کد خبر: ۳۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت مطرح کرد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در پاسخ به میزان تولید گوشت قرمز در استان به گفتارنو می‌گوید: تأمین کننده و تولید کننده گوشت جهاد کشاورزی است، اما با توجه به اطلاعاتی که از این سازمان دریافت شده استان کرمان حدوداً ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز خود را تولید می‌کند و ۳۰ درصد مابقی را از خارج استان جذب می‌کند.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:
همین چند ماه پیش بود که مراسمی به جهت بزرگداشت روز دامپزشکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد و در این مراسم استاندار کرمان اعلام کرد که استان کرمان ۵ درصد از گوشت کشور را تأمین می‌کند.

بر طبق گفته‌های استاندار کرمان در این مراسم، تولید سرانه گوشت قرمز در استان ۱۴ کیلوگرم در سال است که این میزان ۲ کیلوگرم از مصرف سرانه استان بیشتر است.

اگر چه در این مراسم بر خودکفا بودن استان در تولید گوشت قرمز تأکید شد، اما در اوایل آذر ماه این گفته‌ها توسط رئیس صنف قصابان رد شد.

عبدالرضا منصوری نیا در پاسخ به این پرسش خبرنگار گفتار نو که چند درصد از گوشت مورد نیاز مردم از خود استان تأمین می‌شود، گفت: ما خیلی کم تولید می‌کنیم اگر گوسفند تربت حیدریه و بیرجند نباشد ما حیرانیم. اگر گوسفندی اینجا تولید می‌شود، دست فروشان و دلالان سعی می‌کنند تا آن را به کسانی که نذر و نذوران دارند، دهند.

همین تناقض سبب شد تا این بار خبرنگار گفتار نو به سراغ سازمان صنعت، معدن و تجارت برود و این بار همین پرسش را از معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت داشته باشد.

محمدرضا خواجویی در پاسخ به میزان تولید گوشت قرمز در استان به گفتارنو می‌گوید: تأمین کننده و تولید کننده گوشت جهاد کشاورزی است، اما با توجه به اطلاعاتی که از این سازمان دریافت شده استان کرمان حدوداً ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز خود را تولید می‌کند و ۳۰ درصد مابقی را از خارج استان جذب می‌کند.

خواجویی همچنین در پاسخ به چرایی قیمت واحد گوشت در استان با وجود انواع مختلف گوشت گوسفند اعم از کره، بره و میش و .. می‌گوید: قیمتی که اعلام می‌شود بابت گوشت درجه یک است و قیمت بز، میش و سایر انواع گوشت گوسفند متفاوت خواهد بود.

او در ادامه می‌افزاید: قیمت بز و میش قطعاً پایین‌تر است و اگر قصابی و یا واحد‌های عرضه کننده گوشت، همه انواع گوشت را به یک قیمت بفروشند تخلف کرده اند و باید به این امر رسیدگی شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در پاسخ به این پرسش که علت قیمت بیشتر گوشت قرمز در استان نسبت به استان‌های دیگر چیست، می‌گوید: آن چیزی که ملاک قیمت گذاری است استان‌های همجوار است، حتی شهرستان‌های بزرگ استان هم رصد می‌شوند و قیمتی که اعلام می‌شود با آن قیمت‌ها هم خوانی دارد. این طور نیست که استان‌های دیگر از ما قیمت کمتری داشته باشند.

براساس گفته‌های خواجویی گوشت قرمز در استان براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، اما مبنای قیمت را اتحادیه مربوطه رصد می‌کند و براساس قیمت گوشت در استان‌های همجوار، قیمت گوشت در استان را اعلام می‌کند.

او در ادامه می‌افزاید: تنها گوشت سرد و منجمد قیمت مصوب دارند که به طور مشخص به ازای هر کیلو ۵۰ هزار تومان اعلام شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)