کد خبر: ۳۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ رئیس صنف قصابان در گفت وگو با گفتارنو مطرح کرد:
رئیس صنف قصابان ضمن تکذیب تخلفات قصابان در فروش انواع مختلف گوشت به یک قیمت می گوید: قیمت گوشت درجه یک 100هزار تومان، درجه دو 90هزار تومان و درجه سه 85 هزار تومان است.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: اگر سری به بازار فروش دام زنده زده باشید و یا سایت های فروش آنلاین دام را چک کرده باشید شاهد قیمت های متفاوت انواع مختلف دام اعم از میش، بز و کره خواهید بود، مسئله ای که به نظر می رسد هنگام فروش گوشت رعایت نمی شود.

رئیس صنف قصابان ضمن تکذیب تخلفات قصابان در فروش انواع مختلف گوشت به یک قیمت می گوید: اگر به مغازه ها مراجعه کنید خواهید دید که فرضاً قصابان یک گوشت را کیلویی 100هزار تومان و گوشت دیگر را 85 هزار تومان می فروشند.

عبدالرضا منصوری نیا ادامه می دهد: ممکن است در برخی موارد تخلفاتی هم صورت گیرد، برای همین هم ما سعی کردیم تا لیبل گذاری را انجام دهیم تا حقوقی از مصرف کننده ضایع نشود.

در حالی رئیس صنف قصابان از قیمت متفاوت گوشت متناسب با کیفیت خبر می دهد که شهروندان کرمانی مدعی اند که نرم خاصی در قیمت گذاری رعایت نشده و مصرف کننده خود باید در خرید گوشت تخصص داشته باشد تا به اصطلاح سرش کلاه نرود.

منصوری نیا در خصوص قیمت روز گوشت گوسفند در کرمان می گوید: قیمت گوشت درجه یک 100هزار تومان، درجه دو 90هزار تومان و درجه سه 85 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه صنف قصابان اظهار می کند: تا پیش از این گوشت درجه دو شهرهایی من جمله تربت وبیرجند به کرمان می آمد ولی الان خوشبختانه از 100درصد کشتار 90درصدش درجه یک است و کسی که گوشت درجه دو یا درجه سه دارد تابلو می زند.
منصوری نیا در پاسخ به چرایی عدم کیفیت گوشت در کرمان نسبت به دیگر شهرها نیز می گوید: قبلاً قیمت گوشت در کرمان ارزان تر بود ولی الان چون قیمت گوشت کرمان با شهرهای دیگر هم خوانی دارد ویک مقداری هم شاید بالاتراست، برای دلالان صرف می کند که گوشت درجه یک را به کرمان بیاورند.

تاییدیه رئیس صنف قصابان بر فروش گوشت های درجه دو استان های دیگر به کرمان منجر به این پرسش شد که چرا در کرمان گوشت درجه دو با قیمت گوشت درجه یک به فروش می رسید.

منصوری نیا ضمن تکذیب فروش گوشت درجه دو به قیمت گوشت درجه یک می گوید:هر کاسب یک وجدان کاری دارد. در هر شغلی ممکن است تخلفاتی باشد ولی من این را به طور کلی قبول نمی کنم ؛مخصوصاً الان که 90 درصد گوشت ما درجه یک است و مشتری می تواند به هر کیفیتی که می خواهد گوشت را تهیه کند.

او در ادامه می افزاید: قبلاً چون قیمت گوشت در کرمان پایین تر بود این اتفاق می افتاد البته در همان زمان هم گوشت درجه دو را به قیمت گوشت درجه یک به قصابان می دادند . کرمان هم چون نمی توانست گوشت مورد نیاز خود را تأمین کند مجبور بود تا به این قیمت خریداری کند.

منصوری نیا در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید که قیمت گوشت در کرمان نسبت به دیگر شهرها بالاتر است، می گوید: نرخ ما همسو با بقیه شهرهاست،البته ممکن است که یک مقدار گران تر باشد اما ما با این گرانی مخالفیم چرا که وقتی جنسی گران می شود به همان نسبت میزان فروش و درآمد ما کم می شوداما به هر حال اینکه ما گوشت درجه یک را به دست مشتری بدهیم نکته مهمی است که محقق شده است.

او در پاسخ به این پرسش که چند درصد از گوشت مورد نیاز مردم از خود استان تأمین می شود، می گوید: ما خیلی کم تولید می کنیم اگر گوسفند تربت حیدریه و بیرجند نباشد ما حیرانیم. اگر گوسفندی اینجا تولید می شود، دست فروشان و دلالان سعی می کنند تا آن را به کسانی که نذر و نذوران دارند ،دهند.

رئیس اتحادیه صنف قصابان در خصوص قیمت دام زنده نیز می گوید: ما دام زنده نمی خریم، ما گوشت را از چوبدار می خریم.
منصوری نیا می افزاید: دام زنده را معمولاً دامداری ها می خرند، کرمان به آن صورت دام ندارد و استان های بیرجند و تربت دام زنده دارند که چوبدار آن را از آنجا تهیه و گوشتش را به ما می دهد.

او در خصوص تعداد واسطه بین قصاب تا دامدار می گوید: از تربت حیدریه یک گوسفند ممکن است سه دست یا چهار دست بگردد تا به دست قصاب برسد.
رئیس اتحادیه صنف قصابان در پاسخ به قیمت گوشت خریداری شده از چوبدار می گوید: مشکل ما نبود نرخ نامه است یک وقت دام کمتر است و قیمت بالا می رود و کسی هم نظارتی روی آن ندارد . البته ما دنبال این کار هستیم تا در کشتارگاه هم یک نرخ نامه درست کنیم ولی به هر حال این مسئله زمان بر است چون دست دلالان است و می گویند می خواهید ببرید و نمی خواهید نبرید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)