کد خبر: ۳۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در نشست علنی شورای شهر کرمان طرح تقاطع غیرهمسطح شرف آباد بررسی شد
رییس شورای شهر با بیان اینکه ما ۲۷۰ هزار خانوار در کرمان داریم و این ها بایستی تردد کنند و کسانی که از شهرهای دیگر می آیند هم باید دسترسی آسان داشته باشند، گفت: طرح های پیاده راه زیادی بوده است که در هر دوره با آنها موافقت شده اما تاکنون هیچ یک انجام نشده است. یا همین طرح ۲۴ آذر هم به تشکیلات قضایی کشیده شده است.

رییس شورای شهر کرمان: کار کارشناسی شود نه سلیقه ای/آدرس غلط ندهیم/به مصلحت شهر عمل می کنیم نه یک گروه خاص!/ محورهای پیاده راه مصوب قبلی به کجا رسید؟/ شهردار: پروژه آزادی دور ریختن پول شهرداری بود/ پیاده راه  و پارک گردشگری بسازیم نه پلعکس تزیینی است

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

طرح تقاطع غیر هم سطح شرف آباد صبح دیروز در نشست بررسی پروژه های شهری کرمان نیز مطرح شده بود و  معاونت معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز بر اجرای طرح این سه راه به صورت غیر هم سطح تاکید اما اعلام کرد: علاوه بر مخالفت رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمان، شهرداری نیز به جهت بدهی توان مالی این کار را ندارد.

به گزارش گفتارنو، معاون عمرانی استانداری نیز با بیان اینکه اين طرح در شوراي ترافيك و در كميسيون ماده ٥ که با حضور آقای ارجمند بوده ، تصويب شده است گفت: اما اگر شهرداري توان اجرا را دارد ما هم با تقاطع غير همسطح موافق تريم اما اگر نمي تواند بايد هم سطح را اجرا كند.

در جلسه علنی شورای شهر رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به تقاطع شرف آباد گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح شرف آباد حدود یک ماه گذشته به کمیسیون عمران و حمل و نقل آورده شد و گفتند می خواهند آن را به صورت هم سطح اجرا کنند.

محمدجواد کامیاب افزود: بحث این بود که حدود سه میلیارد تومان از حوزه معاونت عمرانی استانداری به عنوان موافقت نامه برای آسفالت می گیریم اما آن را می توانیم در همسطح سازی هزینه کنیم، بنابراین ما تقاطع غیرهم همسطح را به صورت همسطح ساماندهی کنیم.

او ادامه داد: من به دوستان شهرداری گفتم با توجه به اینکه طرح تقاطع غیر هم سطح است اما اگر قرارباشد به صورت هم سطح اجرا شود باید مجوز کمیسیون ماده پنج را بگیرید. بعد از ارجاع به کمیسیون ماده پنج با مخالفت آنها مواجه شد.

کامیاب خاطرنشان کرد: اما اگر فرض را بر این بگذاریم که کمیسیون ماده پنج هم موافقت کند حرف ما که مخالفیم این است با توجه به اینکه این طرح تقاطع غیرهمسطح است و ما درآستانه اصلاحیه متمم بودجه سال ۹۸ هستیم چرا غیرهمسطح را اجرا کنیم؟
یعنی سه میلیارد هزینه کنیم و همسطح سازی کنیم و بعد از چند سال مجددا غیرهمسطح کنیم؟

کامیاب با بیان اینکه کار اساسی حدود چهل میلیارد تومان هزینه می‌برد پیشنهاد داد: بخشی از پولی که در متمم بودجه خواهیم داشت را به پولی که استانداری می دهد اضافه کنیم و تقاطع غیرهمسطح را اجرا کنیم.

سلیقه ای عمل نشود

رییس شورای شهر با بیان اینکه بایستی کمیسیون عمران و حمل و نقل کار کارشناسی کنند چرا که کار اصولی و اساسی هزینه دارد، گفت: وقتی کاری اصولی انجام می شود زحماتش بر دوش شهردار است و به به و چه چهش با افرادی است که از دور دستی بر آتش دارند باید کار کارشناسی و اصولی شود و شورای عالی ترافیک کارشناسی کنند نمی شود سلیقه ای عمل کرد.

علی خدادادی رییس خدمات شهری شورای شهر نیز با بیان اینکه در طرح جامع ترافیک شهر کرمان تقاطع غیرهمسطح تعریف شده است، گفت: الان با اجرای همسطح بیاییم یک مسکن اجرا کنیم که چه شود؟ در متمم بودجه امسال می توانیم فقط همین طرح را بگذاریم و شش ماهه تمامش کنیم.

منصورایرانمنش دیگر عضو شورای شهر نیز ضمن اعلام موافقتش با اجرای غیرهمسطح سازی گفت: اگر بخواهیم به طور موقت طرح همسطح را انجام دهیم ۸۰ درخت را باید قطع کنیم ضمن اینکه در شورای پنجم کارهای اساسی زیادی شده است و خوب است که یک کار ویژه هم در این دوره انجام شود.

محمدجواد کامیاب در واکنش گفت: ما هر چه شما در دوره قبل سفره پهن کردید در این دوره جمع کردیم.
یکی دیگر از اعضا با خنده گفت: البته سفره خالی

محمد فرشاد نیز ادامه داد: در دوره شورای چهارم و شهرداری کارهایی که کلید خورده معدل ۳۰ درصد بوده و ۷۰ درصد آن در شورای پنجم و شهرداری آن انجام شده است.

این دوره شورا، خودش را خرج شهر کرد

ایرانمنش در پاسخ گفت: شورای پنجم کارهای زیادی انجام داده و ما یادمان نرفته که پل شهیدرجایی چندین سال بلاتکلیف مانده بود اما این شورا خودش را خرج شهر کرد.

این صحبت ها اما با واکنش تعدادی از اعضای شورای چهارم همراه شد و باعث شد فرشاد، خدادادی و مشرفی صحن شورا را ترک کنند. پس از گذشت چند دقیقه فرشاد به صحن برگشت.

در این فاصله حسین چناریان سعی در شفاف کردن طرح داشت و گفت: پروژه شرف آباد دو طرح داشته است یک طرح پیشنهاد قرارگاه خاتم بوده و ۱۲۰ میلیارد هزینه می‌خواسته اما با طرح جامع ترافیک مغایرت داشته است.


طرح دیگر مصوب طرح جامع ترافیک بوده است که برآوردهای آن دقیق مطرح نشده بود اما مطالبات شورای ترافیک و کارگروه ترافیک از شهرداری ساماندهی میدان بیرم آباد، میدان کوثر و سه راه شرف آباد است.

چناریان افزود: طرح ساماندهی سه راه شرف آباد مصوبه شورای ترافیک را دارد و برای آن پول گذاشتند و باید اجرا شود ما اگر با آن مخالفت کنیم این اعتبار از بین می رود.

او ادامه داد: من موافقم که طرح های اصولی مان را اجرا کنیم و اگر شهرداری پول دارد به شورای ترافیک اعلام کند ما نمی خواهیم طرح موقت را انجام دهیم و می خواهیم طرح اصلی اجرا شود.

چناریان تصریح کرد: اما اگر بخواهیم سه راه شرف آباد را به صورت تقاطع غیرهمسطح اجرا کنیم نیاز به اصلاحاتی دارد چرا که اکنون حالت پنج راه ۲۴ آذر را دارد.
پیشنهاد چناریان این بود اگر اجرای طرح همسطح سازی زمینه را برای اجرای طرح غیرهمسطح سازی ایجاد می کند پس آنرا انجام دهند.

در نقشه جامع ترافیک تقاطع غیرهمسطح دیده شده

رامین ارجمند کرمانی نیز گفت: طرح های شهرسازی طرح های بالادست حساب می شوند هرگونه اقدام در بحث ترافیک نیاز به اخذ مجوز دارد.

او با بیان اینکه در نقشه جامع ترافیکی تقاطع غیرهمسطح دیده شده و حتی با رای کمیسیون ماده پنج همراه بوده که تعجب می کنم اینچنین مصوبه ای گذارنده است، گفت: آقای آیت الهی موسوی خودشان اعلام کردند تقاطع غیرهمسطح مورد قبول و قطعی است اما صرفا به دلیل نداشتن پول به صورت موقت همسطح سازی را انجام می دهیم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: براساس آیین نامه شهری در بحث اینگونه تقاطع ها تاکید شده حتما به صورت غیرهمسطح اجرا شود.

نایب رییس شورا اضافه کرد: هرچند شورا بنا را بر اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته، اما خوب است در این دوره هم کارهای بزرگ و ماندگاری انجام شود.

این سخنان ارجمند با واکنش فرشاد مواجه شد و گفت: من با ماهیت گفته های شما موافقم اما اصلا مهم نیست که بگویند شورا یا شهرداری در این دوره کاربزرگی انجام داد یا نداد، ما باید ببینیم کار درست چی هست؟ آیا مصلحت مردم هست فلان کار انجام شود؟


پروژه آزادی دور ریختن پول شهرداری بود

شهردار نیز گفت: ما در این دوره به اندازه کافی برای مردم پل و زیرگذر ساختیم. هفت پل در این دوره به مدت چهار سال تحویل مردم داده می شود.

عالم زاده تصریح کرد: قطعا پل سیدی و پل ابوذر در کاهش ترافیک تاثیر دارد، اما در تاثیر پل آزادی و باغملی باید کاملا شک کرد.

او عنوان کرد: به نظر من پروژه آزادی پول دور ریختن شهرداری بود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و ۱۰۰ میلیارد تومان هم باید هزینه تملک بدهیم پول شهرداری را در دریا ریخته بودیم بهتر بود.

شهردار با بیان اینکه می‌خواهم بگویم اولویت را نباید گم کنیم، گفت: اولویت یک شهر که فقط ساختن پل و زیرگذر و روگذر نیست مردم پس کجای این شهر قرار دارند؟ ما فکر می کنیم فقط برای ماشین ها باید فکری کنیم ما چه پروژه شهری را برای مردم طراحی کردیم؟

عالم زاده افزود: ما باید پروژه های مردم محور را شروع کنیم، پارک های گردشگری اعتبار می خواهند میدان کوثر پیاده‌راه شود به درد مردم می خورد اینکه بعد از سی سال در برخی نقاط شهر آسفالت نداریم حالا چهل میلیارد تومان در یک نقطه از شهر پل بزنیم خب این پول را برویم آسفالت کنیم .

شهردار اعلام کرد: شورا اگر اعتقاد دارد کار کارشناسی انجام شود بحث اختصاص بهینه منابع به پروژه ها را نیز مد نظر قرار دهد اختصاص دادن پول در این شرایط اقتصادی به پل و روگذر و زیرگذر بدون کارشناسی پسندیده نیست. پروژه های اینچنینی جنس مردمی ندارد.

به مصلحت شهر عمل می کنیم نه یک گروه خاص!

رییس شورای شهر در واکنش به اظهارات شهردار گفت: همانطور که یازده نفر عضو شورا شما را انتخاب کردند و اشتباه نکردند، بنا نیست که برای مصلحت شهر درست عمل نکنند و اشتباه کنند و به همان دلیل که این یازده نفر کار درستی کردند و شما که شایسته هستید را انتخاب کردند روی پروژه ها هم حساس هستند.

شهردار پاسخ داد: من نمی گویم با نظر من ۱۰۰ درصد موافق باشید من می گویم شما و افکار عمومی صدای من را بشنوید.

فرشاد گفت: افکار عمومی به ما هم مراجعه می کند. ما می گوییم کمیسیون عمران و حمل و نقل با کارشناسان خود کار کارشناسی انجام دهند و آنچه به مصلحت شهر هست را انجام دهند اگر بنا باشد نظر کارشناسان موافق شما باشد می شود نظر یک گروه خاص.

رییس شورای شهر با بیان اینکه ما ۲۷۰ هزار خانوار در کرمان داریم و این ها بایستی تردد کنند و کسانی که از شهرهای دیگر می آیند هم باید دسترسی آسان داشته باشند، گفت: طرح های پیاده راه زیادی بوده است که در هر دوره با آنها موافقت شده اما تاکنون هیچ یک انجام نشده است. یا همین طرح ۲۴ آذر هم به تشکیلات قضایی کشیده شده است.

شهردار گفت: یک منابع مالی محدودی داریم و با آن می خواهیم همه کار کنیم. ما در بافت تاریخی به کجا رسیدیم؟ آیا در این دوره شورا اتوبوس جدید خریداری کردیم؟ چقدر آسفالت کردیم؟ شورا می تواند بگوید چهار تا پل بسازید و ماهم چهار تا پیمانکار می گیریم بی دردسر تر است.

آدرس غلط ندهید

فرشاد در واکنش گفت: کی می خواهد چهار تا پل بسازد؟ یک طرح جامع ترافیکی تهیه شده از قبل و بحث این است همسطح اجرا شود یا غیرهمسطح.

او اعلام کرد: چون بعضی وقت ها نعل وارونه زده شده یک عده روی بعضی پروژه ها که ممکن است کار کارشناسی هم ایراد داشته باشد حساس بودند ما بگوییم شورا بیایید چهار تا پل بسازد؟ کی گفته؟
ما اولویت را با طرح های نیمه تمام گذاشتیم هیچ گونه کار غیرکارشناسی هم انجام نمی دهیم و اگر قرار باشد کاری انجام شود با نظر کارشناسان و خود شهردار انجام می شود .

فرشاد ادامه داد: اینکه بگوید شورا بیاید چهارتا پل بسازد و بقیه پول ها را خرج کند کدام پول؟ اینطور بیان و قضاوت کردن آدرس غلط دادن است.

شهردار نیز پاسخ داد: شورا اختیار دارد و کل بودجه شهرداری را مصوب کند ما حرفی نداریم برای ما زحمتش هم کمتر است.

کامیاب نیز در پایان گفت: شهر کرمان یک رینگ کامل دور تا دور شهر می خواهد شما در متمم بودجه ۲۷۴ میلیارد برای پروژه های جدید تعریف کردید یا پول دارید یا ندارید، اگر دارید که بهتر است یک جای اساسی هزینه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)