کد خبر: ۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در شورای معادن استان چه گذشت؛
هشتمین جلسه  شورای معادن استان درحالی برگزار شد که استاندار کرمان به جدیت از عملکرد دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و آن ها را مورد توبیخ قرار داد.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: هشتمین جلسه  شورای معادن استان درحالی برگزار شد که استاندار کرمان به جدیت از عملکرد دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و آن ها را مورد توبیخ قرار داد.

به گزارش گفتانو، "هر دو الی سه جلسه یک بار با مصداق هایی از عملکرد بد دستگاه های اجرایی مواجه می شویم که کسی هم جوابگو نیست "این جمله استاندار کرمان در واکنش به وقفه ۵ ساله دریافت یک مجوز برای یک محدوده معدنی شن و ماسه بیان شد.

به گفته متقاضی این محدوده معدنی، در ابتدا یک زمین به اشتباه به او داده شده است و سپس زمینی دیگری به او واگذار شده است و فرد مجددا مجبور به طی مراحل اداری و هزینه اجرایی شده است.

شنیدن گلایه های این فرد در کنار یک کم کاری دیگر از دستگاه های اجرایی در یک محدوده معدنی دیگر در شهرستان راور منجر شد تا استاندار کرمان از دستگاه نظارتی استان بخواهد تا به جدیت این مسائل را پیگیری کند.

محمد جواد فدایی با بیان این جمله که بارها و بارها با مصادیقی روبه رو می شویم که کسی جواب نمی دهد و همینجور می ماند ، گفت: ما نمی خواهیم خود را تبرئه کنیم، ما هیچ وقت ایرادات را پیگیری نمی کنیم تا رفعش کنیم.

تداخل حریم یک محدوده معدنی با بیمارستان سالمندان در مجاورت شهرک ثارالله دیگر مسئله بحث برانگیز این جلسه بود.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این جلسه سرای سالمندان مالک زمین بوده و سند تک برگ هم دارد و معدن در مجاورت ان نیز دارای پرونده بهره برداری است.

مالک معدن در خصوص این محدوده معدنی توضیح داد: معدن از سال ۴۳ مربوط به شرکت کل معادن بوده است و بعد این محدوده برای مزایده رفته و ما آن را خریداری کردیم و بالای ۲۰ میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری کرده ایم و ۱۵ کارگاه ایجاد کرده ایم که حال با توجه به سرایط اقتصادی تنها ۲ کارگاه آن فعال هستند.

او با بیان اینکه پروانه معدن از سال ۴۳ مکررا تمدید شده است، گفت: زمین نزدیک منطقه محدوده سالمندان لاشه ریز معدن است . در سال ۷۰ چند هکتار زمین برای کشاورزی به جهت کسب درآمد برای سالمندان به این مجموعه داده شده و قرار بوده تا ظرف ۱۰ سال آن را آباد کنند.

مالک معدن مربوطه با تاکید بر این جمله که مهلت مقرر در سال ۸۲ به اتمام رسیده است گفت: با توجه به اینکه آباد سازی منطقه انجام نشده است، سند باطل شده است و اکنون نیز اسناد ان دست آقای عطا احمدی است.

در نقطه مقابل مدیر عامل سرای سالمندان به شورای معادن گفت : عطا احمدی این زمین را برای ما در نظر گرفتند ، ما می توانیم ۶۰ تا ۹۰ متر از این معادن فاصله بگیریم و حال با توجه به نبود هیچ گونه انفجاری در معادن کار ساخت بیمارستان را آغاز کنیم.

ادامه بحث های صورت گرفته در خصوص این محدوده معدنی منجر شد تا استاندار کرمان از دانشگاه علوم پزشکی کرمان نظر خواهی کند و نسبت به مجوز این بیمارستان پرس و جو کند.

مسعود مقدری به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه گفت: درخواست این بیمارستان در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح شده است، اما با این وضعی که من می بینم تایید نخواهد شد.

با توجه به اعلام عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی در نهایت مقرر شد تا مجوزی به این بیمارستان داده نشود.

در این جلسه همچنین در خصوص تداخل سه فعالیت اقتصادی با محدوده اکتشافی سه معدن تصمیم گیری شد.

پیشنهاد رئیس سازمان معدن و تجارت ، حریم ۱۵۰ متری برای این معادن بود تا در کنار این معادن این سه فعالیت دامپروری، مجتمع خدمات رفاهی و پرورش بلدرچین اقدام به فعالیت کنند.

نکته جالب در این سه طرح، بحث بر سر اختیارات و حیطه وظایف شورای معدن بود.حال آنکه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شمار افرادی بود که معتقد بود این موضوعات نیاز به بررسی در شورای معادن ندارد و دستگاه های متولی باید توافق با طرفین در این مورد تصمیم گیری کنند.

با توجه به عدم مخالفت هیچ یک از اعضا در نهایت تصویب شد تا حریم محدوده های معدنی کاهش یابد تا این سه فعالیت اقتصادی انجام پذیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)