های سطحی شهر کاری نکرده است.
گفتار نو/ سمیرا افشار: در جلسه علنی شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل از در انتقاد وارد شد و خطاب به شهرداری اعلام کرد: من در جایی مصاحبه کردم و گفتم که اگر در کرمان ۵۰ میلیمتر بارندگی شود شهرداری برای جمع آوری آب‌های سطحی شهر کاری نکرده است.

به گزارش گفتار نو، محمد جواد کامیاب ادامه داد: معضل آب‌های سطحی کرمان چندین ساله است و باید برای آن کاری شود.
ما از شهرداری خواستیم تا گزارشی ارائه دهد که برای جمع آوری آب‌های سطحی چه کار کرده است.
اگر اقداماتش را در سه فاز در نظر بگیریم باید بگویم فقط در فاز اول که کار‌های روتین و معمولی هر شهرداری است را انجام داده و در دو فاز بعدی کاری نکرده است.

وی در تشریح صحبت هایش گفت: در فاز اول در مناطق چهارگانه شهری فقط به نصب پمپ، لوله گذاری، لایروبی، ساخت علمک، قطعات بتنی، تخلیه جوی‌های آب و ایجاد کانال عرضی پرداخته اند که کار‌های روتین هر شهرداری است که باید انجام دهد.

کامیاب اضافه کرد:در فاز دوم طرح شهرداری احداث کانال بزرگراه آیت الله خامنه‌ای به طول هشت هزار متر است که به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دوستان ما در شهرداری اعلام کردند از ستاد مدیریت بحران استانداری درخواست کمک می‌کنند. البته من نمی‌دانم چقدر بحث مطرح شده و مدیریت بحران پول می‌دهد یا خیر.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در فاز ۳، شهرداری باید برای جمع آوری آب‌های سطحی یک طرح داشته باشد و مشاور بگیرد که ما بدانیم چقدر اعتبار دولتی می‌توانیم بگیریم.

کامیاب با تاکید بر اینکه ما عملا فقط در فاز یک کار‌هایی را انجام دادیم و فاز دو و سه هیچ کاری انجام نشده، گفت: شهرداری باید روی این کار‌ها وقت بگذارد برای همین بود من می‌گفتم اگر ۵۰ میلیمتر بارندگی شود کاری صورت نگرفته است.

حال نوبت به شهردار رسید تا پاسخ بدهد که چرا برای جمع آوری آب‌های سطحی کاری نشده است، وی ابتدا گفت: شورای شهر ناظر بر شهرداری است و بودجه شهرداری نیز به شورا می‌آید. البته همانطور که آقای کامیاب گفت: ۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا فقط بتوانیم کار‌های جزئی مانند زدن کانال را انجام دهیم.

سید مهران عالم زاده ادامه داد: ما ماهی سه میلیارد و سالی ۳۶میلیارد تومان به صورت نقدی بابت پروژه‌ها به خاتم پول می‌دهیم خب چکار کنیم می‌توانیم پروژه هارا تعطیل کنیم؟

او ادامه داد: ما هم یک منابع اعتباری داریم، ظرف یک سال و نیم گذشته تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که درآمد سیصد میلیاردی شهرداری را به ششصد میلیارد تومان برسانم. البته امیدوارم سال آینده به سه برابر برسد، اما به هرحال شهرداری هم یک بضاعتی دارد.

عالم زاده با بیان اینکه متاسفانه شهر کرمان گسترش بیش از حد داشته است، گفت: در شهرک‌های ما چقدر از معابر هنوز آسفالت نشدند؟ این وضع عقب ماندگی شهر است؛ بنابراین شهرداری از یک سو ناچار از برخی از کار‌ها می‌ماند و مجبور است یکسری از کار‌ها را بنا بر ضرورت انجام دهد. از سوی دیگر از جمع آوری آب‌های سطحی زمین می‌ماند و ما نمی‌توانیم نه در بودجه به آن بپردازیم و نه کاری انجام دهیم.

شهردار تاکید کرد: منابع دولتی هم که اشاره کردید تنها سه میلیارد تومان از مدیریت بحران استانداری به ما اختصاص یافته است. من این سه میلیارد تومان را کجا‌ها می‌توانم هزینه کنم؟ واقعیت این است دولت بودجه ندارد و نمی‌تواند کمک کند.
او همچنین اظهار داشت: کار گرفتن مشاور را انجام دادیم و در حال نهایی شدن است.
در ادامه رییس شورای شهر ضمن اینکه بر صحبت‌های شهردار صحه گذاشت، گفت:شما از دید اینکه پروژه‌ها و کار‌ها و خدمات شهرداری تمام شود نگاه می‌کنید، شورا هم از دید شما که پروژه‌های نیمه باید تمام شود و هم از دید اینکه به شرایط مملکت و مشکلات اقتصادی نگاه شود. به علاوه اینکه باید مراقبت شود در حق مردم اجحاف نشود و مابین این‌ها بایستی یک تصمیمی گرفته شود.

محمد فرشاد ادامه داد: از سوی دیگر نمی‌خواهیم کاری باعث اعتراض مردم و دلخوری بیش از اندازه ان‌ها شود. برای همین یکسری از مسائل را مطرح و بحث می‌کنیم تا اصلاح شوند؛ بنابراین شما نباید از شورا گلایه‌مند باشید چرا این مسائل مطرح می‌شود و ماهم نباید از شما گله‌مند باشیم چرا این مسئله پیش آمده است.

او اضافه کرد: جایگاه شورا به نحوی است که باید هم مردم و هم شهرداری را در نظر بگیرد.

شهردار در پاسخ به رییس شورای شهر گفت: ما قطعا این را قبول داریم و هر طرحی که شورا مصوب کند روی چشم ما جا دارد و ما خواهان تسریع در اینگونه مصوبات هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)