کد خبر: ۳۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
به گفته هنرمند و مدرس صنایع دستی کرمان عمده مواد اولیه صنایع دستی، بومی و در داخل کشور موجود است و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.

ه گفته هنرمند و مدرس صنایع دستی کرمان عمده مواد اولیه صنایع دستی، بومی و در داخل کشور موجود است و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.

ثنا انجم شعاع افزود: هر چقدر ما بتوانیم در زمینه صنایع دستی تولیدات فاخری داشته باشیم، جایگاه صنایع دستی ساخت ایران و کرمان در جهان بالاتر خواهد رفت و ارزش بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به محصولات صنایع دستی مانند فرش و گلیم استان کرمان تصریح کرد: این محصولات در سالهای گذشته توانسته اند به بازارهای جهانی راه پیدا کنند و فرش و قالی کرمان در تمام دنیا معروف و مشتریان زیادی دارد و این مسئله در مورد سایر صنایع دستی استان هم می تواند تکرار شود.

هنرمند صنایع دستی کرمان اظهار داشت: ابزار و مواد اولیه برای تولید یک محصول صنایع دستی بسیار ساده و ارزان است که با آموزش های کوتاه مدت منبع درآمد خوب و مطمئنی برای خانوارها می شود.

وی ادامه داد: محصولات صنایع دستی برای کشور نیز ارزآوری خوبی دارد و در حال حاضر بسیاری از کشورهایی نظیر هند، مالزی، چین، ترکیه و غیره سرمایه گذاری بسیار زیادی در این بخش داشته اند و کالاهای ساخت دست در صادارت این کشورها جایگاه خوبی دارد.

انجم شعاع اظهار داشت: گردشگرانی که به کشوری سفر می کنند، به دنبال تهیه و خرید محصولات صنایع دستی محل سفر خود هستند که باید در کنار جذب گردشگر به رونق صنایع دستی هم بها بدهیم و بازدید گردشگران از کارگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در اولویت برنامه های تورهای گردشگری قرارداشته باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان کرمانی از داشتن بازارچه دائمی صنایع دستی محروم هستند تاکید کرد: تعداد نمایشگاه های صنایع دستی که برای هنرمندان استان کرمان برگزار می شود کافی نیست که اثرگذاری خیلی کمی برای بخش صنایع دستی این استان دارد.

این هنرمند صنایع دستی کرمان افزود: خوشبختانه مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و استان نگاه خوبی به این بخش دارند و قرار است بازارچه دائمی صنایع دستی در محل خانه اوشیدری کرمان پس از مرمت برپا شود، همچنین پیشنهاد می کنم در مکان های تاریخی و گردشگری کرمان نیز نمایشگاه و غرفه صنایع دستی راه‌اندازی شود.

مدرس صنایع دستی کرمان با بیان اینکه حدود ۱۰ سال سابقه کار در هنرهای صنایع دستی دارم افزود: آموزش مهمترین رکن هنرهای دستی است و در حال حاضر ۱۲ نفر در کارگاهم مشغول به یادگیری کار بر روی مس و ساخت زیورآلات هستند.

انجم شعاع تصریح کرد: امروز صنایع دستی در حالی که ریشه سنتی خود را حفظ کند باید با نوآوری همراه باشد و سعی کردیم با تلفیق هنر پته دوزی و فلز محصولات کاربردی برای مشتریان عرضه کنم.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان کرمان تنوع بسیار زیادی دارد گفت: هنرهای دست کرمان به اندازه صنایع دستی شهرهایی مثل اصفهان، شیراز و سایر نقاط کشور شناخته شده نیست و باید در این زمینه تبلیغات بیشتری شود.

انجم شعاع ادامه داد: نکته دیگری که در صنایع دستی کرمان وجود دارد، فعالیت افرادی است که کار بدون کیفیت تولید می کنند و مسئولان باید با برند سازی و ثبت محصولات صنایع دستی را به سمت کیفیت بخشی ببرند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه استان کرمان معادن و کارخانه های مس بزرگی دارد، مواد اولیه محصولات ساخته شده از مس از خارج از استان وارد می شود که جای تاسف دارد.

این هنرمند صنایع دستی کرمان افزود: قیمت مواد اولیه و ابزار بالا رفته است و اگر هنرمندان و فعالان صنایع دستی حمایت نشوند، شاهد تعطیلی کارگاه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان کرمان افزود: دغدغه ی اصلی هنرمندان نبود پوشش بیمه ای مناسب است و در مدت فعالیت نگران بیمه هستند که امیدوارم به این بخش مهم رسیدگی بیشتری شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)